redirect ie 5/6 users met .htaccess

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een website redirect ik via onderstaand script IE 5 / 6 gebruikers naar de website www.upgradeyourbrowser.org

code:
1
2
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} MSIE\ ([56])\. 
RewriteRule (.*) http://www.upgradeyourbrowser.org

De redirect werkt prima voor bezoekers die de site extern benaderen met IE 5/6 (met extern bedoel ik, buiten het netwerk van de klant). Ook is de site, zoals bedoeld, prima bereikbaar voor de bezoeker met een hogere versie van IE of diegeen die een andere browser heeft.

Intern werkt de redirect helaas niet. De werknemers van het bedrijf die op het interne netwerk zitten en de site bezoeken met b.v. IE 7 / 8 (of een andere browser) worden toch doorverwezen naar http://www.upgradeyourbrowser.org terwijl dit alleen zou moeten voor IE 5 / 6 gebruikers.

Feit is wel dat alle werknemers IE 6 als browser hadden maar deze inmiddels allemaal zijn geupgrade naar IE 8. Bij sommige werd na de upgrade toch nog doorverwezen naar http://www.upgradeyourbrowser.org maar na het legen van de cache was dit verholpen.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor enig advies of hulp.

Groeten
Undersound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Zitten ze achter een http-proxy die de useragentstring niet laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Beetje achterhaalde site, dat upgradeyourbrowser.org. Ze hebben het daar nog over IE7. Stuk beter dan IE6, maar ook niet bepaald de beste vriend van een frontend ontwikkelaar.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:37:
Feit is wel dat alle werknemers IE 6 als browser hadden maar deze inmiddels allemaal zijn geupgrade naar IE 8. Bij sommige werd na de upgrade toch nog doorverwezen naar http://www.upgradeyourbrowser.org maar na het legen van de cache was dit verholpen.
Opmerkelijk dat op die site leuk het logo van IE7 pronkt, dat terzijde.

Laat anders eens een interne medewerker naar een php_info pagina gaan (of soortgelijke waar je alle client info krijgt), mogelijk dat de proxy bepaalde client-info tegenhoud?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

TeeDee

CQB 241

Heb even geen oplossing voor je probleem, maar vind/vond je het zelf wel zo netjes om zo rücksichtslos te redirecten?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

posttoast schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:42:
Beetje achterhaalde site, dat upgradeyourbrowser.org. Ze hebben het daar nog over IE7. Stuk beter dan IE6, maar ook niet bepaald de beste vriend van een frontend ontwikkelaar.
Offtopic, maar als je geen rare technieken gebruikt kan een gemiddelde site prima te bouwen zijn voor IE7. Zelfs een three column liquid layout.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Dit schijnt ook vrij veel voor te komen:
Poorly designed browser add-ons are known to misinterpret how the registry keys are used, and shove an entire UA string into one of the tokens, resulting in a “nested” UA string.
Dan krijg je dit soort gedrochten:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.0.3705; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322; MS-RTC LM 8; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; WWTClient2; Zune 4.0)
Als dat het geval is check dan de registry settings van de client.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Sebazzz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:47:
[...]

Offtopic, maar als je geen rare technieken gebruikt kan een gemiddelde site prima te bouwen zijn voor IE7. Zelfs een three column liquid layout.
Tuurlijk, maar als je wél rare technieken wilt gaan gebruiken (het is maar wat je raar vindt overigens) wordt het een stuk lastiger. Feit is dat IE überhaupt zwaar tekort schiet als je vergelijkt met Gecko/Webkit browsers. Maar dat is inderdaad offtopic ;)

Iets meer ontopic: ik ben niet voor het redirecten van IE6 gebruikers. Liever graceful degraden. Jammer dat het er allemaal niet meer perfect uitziet, maar het moet wel volledig werken! Dat je ergens de gebruiker subtiel wijst op een upgrademogelijkheid vind ik prima.

[ Voor 20% gewijzigd door posttoast op 18-03-2010 21:01 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Ik ga morgen achter de adviezen van rutgerw SinergyX en crisp aan en zal de bevindingen hier posten. Bedankt voor jullie suggesties.

Wat betreft de redirect reden. Ik ben er zeker voor om zo crossbrowser mogelijk te developen, het is een voorlopige oplossing omdat de site er op dit moment niet bepaald florisant uitziet in IE6. De klant is akkoord hiermee en later word de site toonbaar en bruikbaar gemaakt voor IE6 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Kan je anders geen conditional comment gebruiken waarin je een stuk javascript of een meta-tag zet om te redirecten? Weet je in ieder geval zeker dat de versie goed gecheckt wordt, onafhankelijk van useragent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:01:
Kan je anders geen conditional comment gebruiken waarin je een stuk javascript of een meta-tag zet om te redirecten? Weet je in ieder geval zeker dat de versie goed gecheckt wordt, onafhankelijk van useragent.
Ik heb hier inderdaad op het moment voor gekozen

code:
1
2
3
4
5
    <!--[if lte IE 6]>
      <script type="text/javascript">
        alert ('Upgrade uw browser');
        window.location = 'http://www.microsoft.com/netherlands/windows/internet-explorer/';</script>
    <![endif]-->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd hier mijn reactie.

Inmiddels is duidelijk dat er content gecached werd binnen hun netwerk, te weten een firewall systeem. Op het moment dat de cache daarvan geleegd werd was het probleem verholpen.

