Rechtstreekse draadloze verbinding over +- 50/70m

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik wil samen met de buren een draadloze verbinding gaan opzetten om onze netwerken te delen. Nu zijn we aan het kijken naar een geschikte antenne.
De router die we waarschijnlijk willen gebruiken is een WRT54G met een custom firmware van tomato of dd-wrt.

Alleen nu heb ik al eens eerder een omni antenne van ebay gehaald. Deze waren dermate slecht dat ik deze maar gauw heb weg gegooit.

Maar nu ben ik aan het kijken naar 2 wifi panels om onze netwerken te koppelen over een afstand van +- 70 m met een vrij zicht.

Nu kijk ik naar deze panels. Alleen mijn vraag is, is het het proberen waard of zullen ze ook zo slecht zijn als die omni antennes?

http://cgi.ebay.com/Anten...g_SM?hash=item4a9d7dec67/

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bedraden geen optie? als het even kan zou ik draad pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Nee, dan zou die dwars over de straat moeten gaan. :P dat gaat niet lukken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:51:
Nee, dan zou die dwars over de straat moeten gaan. :P dat gaat niet lukken helaas
onder de straat door ?
bij boels kan je van die grondraketten huren :)

http://boels.nl/index.asp...terid=977&ProductID=51864

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Ten eerste ga je voor een WRT54GL. Ten tweede kun je zelf ook een wifi tunnel bouwen met pringels tubes of een soepblik ( http://www.turnpoint.net/wireless/has.html ).

Veel plezier met het bouwen, het is wel zo dat als het hard waait wordt het wifi signaal significant minder wordt of valt zelfs weg, regen heeft ook invloed.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik heb hetzelfde uitgevoerd met een vriend die ongeveer 60 meter achter me woont.
Het enige wat wij wilde is om ons netwerk te koppelen, maar dat internet wel via de eigen gateway gaat. Doel was dus enkel om een NAS te delen (weet niet of jij dit ook wilt)

Even geen gein; maak een Windsurfer antenne. Kost alleen wat knutseltijd. Connectie die wij hebben wisselt tussen de 36 en 54Mbit en halen een doorvoer van 1,5-2,5MBps

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CCejZn1e0Le6OTnpXZjH0JAy/full.jpg

Volgende config hebben wij:
Mijn netwerk heeft 192.168.1.0/24, de andere 192.168.2.0/24
Ik heb een router staan welke ip 192.168.1.2 heeft welke ingesteld staat om WDS te doen in AP mode.

Andere kant staat een router welke in routering mode is ingesteld met WDS. LAN kant heeft ip 192.168.1.3 en de WAN kant heeft een fixed ip van 192.168.2.9.

Mijn main router heeft een extra route toegewezen gekregen: 192.168.2.0/24 moet naar 192.168.1.3
Main router aan de andere kant heeft een extra route: 192.168.1.0/24 moet naar 192.168.2.9

[edit]
Zal eens kijken of ik een betere template voor die windsurfer kan vinden. found and edited.

[edit2]
Overigens; als je hetzelfde wilt doen als wij hebben gedaan (dus voor NAS delen maar inet gateway in takt houden) moet je uitkijken welke router je pakt. Oude WRT's en WL500g's hebben een bug in de netwerkdriver waardoor de WAN poort dood gaat. (zie Krypt in "WL500g crasht in routering mode na trans...")

[ Voor 26% gewijzigd door Krypt op 18-03-2010 17:12 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:54:
[...]

onder de straat door ?
bij boels kan je van die grondraketten huren :)

http://boels.nl/index.asp...terid=977&ProductID=51864
Gaat niet werken, zit midden in een winkelstraat! :)

Trouwens zelf maken is opzich iets teveel van het goede, wil graag kant en klaar iets kunnen ophangen zonder dat het teveel problemen geeft.
internet wordt dan trouwens ook gedeelt en ze komen gewoon bij mij op een router met een dhcp functie. Het is echt soort van tussenstuk om onze netwerken te koppelen.

Daarnaast is er eventueel ook een mogelijkheid een iets hogere snelheid te halen door middel van een ander type router een hogere snelheid te halen?
Dus bijv Wireless-N? Zou dat ook kunnen met deze antennes?

Dat van wrt54g was inderdaad een type fout. bedoelde de WRT54GL :)

Plaatje ter illustratie van de verbinding: (is 100% vrij qua obstakels)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OpcKmn7IYExXPEFkZZrzh5ov/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 18-03-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mydogisgone schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:11:
[...]Gaat niet werken, zit midden in een winkelstraat! :)
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat de 2,4GHz wifi band dan al overbevolkt is, en dat je een heel lage performance over zult houden.

Serieus advies om je wifi linkje op 5GHz te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
joopv schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:18:
[...]

Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat de 2,4GHz wifi band dan al overbevolkt is, en dat je een heel lage performance over zult houden.

Serieus advies om je wifi linkje op 5GHz te maken.
Dat klopt inderdaad, er hangt hier echt serieus genoeg.

Maar welke routers zouden daarvoor geschikt zijn? En is het niet zo dat je met deze antenne's richt dus dat het niet zoveel uit zou moeten maken?

Dan vallen die panels van ebay sowieso af lijkt mij? ivm 5ghz link?

En deze antenne dan icm een 5,8ghz router aan beide kanten?

http://uk.wifi-link.com/p...=161&product_id=15&tag=qa

Heb trouwens ook al gekeken wat voor router de buren hebben. Die hebben een d-link dir-855 met de 5ghz optie er op en externe antenne aansluiting! :)
Dus dat is sowieso al geregeld. Daarnaast moeten we dan alleen even een goede accesspoint/router hebben voor aan mijn zijde. En moeten we even kijken of deze antenne's van wifi-link.com geschikt zijn om te gebruiken voor deze afstand! :)

[ Voor 38% gewijzigd door mydogisgone op 18-03-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
had ooit een klasgenoot die via 2 staande buizen van 4 meter (HOOG) een utp had lopen over de straat.
Staat er nu al een jaar of 8 :)

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik zou toch eerst die windsurfer proberen. In 10 minuten heb je er 2 gemaakt. Je hebt enkel wat steviger papier/karton, een schaar, plakband en alufolie nodig. Als je daar al 8 tot 10Db versterking van kan krijgen kan je iig kijken of de APs uberhaupt elkaar zien voordat je dure antenne's gaat kopen en toch niet schijnt te werken.

Pvouput live

Pagina: 1