Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09-2010
Nou ik heb mijn Asus HD5870 al 3 maanden en alleen nog gezeik mee gehad!

Ik wil graag assasins creed spelen op mijn pc. Afijn ik download de illegale versie.
stinkversie crashed op de map jeruzalem.
afijn ik wil da spel graag spelen. Download een fix.hij werkt maar nu zijn mijn graphics poep. kartelende randen en blokkerige schaduws verpesten het spel op en top!.

oke ik ga dat spel kopen bij bol. alles eraf en opnieuw erop. nog steeds. drivers opnieuw geinstalleerd. 10.2 nog steeds. computer opnieuw geinstalleerd NOG STEEDS!!! arghhhhghg.

niet te spelen zo!! wat moet ik doen om mijn graphische kaart optimaal in te stellen zodat ik elk spel zonder shit kan spelen!! geef me een tool en ik download hem! of geef me instellingen voor CCC als ik maar van het gezeik af ben!!

Zou enorm fijn zijn als jullie mij hiermee kunnen helpen.

Groet

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Drivers updaten, DirectX bijwerken, spel eventueel patchen.

Betreft het AC1 of AC2?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Je bent nogal beknopt met je informatie. Welk OS? Spel al eens volledig ge-uninstalled? Komt de kaart feilloos door alle tests (zoals furmark), driver eerst helemaal gewist? Na al die illegale zooi en "fixes" al eens je Windows opnieuw geprobeert? Wat voor hardware bestaat je PC voor de rest uit, of heb je een DVD speler rechtstreeks aan je videokaart geknoopt? Is dit alleen in assassins creed zo, of ook in andere games? Draai je DX9/10/11 modus (als assassins creed DX11 ondersteunt, ik speel dat spel niet). Temps/voltages/overige Hangen/opstartproblemen tests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

@Umbrah, FYI, AC1 en AC2 zijn DX9 only, AC1 had 10.1 ondersteuning, maar is er met de nieuwste patch uitgesloopt.

Verder al eens in de grafische instellingen van het spel zelf of in je CCC bij de force anti-aliasing gekeken?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03

KneoK

Not in a million lightyears

Blokkerige schaduwen is een beperking van de engine van Assassins Creed, volgens mij wordt dit niet echt opgelost in patches, dit heeft niets met je kaart te maken. De kartelige randen zou je met de multisampling optie in Assassins Creed zelf moeten kunnen verhelpen, forceren in CCC werkt niet. Voor het overige 'gezeik' zul je een wat betere probleemomschrijving moeten geven zodat we je kunnen helpen 'elk spel zonder shit te spelen' ;)

@Wiethoofd > AC ondersteunt DX10, de DX10.1 ondersteuning is er inderdaad uitgehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 18-03-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Umbrah schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:11:
Je bent nogal beknopt met je informatie. Welk OS? Spel al eens volledig ge-uninstalled? Komt de kaart feilloos door alle tests (zoals furmark), driver eerst helemaal gewist? Na al die illegale zooi en "fixes" al eens je Windows opnieuw geprobeert? Wat voor hardware bestaat je PC voor de rest uit, of heb je een DVD speler rechtstreeks aan je videokaart geknoopt? Is dit alleen in assassins creed zo, of ook in andere games? Draai je DX9/10/11 modus (als assassins creed DX11 ondersteunt, ik speel dat spel niet). Temps/voltages/overige Hangen/opstartproblemen tests?
sorry, maar ik krijg gewoon een sik van die kaart. ik heb momenteel maar 1 spel geinstalleerd staan assassins creed. ik heb Windows 7 64 bit editie geinstalleerd. het is een verse installatie dus ja na 3 keer spel uninstallen heb ik windows geuninstalled. maar nog steeds.. last
Ik heb drivers al geprobeerd eruit te mikken met drivercleaner. ik heb geen DVD speler aan mijn videokaart gekoppeld.
ik heb momenteel een HDMI kabel tussen mijn scherm en kaart zitten. aan de schermkant DVI stekker.
Ik draai direct X 11 en heb deze ook meerdere malen opnieuw geinstalleerd. ik erken de problemen alleen bij assasins creed. geen idee wat je bedoeldt met Temps/voltages/overige Hangen/opstartproblemen tests?. kun je dat toelichten dan doe ik ze heel graag

mijn config

Asus HD5870
AMD Phenom II X4 925 2.8GHz 8MB AM3
Asus M4A785TD-V Evo AMD 785G, SATA2 RAID, HDMI
Cooler Master Voeding Realpower 620W Modular
Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Samsung TFT Monitor P2250 22", DVI (zwart)

groetjes

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
KneoK schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:19:
Blokkerige schaduwen is een beperking van de engine van Assassins Creed, volgens mij wordt dit niet echt opgelost in patches, dit heeft niets met je kaart te maken. De kartelige randen zou je met de multisampling optie in Assassins Creed zelf moeten kunnen verhelpen, forceren in CCC werkt niet. Voor het overige 'gezeik' zul je een wat betere probleemomschrijving moeten geven zodat we je kunnen helpen 'elk spel zonder shit te spelen' ;)