Mijn vraag is alleen, hoe werken dit soort dingen, ik bedoel als ik een update aan de website maak dan wil ik wel dat mijn "klanten" dit direct kunnen bekijken. Ik begrijp dat dit een instelling moet zijn aan de kant van hun maar ik ben nieuwsgierig naar wat gedaan moet worden zodat deze kant altijd up-to-date word getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Waarom heb je eigenlijk geen eigen pagina van op de website van de klant zelf waarop je aangeeft dat ze moeten/kunnen upgraden naar een nieuwe browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

TeeDee

CQB 241

1. Je zou bijvoorbeeld voor je stylesheets / javascripts timestamps* in de vorm van jsfile.js?38476589234 kunnen gebruiken. Maar dat is imo niet echt relevant voor jouw specifieke issue.
2. Tevens is het zaak dat je je output / cache headers goed hebt gezet. Google
3. Als laatste ben je echt overgeleverd aan de proxy. Als deze alsnog alle output/cache headers eraf sloopt: sterkte!

* natuurlijk niet een die bij elk request aangepast wordt, dan kan er helemaal niks gecached worden. Tenzij dat de bedoeling is :) Ook dit zou idealiter via headers moeten gaan, maar makkelijker is inderdaad iets van timestamp eraan toe te voegen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Ik heb hier inderdaad op het moment voor gekozen

code:
1
2
3
4
5
    <!--[if lte IE 6]>
      <script type="text/javascript">
        alert ('Upgrade uw browser');
        window.location = 'http://www.microsoft.com/netherlands/windows/internet-explorer/';</script>
    <![endif]-->
Lijkt mij persoonlijk rete irritant. Ik zie vaak nog mensen met IE5 en 6 voorbij komen. En dan een pagina van microsoft voorgeschoteld krijgen? Dan denk je gelijk wat tikte ik verkeerd, of welke link klopt niet.

Pop-ups (alerts) zijn gewoon ook nog eens irritant.

Als ik dan toch m'n bezoekers ga vertellen wat ze moeten doen, zou ik een pagina maken met daarin informatie, dat ze in iedergeval wel op de site zijn. Gewoon even een pagina maken in de stijl/lay-out van de site met een melding erop dat de site niet werkt, ipv loeihard doorsturen.

Nog even los van het feit dat er legio gebruikers zijn die niet eens kunnen/mogen updated omdat ze simpelweg de rechten niet hebben (bedrijfsomgeving).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:27:
Mijn vraag is alleen, hoe werken dit soort dingen, ik bedoel als ik een update aan de website maak dan wil ik wel dat mijn "klanten" dit direct kunnen bekijken. Ik begrijp dat dit een instelling moet zijn aan de kant van hun maar ik ben nieuwsgierig naar wat gedaan moet worden zodat deze kant altijd up-to-date word getoond.
In 1e instantie op de website de content serveren met de juiste caching headers. Zonder expliciete caching headers verschilt het van proxy tot proxy hoe ermee omgegaan wordt.

Als de caching headers goed staan dan werkt alles onder normale omstandigheden zoals verwacht ( mits je geen rare redirect trucen gaat uithalen :) ) zoniet dan even lokaal sysbeheer erbij halen, want 99 vd 100 keer heeft iemand daarvan de defaults gewijzigd naar iets abnormaals...

In principe respecteert een proxy server gewoon je caching headers. Daar kun je rustig vanuit gaan want is dit niet zo dan werkt het halve internet niet meer bij die klant ( simpel voorbeeld een topic zal dan op t.net altijd gelijk blijven etc. Omdat het dezelfde url is )

Je moet er alleen nog wel even rekening mee houden dat een gemiddelde proxy-server zo generiek mogelijk cached, hij kijkt niet naar UA-strings oid want dat is niet generiek cachen meer.
Je fout was een apache redirect sturen als pagina x opgehaald werd zonder caching headers. De proxy ziet dat gewoon als : als iemand deze pagina opvraagt dan moet ik die pagina serveren ongeacht browser etc, had je de redirect via js gedaan en wel gewoon de hele pagina geserveerd ( dus afhandeling client ) dan werkte het perfect.
Had je gezegd dat deze specifieke pagina nooit gecached had mogen worden dan werkte het perfect
RaZ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:39:
[...]

Lijkt mij persoonlijk rete irritant. Ik zie vaak nog mensen met IE5 en 6 voorbij komen. En dan een pagina van microsoft voorgeschoteld krijgen? Dan denk je gelijk wat tikte ik verkeerd, of welke link klopt niet.

Pop-ups (alerts) zijn gewoon ook nog eens irritant.

Als ik dan toch m'n bezoekers ga vertellen wat ze moeten doen, zou ik een pagina maken met daarin informatie, dat ze in iedergeval wel op de site zijn. Gewoon even een pagina maken in de stijl/lay-out van de site met een melding erop dat de site niet werkt, ipv loeihard doorsturen.

Nog even los van het feit dat er legio gebruikers zijn die niet eens kunnen/mogen updated omdat ze simpelweg de rechten niet hebben (bedrijfsomgeving).
Agreed, het liefste wil ik in 1e instantie enkel een noticebar ( of hoe heten die dingen bovenin je browser ) tonen, daar zit dan een knop in van meer info, die gaat pas naar de browserupgrade pagina. Andere knop is gewoon de melding niet meer tonen voor x tijd ( voor corporate users die niet mogen upgraden )

[ Voor 24% gewijzigd door Gomez12 op 31-03-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gomez12 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:48:
[...]
Agreed, het liefste wil ik in 1e instantie enkel een noticebar ( of hoe heten die dingen bovenin je browser ) tonen, daar zit dan een knop in van meer info, die gaat pas naar de browserupgrade pagina.
Je bedoelt zoiets?

We are shaping the future

Pagina: 1