Remote Desktop xs4all (fritsbox) --> KNP (780i)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12-2020
Na heel veel proberen en eindeloos ipadres intikken heb ik het opgegeven en benik op zoek naar iemand die verstand heeft van computernetwerken.
Vanaf de zaak kan ik met remote desktop in mijn pc's thuis komen maar andersom niet. Ook niet met de laptop.
Neem ik de laptop eenmaal mee naar de zaak dan werkt het ineens wel Dan kan ik wel met de laptop via RD op de pc's daar komen

Ik kan thuis met mijn laptop ook in de andere pc die ook thuis staat komen via remote desktop. Maar niet meer op de pc's op de zaak

Wat me wel opvalt is dat pc thuis en de laptop bij thuis gebuirk beide hetzelfde ipadres hebben. Namelijk 80.101.95.***

Op de zaak heeft elke pc een eigen ip adres.

Alle rechten zijn toegewezen en de firewalls staan uit.

[ Voor 0% gewijzigd door jscoolen op 18-03-2010 18:35 . Reden: fout in ip adres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Daarvoor zou je de poort voor RDP (volgensmij 3389 of iets in die richting?) moeten forwarden naar jouw PC op het werk. Echter zal het systeembeheer dat niet zo gauw doen, schat ik zo.
Is VPN geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
Systeembeheer van KPN of van XS4All. Ik betaal toch gewoon voor een abonnement, Wat zou de reden zijn dat het niet mag van hun?

Want ik kan wel vanaf mijn werk bij mij thuis inloggen?
KPN is op mijn werk enn XS4All is thuis.

Ik ga eens kijken wat dat VPN is.

[ Voor 7% gewijzigd door jscoolen op 18-03-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Dus jij hebt thuis zakelijk adsl :? want de ip's die je aangeeft zijn externe ip adressen.
Als ze op de zaak iets in de range van 10.x.x.x. of 172.x.x.x of 192.168.x.x hebben dan zullen de juiste poorten geforward moeten worden naar de desbetreffende pc. Makkelijker zou dan zijn een vpn openen naar de router op de zaak en vanuit daar de pc's benaderen alsof het lokaal is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Thuis voer je zelf het beheer, dus kun je zelf poorten openzetten en door laten verwijzen naar een lokaal IP-adres. Dat je computer en laptop hetzelfde IP-adres hebben, kan ja. Je doelt hierbij op het externe IP-adres (oftewel het WAN-adres). Dit is het IP wat XS4ALL jou toe heeft gekend. Lokaal hebben ze echter verschillende IP-adressen, welke waarschijnlijk zijn toegekend door DHCP (lokale service van je router).

Wat ik probeer te zeggen is dat de systeembeheerder op je werk waarschijnlijk geen poort zal openen, gezien het feit dat dit onveilig is.
De reden waarom je geen verbinding krijgt met je werk is dat deze poort hoogstwaarschijnlijk gesloten is, waardoor je verzoek tegen wordt gehouden door een server op het netwerk op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
klaasbram schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:31:
Dus jij hebt thuis zakelijk adsl :? want de ip's die je aangeeft zijn externe ip adressen.
Als ze op de zaak iets in de range van 10.x.x.x. of 172.x.x.x of 192.168.x.x hebben dan zullen de juiste poorten geforward moeten worden naar de desbetreffende pc. Makkelijker zou dan zijn een vpn openen naar de router op de zaak en vanuit daar de pc's benaderen alsof het lokaal is.
Excuses fout in het ipadres. Het moet zijn 80.XXvoor thuis en 92.XX* op de zaak. Ik heb op mijn werk geen systeembeheerder. KPN heeft de aansluiting aangelegd en ik heb zelf de bekabeling door het pand aangelegd. En dit werkt zonder problemen (ook intern netwerk).