@Wiethoofd > AC ondersteunt DX10, de DX10.1 ondersteuning is er inderdaad uitgehaald.
Dat is raar ik heb de eerste installatie"de jeruzalem crash versie" zonder problemen kunnen spelen! wat is er dan veranderd dat het zo but is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Wiethoofd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:14:
@Umbrah, FYI, AC1 en AC2 zijn DX9 only, AC1 had 10.1 ondersteuning, maar is er met de nieuwste patch uitgesloopt.

Verder al eens in de grafische instellingen van het spel zelf of in je CCC bij de force anti-aliasing gekeken?
ja! heb ik aangezet en uitgezet geen effect! alles geprobeerd maar die settings lijken niet te worden doorgedrukt!
boven deze post staan mijn antwoorden op de andere vragen!! alvast ontzettend bedankt! de winnaar krijgt een broodje frikandel!

[ Voor 11% gewijzigd door hylian op 18-03-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

mijn fingerspitzengefühl zegt me dat je het waarschijnlijk in de resolutie en verdere video/grafische instellingen van het spel zelf moet zoeken. ze doen meestal wel iets van een auto-detect op je hardware, maar mijn ervaring is dat ze dan voor zoveel mogelijk performance, ipv beste uiterlijk gaan. ze schroeven dan de AA en de resolutie vaak best ver terug, textures worden niet op high gezet en schaduwen vaak ook maar op een medium setting.
dus: zet in het spel handmatig alles op high, ook in de advanced settings, en als je er dan nog problemen mee hebt weet ik het zo 123 ook niet meer.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
jpiwf schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:43:
mijn fingerspitzengefühl zegt me dat je het waarschijnlijk in de resolutie en verdere video/grafische instellingen van het spel zelf moet zoeken. ze doen meestal wel iets van een auto-detect op je hardware, maar mijn ervaring is dat ze dan voor zoveel mogelijk performance, ipv beste uiterlijk gaan. ze schroeven dan de AA en de resolutie vaak best ver terug, textures worden niet op high gezet en schaduwen vaak ook maar op een medium setting.
dus: zet in het spel handmatig alles op high, ook in de advanced settings, en als je er dan nog problemen mee hebt weet ik het zo 123 ook niet meer.
Allang gedaan >:) ! :) kan multisampling niet aanpassen maar dat lag aan de resolutie 1920 x 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Hylian103 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:50:
[...]

Allang gedaan >:) ! :) kan multisampling niet aanpassen maar dat lag aan de resolutie 1920 x 1080.
Dat moet/kan je in de ini file aanpassen. ;)

Ini file locatie:

Windows XP: \Documents and Settings\Username\Application Data\Ubisoft\Assassin's Creed
Windows Vista: \Users\Username\AppData\Roaming\Ubisoft\Assassin's Creed
7 zal iets soortgelijks zijn.
Multisampling=1

This variable controls Multisampling Antialiasing (AA), and can be adjusted using the Multisampling setting as described in the In-Game Settings section. The main reason you would want to adjust this setting in the .ini file is if you don't have access to it in the in-game options because you've set a high resolution. A value of 0 for this variable = no AA, 1 = 2xAA, and 2 = 4xAA. Higher values appear to be ignored.
ini file opslaan als read only.

Bron: http://www.tweakguides.com/AC_8.html

En uiteraard ff AF op 16x forceren via CCC. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 18-03-2010 19:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Format-C schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:56:
[...]

Dat moet/kan je in de ini file aanpassen. ;)

Ini file locatie:

Windows XP: \Documents and Settings\Username\Application Data\Ubisoft\Assassin's Creed
Windows Vista: \Users\Username\AppData\Roaming\Ubisoft\Assassin's Creed
7 zal iets soortgelijks zijn.

[...]

ini file opslaan als read only.

Bron: http://www.tweakguides.com/AC_8.html

En uiteraard ff AF op 16x forceren via CCC. ;)
wat kan ik hiermee doen dan? lost dit het probleem op of moet ik nog meer dingen aanpassen? en wat moet ik veranderen in die ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zowieso dat multisampling. In de ini staat nu "multisampling=0".

