Flash Stage resize

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,
ik heb een flashfile gemaakt die 500px bij 500px is.

Nu wil ik deze ook kleiner kunnen laten weergeven op mijn website. Dus wat heb ik gedaan in mijn PHP Pagina:
code:
1
2
3
4
$breedte = 300;
$hoogte = 300;

<embed src='".$url."' quality='high' website='".$path."' bgcolor='#000000' width='".$breedte."' height='".$hoogte."' name='MySlideshow'></embed>

Ik heb alleen het stukje gekopieerd waar ik dus width en height instel. dit zou nu dus width=300 zijn en height=300

Hierbij een printscreen voor de duidelijkheid hoe het er nou uitziet op de website:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/egvl90.jpg
De zwarte kader is 300 bij 300. Maar mijn plaatje ( Mijn flash stage dus) is veel kleiner

Ik heb geprobeerd met onResize functie maar dat werkt niet onder AS3 zover ik eruit kwam
Daarnaast probeer ik nu flashvars mee te sturen naar mijn flash bestand en dat ik dan kan zeggen

stage.StageHeight = hoogte;
dus:
stage.StageHeight = 300;

Ik krijg geen foutmelding maar mijn stage blijft 500px bij 500px
Heeft iemand enige idee ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Laatst online: 03-05 10:34
Misschien bij publish settings "scale" op "no scale" zetten? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je het plaatje in op je stage ook 500 bij 500 is. Klopt dit? In dat geval wordt dus de stage te sterk verkleind? Dit heb ik namelijk nog nooit meegemaakt.

Wat ik me beter kan voorstellen is dat je plaatje in je .fla ook al kleiner is dan de stage (bijvoorbeeld 300 bij 300), en dat het plaatje met dezelfde factor wordt verkleind als de stage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Je schaalt de embed he, niet de interne Flash stage of MC. Kijk eens naar wat de mogelijkheden zijn van het besturen van interne Flash objecten door middel van JavaScript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ja ik kan flashvars mee sturen met javascript maat meer niet volgensmij.

me stage is 500 x 500 ja ;) me plaatjes worden gerized naar stage.stageWidth en stage.stageHeight waardoor hij altijd schermvullend is.

me embed is 300 x 300. maar waarom verkleind hij dan de flash met factor 2 ofzo ? in mijn gedachte zou ik gewoon zeggen stage.stageWidth = parameter Flashvar 300 maar dat werkt helaas niet
ik maak gebruik van noscale en Top Left.

als ik me applicatie run gwn met flash dan kan ik het scherm groter maken etc. en dan werkt alles perfect. het heeft dus iets met die embed te maken samen met de stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet in je code ook eens (voordat je stage.stageWidth en dergelijke gaat gebruiken):
stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.stageAlign = StageAlign.TOP_LEFT;

Die publish settings hebben geen effect als je de gegenereerde HTML-template niet gebruikt dacht ik.

Je resize handler werkt niet in je embed omdat je embed niet van grootte verandert. Je kan verder normaal ook scaleMode en stageAlign parameters aan je embed object meegeven. Maar het kan net zo goed in de Flash zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
in me vorige post gaf ik al aan dat ik no scale en top left gebruikte.

Dat werkt perfect als ik de groote van mijn flashscherm veranderd. dan blijft de foto goed fullscreen over de stage.

Maar op de website krijg ik dus dat hij niet goed verkleint of vergroot afhankelijk van het forumaat van de embed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

angienl schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 05:23:
in me vorige post gaf ik al aan dat ik no scale en top left gebruikte.

Dat werkt perfect als ik de groote van mijn flashscherm veranderd. dan blijft de foto goed fullscreen over de stage.
Werkt perfect? AFAIK zou je image juist niet van grootte moeten veranderen als je no scale aan hebt staan. no scale is engels voor niet schalen. Als je plaatje van grootte veranderd lijt me dat hij toch echt wel aan het schalen is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik start mijn pc op mijn stage adres Ik ga naar mijn CMS pagina en op een of andere manier werkt alles nu perfect. Als ik de embed/object van formaat wijzig dan veranderd hij dit keurig zoals ik dat wou hebben.

Dit is de code wat ik in mijn Flash heb staan voor de mensen die willen weten hoe ik het heb opgelost:

Dit zit ik boven in mij flashfile
code:
1
2
stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;

en wanneer ik me plaatjes inlaad dan doe ik het volgende:
code:
1
2
3
4
my_image.width = (stage.stageWidth);
my_image.height = (stage.stageHeight);
my_image.x = (stage.stageWidth - my_image.width) / 2;
my_image.y = (stage.stageHeight - my_image.height) /2;

Beetje onodig lijkt mij om dit dubbel te doen. Ik doe eerst de Loader(my_image) schermvullend maken en daarna centreer ik het precies in mijn stage.

Bedankt voor alle hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

angienl schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:04:
Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik start mijn pc op mijn stage adres Ik ga naar mijn CMS pagina en op een of andere manier werkt alles nu perfect.
Goh. Waarschijnlijk gewoon een stukje caching waar het fout ging dus. Had je waarschijnlijk dus gewoon een keer Ctrl+F5 moeten doen voordat je tot de conclusie kwam dat het niet werkte.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ik was van alles aan het proberen en de settings die ik deed werden ook doorgevoerd,waardoor ik niet gelijk ga denken dat het een cash probleem is omdat de andere settings wel veranderde

Pagina: 1