Ik wil iedereendie gereageerd heeft alvast bedanken want ik leer er al weer een hoop van. Alleen dat VPN snap iknog niet helemaal. Ik begrijp inmiddels dat het een manier van verbinden is, welke erg veilig is. Maar wat ik nog niet kan vinden is of ik nu dan ook de programmas op de andere pc's kan opstarten, zoals remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
1: Dus thuis heb je een DMZ / Default server die alles door stuurt naar 1 pc of kun je van buiten af inloggen op beide/ meerdere systemen?
2: surf eens met beide/ meerdere systemen van thuis naar www.whatip.com en vertel even hier of het resultaat (het ipadres) verschilt tussen de systemen.
3: Welk OS staat er thuis op de systemen
4: Welk OS staat er op de zaak.
5: Zie 2 maar dan voor systemen van de zaak.

====
Als er bij 2 hetzelfde ip adres staat dan is het antwoord van 1 belangrijk ;)
3: Als het goed is heb je een pro/ business/ ultimate versie van een OS.
4: Zou hetzelfde moeten zijn als 3 want Home/ Home premium edities ondersteuning geen RDP (welk uitgaand maar niet ontvangen)

Dus als je even netjes wil opsommen wat ik vraag dan is het wat makkelijker een oplossing zoeken want er ontbreekt nogal wat om specifiek een probleem aan te wijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
nogmaals bedankt ik ga ermee aan de slag.

Dit snap ik niet heleaal:

Dus thuis heb je een DMZ / Default server die alles door stuurt naar 1 pc of kun je van buiten af inloggen op beide/ meerdere systemen?

Ik heb 1 pc en 1 laptop thuis die allebei in verbinding staan met mijn fritzbox.

Ik kan vanaf de zaak inloggen op deze pc's

2: surf eens met beide/ meerdere systemen van thuis naar www.whatip.com en vertel even hier of het resultaat (het ipadres) verschilt tussen de systemen.
pc: 80.XX
laptop 80.XX

XP pro (legale versies)
XP Pro (legale versies)
PC 1 92.XX
pc 2 92.XX
pc 3 (op dit moment een storing)
Laptop 92.XX(wireless)

[ Voor 122% gewijzigd door jscoolen op 21-03-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
hmm ik volg hem niet.

Samenvattend:

Pc zaak naar huis --> werkt / werkt niet
Laptop Huis naar PC huis werkt / werkt niet

kan je het op deze manier aangeven?

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
Pczaak naar pchuis werkt
pc huis naar pc zaak werkt niet
laptop naar pc zaak werkt alleen als de laptop op mijn werk is en dus verbinding heeft met kpn
laptop naar pc thuis werkt alleen als de laptop thuis is en dus verbinding heeft met xs4all
pc thuis naar laptop werkt niet.

Het is me nu wel gelukt om met de thuis pc contact te leggen met een pc van iemand anders (ook xs4all)

Dus ik denk dat het ligt aan een soort ffirewall in de kpn modem ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door jscoolen op 18-03-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Kijk anders eens of bij de pc's op de zaak de Service remote desktop aan staat.
(rechtermuis toets op deze computer (in het start menu) -> beheren/ manage klikken.)
En dan aan de linkerkant van het scherm, onderin, op services klikken en ff het lijstje door scrollen.

Ik weet niet of het in de NL versie ook Remote Desktop services heet. Kan dus ook iets in de vorm van extern bureaublad zijn.

edit: over punt1: Zolang jij in je router thuis niets instelt zal je router ook niet weten naar welke computer de aanvraag voor RDP naar toe moet.
Simpel gezegd Je probeert een RDP sessie te starten op 80.101.95.165 poort 3389(dat is de standaard poort).
Nu weet de router dus niet voor welke pc/laptop dit bedoelt is dus hij doet er gewoon niets mee :P
Stel je onder nat/port forwaring in dat het verkeer wat op poort 3389 binnen komt naar het ip van pc1 door gezet moet worden dan zal die dat in vervolg dus ook doen.
Dit betekend dus ook gelijk je voor een RDP sessie met pc2 via een andere poort moet gaan communiceren en deze dus ook weer doorzetten naar het ip van pc2. Handig is dan wel om die andere poort intern weer te laten vertalen naar 3389 zodat je geen andere luisterpoort hoeft in te stellen op die pc

[ Voor 50% gewijzigd door The-Source op 18-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

jscoolen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:07:
[...]