Dat moet "multisampling=3" worden. Dus de 0 in de 1 veranderen. En dan opslaan als read only, anders werkt het niet. Dan heb je Antialiasing die wel werkt. 4XAA.

Ik adviseer je dat te doen (niet vergeten op te slaan als read only), en 16xAF in de driver te forceren. Ook zou ik mipmap even op high quality zetten in CCC als die daar nog niet op staat. En v-sync enablen via de ini. En de game NIET patchen om DX10.1 te houden. En adaptive AA uitzetten, omdat dat te zwaar is.

Kijk dan maar eens hoe het er dan uiziet. Als je dit allemaal zo instelt heb je optimale beeldkwaliteit in AC1. :)

Voor de rest kan je dat stuk op Tweakguides even bekijken. Er staat precies wat er gebeurt als je een bepaald iets aanpast in de ini. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 18-03-2010 20:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Format-C schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:03:
Zowieso dat multisampling. In de ini staat nu "multisapling=0".

Dat moet "multisampling=3" worden. En dan opslaan als read only, anders werkt het niet. Dan heb je Antialiasing die wel werkt. 4XAA.

Ik adviseer je dat te doen (niet vergeten op te slaan als read only), en 16xAF in de driver te forceren. Ook zou ik mipmap even op high quality zetten in CCC als die daar nog niet op staat. En v-sync enablen via de ini. En de game NIET patchen om DX10.1 te houden. En adaptive AA uitzetten, omdat dat te zwaar is.

Kijk dan maar eens hoe het er dan uiziet. Als je dit allemaal zo instelt heb je optimale beeldkwaliteit in AC1. :)

Voor de rest kan je dat stuk op Tweakguides even bekijken. Er staat precies wat er gebeurt als je een bepaald iets aanpast in de ini. :)
dit bedoel jij?

[Player]
LastUsedProfile=1268604781
[Graphics]
DisplayWidth=1920
DisplayHeight=1080
RefreshRate=59
ShadowDistance=4
ShadowMapSize=1024
SkipMips=0
Multisampling=0
DistanceLOD=0
MaxNPCLODLevel=5
SmallObjectsCullDistanceModifier=1
MediumObjectsCullDistanceModifier=1
MaxSearchTimePerFrame=6000
VSynch=1
Fullscreen=1
PostFX=1
Particle=1
LODBlend=1
Clutter=1
Layers=1
Anisotropic=1
AlphaTest=1
DistanceLODEnabled=0
ProcessBoneModifiers=1
AdvancedDynamicLighting=1
[Performance]
MaxNumNPCs=90
[Startup]

en dan die dingen op 1 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Yep. Multisampling=0 de 0 verwijderen, en daar een 3 neerzetten. En dan opslaan als read only. :) Dan heb je 4xAA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schreeuwerige titel, Illegale software, vervelend taalgebruik en probs met de game ipv graka.

De uitkomst is:

Een titelfix, een slotje en een move.

edit: nou goed, ik kan geen gesloten topics moven naar fora waar ik geen rechten heb. Twee uit drie lijkt me geen onaardige score.

edit 2:
Game schijnbaar toch gekocht, dus ik gooi hem weer open en move hem naar SPV. Heb ik toch nog twee uit drie.

[ Voor 47% gewijzigd door Edmin op 18-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Edmin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:09:
Schreeuwerige titel, Illegale software, vervelend taalgebruik en probs met de game ipv graka.

De uitkomst is:

Een titelfix, een slotje en een move.

edit: nou goed, ik kan geen gesloten topics moven naar fora waar ik geen rechten heb. Twee uit drie lijkt me geen onaardige score.

edit 2:
Game schijnbaar toch gekocht, dus ik gooi hem weer open en move hem naar SPV. Heb ik toch nog twee uit drie.
dank u! :) zou graag geholpen worden guys. ik heb mijn game gepatched is dat een probleem ik ga zo die ini file eens aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zou eerst de game even opnieuw installen, NIET patchen, en dan die ini tweak doen. Dan draai je DX10.1 met 4xAA.

Ook niet vergeten de CCC settings in de driver optimaal in te stellen voor dit spel zoals ik aangaf.

Als hij dan slecht draait kan je patchen en kijken of hij dan beter draait.

Meer kan je niet doen imho.

Het is wel een erg zwaar spel. Dat is wel zo, maar je moet maar even kijken of de performance je aanstaat. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 18-03-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Format-C schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:20:
Ik zou eerst de game even opnieuw installen, NIET patchen, en dan die ini tweak doen. Dan draai je DX10.1 met 4xAA.

