halverw. Win boot : speakerpiepjes en ff hangen

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ik zat te twijfelen om dit hier te posten, maar omdat het waarschijnlijk aan de hardware ligt, post ik het hier.

Ik krijg dus ong. 10 seconden voordat windows grafisch wordt bij het opstarten, piepjes, één lang, drie kort. Beetje van die piepjes als je computer helemaal niet op wil starten. Als flink ik op escape ros, gaat-ie gewoon door. Ik heb een Abit KT7, netwerkkaartjes, paar videokaarten, blabla nix fancy. Dit doet-ie pas sinds kort, en ik kan me niet herinneren in de tussentijd hardware ge/verplaatst ov verwijderd te hebben. Meestal geef ik windows meteen de schuld van zoiets (lekker makkelijk), maar ik maak me hier een beetje zorgen over :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

Xtremelead

powered by E-MU

is dit tijdens de post? Duw dan je videokaart(en) even goed aan.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• 0siris
nee, na de post, is dus al 20 sec bezig windows te booten, zie de vlag al wapperen zeg maar :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dru kalles nog maar eens goed aan, geheuegen, alle kaarten, check ook of alle kabels goed zitten etc.....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• 0siris
Op donderdag 08 maart 2001 23:38 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dru kalles nog maar eens goed aan, geheuegen, alle kaarten, check ook of alle kabels goed zitten etc.....
Heh...ik loop wat dat betreft al wat langer mee, dit soort fouten maak ik echt al HEEL lang niet meer. Ik zit eigenlijk ook niet op *mogelijke* oorzaken te wachten, meer op mensen die hetzelfde wel eens hebben gehad.
Maar toch bedankt voor het antwoord :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb je ook alles eruit gehaald behalve videokaart en geheugen?

Dan heb je in ieder geval het gebied rondom het probleem al een stuk verkleind.

Videokaart of geheugen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

blijven die kleuren onderin ook hangen ??

Verwijderd

Misschien loopt de temp tijdelijk te hoog op?

Het kan ook de overklok van de Grafische kaart zijn. Heb je soms dat ding gigantisch over geklokt..?

(Lang, kort kort kort piep is denk ik of de temp of de display kaart die niet wil, komt denkik uit de BIOS 'Pc-Health' monitoring)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ja... Je kan em in je bios laten draaien en kijken of ie te heet wordt. Als dat niet het geval is, kijken of ie windows in veilige modus wilt starten, anders zal het toch een conflict zijn

Verwijderd

Lijkt me eerder geheugen ofzo hoor... Is het overgeklokt? Klok het eens terug. Probeer anders effe het geheugen van iemand anders?

Verwijderd

Mhh kweenie.. meestal als het geheugen niet helemaal tof is, blijft de boel gewoon hangen. Er moet een reden voor dat suffe gepiep zijn...

Misschien een driver voor een USB apparaat wat op tilt is gegaan?? of een Parallelpoort scanner, of een printer die niet werkt omdat de scanner uitstaat..?? Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//dizzy.gif

• Rashann
  • Laatst online: 21-08 07:37

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb een Abit KT7, netwerkkaartjes, paar videokaarten, blabla nix fancy
Je hebt dus meerdere videokaarten? Dan zijn het piepjes die te maken hebben met het initialiseren van de 2e kaart. Dit deed ie bij mij ook toen ik 2 videokaarten had in m'n Abit...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• 0siris
ik ben er uit. Je gelooft het niet, maar dat gepiep kwam doordat ik mijn 2e monitor niet aan mijn 2e videokaart had aangesloten!

ik weet nog niet wat hiervoor verantwoordelijk is (afgezien van mijzelf natuurlijk :) ), bios, videokaart of OS, maar een van de drie laatstgenoemde gaat nog een schop krijgen :)

Pagina: 1