Dus ik denk dat het ligt aan een soort ffirewall in de kpn modem ofzo.
Dat heb je juist gezien; dit heet port forwarding. We kunnen je nu allemaal wel gaan lopen uitleggen hoe het werkt, maar er is een hele mooie faq geschreven hier op tweakers. Probeer het eerst zelf uit te vinden met dit verhaal. En als je daarna nog vragen hebt, die niet met Google op te lossen zijn, kun je de vraag hier kwijt. Het klinkt misschien wat onvriendelijk (het is niet zo bedoelt, maar anders kun je dingen duizend keer uitleggen), maar probeer eerst zelf uit te vinden wat er aan de hand is en hoe het komt. Op GoT wordt wel wat eigen inzet verwacht.

Dat gezegd hebbende wil ik je wel graag veel succes wensen en ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt om in het vervolg nog een keer vragen te stellen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Dus van afstand kan men naar je pc = prima
pc huis naar pc zaak werkt niet
Dus op de zaak is vanaf de WAN geen verbinding naar 3389 mogelijk
Waarschijnlijk is de 3389 niet geforward naar jouw interne IP op de zaak
laptop naar pc zaak werkt alleen als de laptop op mijn werk is en dus verbinding heeft met kpn
Gaat buiten KPN om, indien je modem goed ingesteld blijft dit intern via je NAT Loopback
laptop naar pc thuis werkt alleen als de laptop thuis is en dus verbinding heeft met xs4all
pc thuis naar laptop werkt niet.
Is dus ook INTERN maar hier zal NAT loopback wel niet aanstaan
Het is me nu wel gelukt om met de thuis pc contact te leggen met een pc van iemand anders (ook xs4all)
Intern kan je trouwens (bijna) altijd connecten met je INTERNE ip (192.* 10.* 172.*) of op je computernaam.

Met andere woorden je zult moeten troubleshooten en kijken naar de portforwarding.

[ Voor 3% gewijzigd door Danicom op 18-03-2010 21:02 ]

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
OK helaas is er nu niemand op de zaak. Maar morgen ben ik er weer neem ik de laptop mee dan kan ik vanuit de laptop mijn thuispc aansturen om uit te proberen of ik daarmee dan een extern desktop kan openen.

Alvast ebdankt allemaal, morgen ga ik er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
Ik ben inmiddels op de zaak en heb naast mij mijn laptop staan die met het remote desktop mijn thuis pc bedient.

Ik heb ik de kpn modem het volgende ingesteld:

Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 3395 - 3395 3389 - 3389 - -
UDP 3395 - 3395 3389 - 3389 - -

Deze toepassing is ook toegewezen op het ipadres van mijn werkcomputer.
Nu probeer ik in te loggen via de laptop met 92.XX:3395

Helaas werkt dit nog niet. Vergeet ik nu nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat remote desktop uberhaupt wel aan op de PC?

winXP: eigenschappen van deze computer, en dan bij verbindingen van buitenaf kijken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
Ja het staat aan.

Ik heb nu de firewaal op de modem uitgezet, hierdoor lukt het wel.
HEt zit hem dus in de firewall op; de modem, welke wel aan moet staan vanwege een aantal andere dingen die via het modem gaan.

Edit : probleem is opgelost, ik heb de modem aan en uit gezet. Na de herstart kan ik via mijn laptop op mijn werk pc. Wel heel erg langzaam want hij gaat nu van laptop (wireless) --> pc thuis --> pc werk.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 35% gewijzigd door jscoolen op 19-03-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
jscoolen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:57:
nogmaals bedankt ik ga ermee aan de slag.

