Forefront for Exchange ervaringen?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Mijn stagebedrijf (±150 medewerkers) heeft me opdracht gegeven om eens te gaan kijken naar een ander programma voor de beveiliging van het netwerk. Momenteel hebben ze McAfee Group Shield draaien en het plan is om dit te vervangen voor Forefront Exchange Server. Nu heb ik de laatste paar uren al zoveel informatie opgezocht over de verschillende versies van Forefront, dat het me eigenlijk niet meer helemaal duidelijk is wat bij wat hoort. Ik heb daarom een aantal vragen. Het hier eens vragen leek me overigens gemakkelijker, aangezien ik anders geheid weer in de war raak... :P
  1. Forefront security for Exchange werkt niet met security agents?
  2. Zo nee, wel met iets soortgelijks?
  3. Wat houdt Forefront Security for Office Communications Server (in teletubbietaal) in? Hier kon ik geen duidelijk antwoord op vinden.
  4. Bevat Forefront security for Exchange ook multi-scanengines, waarmee virussen e.d. kunnen worden gedetecteerd?
  5. Mocht je de client versie aanschaffen, dan kun je een script gebruiken om je huidige virusscanner te verwijderen en Forefront te installeren. Geldt dit ook voor Forefront Security for Exchange?
    http://fcscompete.codeplex.com/releases/view/7424
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Matthijs, welkom op Tweakers.
  1. Nee,werkt niet met security agents. Forefront for Exchange Server installeer je meestal op de Exchange server, zodat die daar meteen al scant op malafide e-mails.Installing Forefront Security on a local server
  2. Zie 1
  3. Office Communications Server is een soort MSN voor bedrijven, waarbij je met elkaar kunt chatten op het werk, en bestanden enzo kunt versturen. Forefront Security for Office Communications Server scant deze berichten tegen een policy en blokkeert malafide berichten met virussen erin en dergelijke.
  4. Ja,Forefront security for Exchange bevat multi-scan engines, waarvan er 4 tergelijkertijd actief kunnen zijn:
    Forefront Security file scanner updating
  5. Ik zou Forefront Security Exchange niet met een script verwijderen, maar gewoon via de gebruikelijke gedocumenteerde uninstall optie, hij draait namelijk alleen op de Exchange Server, en doet niks op de clients.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 18-03-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Een vraagje schoot me nog te binnen... Om Forefront te installeren moet McAfee er eerst af, lijkt me. In de tijd dat McAfee verwijderd is en en Forefront installeert, ben je in principe een (kleine) periode onbeschermd. Wat is daar tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Netwerkkabel eruit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de oplossing zo makkelijk? :P Ik weet er het fijne niet echt van namelijk. Forefront gaat in ieder geval geïnstalleerd worden op een nieuwe server en daarna wordt iedereen overgezet. In principe heeft er dus niemand last van. Zijn er nog andere opties die ik in het verslag kan opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:40:
Is de oplossing zo makkelijk? :P Ik weet er het fijne niet echt van namelijk. Forefront gaat in ieder geval geïnstalleerd worden op een nieuwe server en daarna wordt iedereen overgezet. In principe heeft er dus niemand last van. Zijn er nog andere opties die ik in het verslag kan opnemen?
Dan ben je ook niet onbeschermd als ie op een nieuwe server komt. Zoals ik het lees gaat de nieuwe server pas in productie als die helemaal goed ingericht is, en dan wordt de oude server waar McAfee op staat pas afgebouwd.

Andere optie is de server tijdelijk in een netwerksegment te zetten waar die helemaal geen communicatie naar buiten kan doen (alle poorten gewoon potdicht).

Maar het lijkt me niet de bedoeling dat we jouw stageopdracht gaan maken, dus probeer zelf ook wat te onderzoeken en zoals je in je eerste post heel goed deed gerichte vragen te stellen. Maak desnoods een test labje waar je verschillende dingen uittest,en kijk wat het beste werkt. Daar leer je namelijk zelf ook het meeste van.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 19-03-2010 00:07 ]

Pagina: 1