Ook niet vergeten de CCC settings in de driver optimaal in te stellen voor dit spel zoals ik aangaf.

Als hij dan slecht draait kan je patchen en kijken of hij dan beter draait.

Meer kan je niet doen imho.

Het is wel een erg zwaar spel. Dat is wel zo, maar je moet maar even kijken of de performance je aanstaat. :)
Ok ik heb alle instellingen gedaan. ik ben bang dat hij de game automatisch patched.
nog steeds hetzelfde effect waar kan ik die adaptive AA uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
nog steeds niets kan iemand anders mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:03

KneoK

Not in a million lightyears

Als je het nog steeds over het schaduwprobleem hebt, ziet dat er uit zoals op onderstaande screenshot (bijvoorbeeld goed te zien bij de schaduw van een hek linksonderaan) ? Dan is dat niet te verhelpen, dit is helaas de manier zoals de engine de shadowmaps rendert:

Afbeeldingslocatie: http://i69.photobucket.com/albums/i63/Meats_Of_Evil/ACpixelationpic3.jpg

Als het iets anders is dan is het misschien handig als je eens een screenshotje maakt van wat je precies bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit krijgt een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit een probleem/vraag is, en geen discussietopic :)

Sowieso lijkt het me een goed idee als je Het algemeen beleid #topicplaatsen even doorleest Hylian ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
TheZeroorez schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:29:
Dit krijgt een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen omdat dit een probleem/vraag is, en geen discussietopic :)

Sowieso lijkt het me een goed idee als je Het algemeen beleid #topicplaatsen even doorleest Hylian ;)
Een andere MOD heeft dit weer verplaatst voor mij! :) maar zou graag van mijn probleem af willen komen en niet op een andere gedeelte van het forum geplaatst willen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
KneoK schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:58:
Als je het nog steeds over het schaduwprobleem hebt, ziet dat er uit zoals op onderstaande screenshot (bijvoorbeeld goed te zien bij de schaduw van een hek linksonderaan) ? Dan is dat niet te verhelpen, dit is helaas de manier zoals de engine de shadowmaps rendert:

[afbeelding]

Als het iets anders is dan is het misschien handig als je eens een screenshotje maakt van wat je precies bedoelt.
dat is raar want ik heb een andere versie zonder problemen kunnen spelen! nog geen 2 weken geleden!! perfect zonder problemen. ik koop de legale versie en het is echt slecht! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hylian103 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:13:
[...]

Een andere MOD heeft dit weer verplaatst voor mij! :) maar zou graag van mijn probleem af willen komen en niet op een andere gedeelte van het forum geplaatst willen worden :)
Het is makkelijk genoeg terug te vinden door via Forum => MyReact => Post History te klikken. Kom je er ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylian
Jejking schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:57:
[...]

Het is makkelijk genoeg terug te vinden door via Forum => MyReact => Post History te klikken. Kom je er ook ;)
maar de andere mensen niet! het ligt al weer een dag stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ga echt geen 20 topics volgen ;) Toevallig als er een in de lijst "recent posts" staat met een titel die me intrigeert.

Het ligt ook aan je eigen inzet; wat heb je zoal al met die INI instellingen gedaan die je hebt gekregen? Heb je misschien al een screenshot gepost die je probleem verduidelijkt? Heb je al eens gekeken naar het plaatje eerder in deze post? We weten nog niet eens zeker over welke Assassins' Creed versie het gaat: 1 of 2? Gepatcht of ongepatcht? INI zeker weten na aanpassingen op readonly gezet? Ongepatcht kun je DX10.1 gebruiken, wat iets beter is in schaduwen, maar je moet weten dat de Assassin's Creed engine nou eenmaal niet zo sterk is in schaduwen. Als het in andere spellen/applicaties wél goed werkt (van tests zoals 3DMark zijn vaak uitgebreide referenties die weergeven hoe iets precies gerendert moet worden, zodat je kunt vergelijken of je een hard/software probleem hebt), dan zit het er dik in dat je hier aan het verkeerde adres bent, maar eerder aan de >TELEFOON< moet hangen met Ubisoft! En die zullen misschien wel stellen dat je te hoge eisen aan de graphics stelt, de AC1 (misschien 2 ook) engine heeft nou eenmaal beperkingen. Je kunt maar >TOT< zoveel verwachten. Je gaat toch ook niet hopen dat de originele Commander Keen 16-kleuren games die we vroeger als koters vanaf floppies met elkaar kopiëerde nu ook ineens supermooi zijn?
Pagina: 1