Dit snap ik niet heleaal:

Dus thuis heb je een DMZ / Default server die alles door stuurt naar 1 pc of kun je van buiten af inloggen op beide/ meerdere systemen?

Ik heb 1 pc en 1 laptop thuis die allebei in verbinding staan met mijn fritzbox.

Ik kan vanaf de zaak inloggen op deze pc's

pc: xx.xx.95.165
laptop xx.xx.95.165

XP pro (legale versies)
XP Pro (legale versies)
PC 1 xx.xx.84.166
pc 2 xx.xx.84.165
pc 3 (op dit moment een storing)
Laptop xx.xx.84.162 (wireless)
En je weet dat je ongeveer je halve bedrijf gewoon lekker op het grote internet hangt? Ach, het is toch een bedrijf, wat maakt het uit dat alles gewoon openstaat. Je bedrijf heeft tenslotte ook geen sloten, je laat 't gewoon 's nachts open.

tip: als je bedrijfsgegevens je enigszins belangrijk zijn, laat iemand met verstand de rommel configureren. Kost je misschien een paar eur, maar zoals je het nu hebt... :X

ps: ook je ip's zo publiekelijk postenis niet handig. Dat je thuis xs4all hebt is niet zo erg dat we dat zien, maar dat je bedrijf 'space' in Rijswijk (huisnr 16-17) zit is nu ook eenvoudig te herleiden (ik post bewust ff niet de volledige gevens, dus edit iig ff je ip's weg)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mnjah, en je zet nu ook je IP op het internet, er hoeft maar iemand met kwade bedoelingen 10 minuten tijd te spenderen en ze zijn zo binnen in beide netwerken. Met hierboven, laat je eens adviseren door een professioneel iemand. Draai deze test eens om te zien wat allemaal openstaat: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Sleutelwoord is VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscoolen
hmm dat wist ik niet. IK had ze geplaatst omdat iemand er om vroeg.

Ik heb de ip adressen inmiddels verwijderd.

Ben op zich niet bang dat iemand in mijn pc komt alle pc's hebben een willekeurig gekozen letter/cijfer combinatie van 10 characters.

Maar voor de zekerheid en om niet onnodig risico te lopen, toch maar verwijderd.

Nu is het wel zo dat elke pagina die ik bezoek toch mijn ipadres heeft?

Ik ben heel lang op zoek geweest naar iemand die dit voor mij kon leveren. Dus een compleet netwerk (zowel hardware als software, incl pc's en installatie.

Geen enkel computer bedrijf die ik benaderd heb wilde de service van het netwerk op opzich nemen.
Sommige wilde wel de hardware leveren maar niet de installatie andere wilde wel het netwerk leveren maar eisten van mij belachelijk dure computers die via een bedrijf die zij kende moest worden aangeschaft. Er zat er zelfs 1 bij die het wel wilde leveren voor 200 euro per computer per maand dat aan het netwerk gekoppeld zit en dan zou hij gratis de pc's leveren. Met een contractsduur van 5 jaar.
Uiteindelijk kwam ik dan uit bij de grotere bedrijven, maar dan ben je ook niet klaar voor een paar euro. Uiteindelijk heb ik dus de pc's gekocht en heb ik alles zelf aangelegd, kwam er alleen niet uit met de remote desktop.Ik heb het nu opgelost. En laten we hopen dat niemand er misbruik van maakt. Anders wordt er elke dag een backup gemaakt van de belangrijkste bestanden. (niet gekoppeld aan het netwerk) en dan kan ik daarmee altijd nog mijn bedrijf doorzetten als het onverkombare zich voordoet.

Allemaal heel erg bedankt voor de adviezen.

[ Voor 7% gewijzigd door jscoolen op 21-03-2010 16:20 ]

Pagina: 1