High-end gamesysteem of het normalen gamesysteem bouwen

Pagina: 1
Acties:

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo.

Ik was voorplan om een game pc in elkaar te gaan zetten en kwam al snel op deze site terecht vond daar ook het Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010 artikel.

Ik zag ook dat er een aantal game systemen worden gemaakt zoals de high end of de meer budget game systeem ik vroeg me dus af of het verschil in games echt groot gaat worden met deze 2 systemen?
Want welke resolutie zou ik bijvoorbeeld kunnen spelen met het spel Battlefield Bad Company 2 met de high end en het budget game systeem iemand ervaring ermee?

Dit is de high-end: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010

Hier het budget systeem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2010

En nog een vraagje is het een goede investering om 2x de Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E Videokaart te kopen?

Alvast bedankt.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Met 1x een 5850 kun je al vrijwel alles op 1080p spelen als ik de benchmarks mag geloven. Dus of een tweede kaart nu al een goede investering is is de vraag. Ik zou hem dan zelf pas kopen over een tijdje als je echt zoiets hebt van ''hij word trager'', dan is hij ook alweer wat goedkoper en heb je dubbelvoordeel.

Over de systemen in het algemeen. Dat zal wel niet zo bijzonder veel verschil in zijn.

Patient gamer

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-12 19:30

DefLite

Why so serious?

Ik heb zelf een MSI 5850 en inderdaad je kan alles op high @ 1080p spelen(Dirt 2, BF:BC2 etc etc).
Ik zelf zou pas later voor een 2de gaan als het nodig wordt.

• Arrim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:34
Crossfire is alleen zinnig als je nu echt de absolute top wilt hebben. Eén enkele 5850 is goed zat voor alles wat nu op de markt is.

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Oke dan ga ik toch maar voor het high-end game systeem en dan wel voorlopig met een videokaart
maar welke van de 3 mogelijkheden van het high-end game systeem zouden jullie dan aanraden?

Alvast bedankt.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb een enkele XFX 5850 en ik draai alle games die ik nu heb op het hoogste van het hoogste 1080p (Anno 1404, Hawx, Borderlands) Crysis lukt zelfs met een ultra high tweak en 2x AA(meer heb je niet nodig op 1080p) met average 29 framerate.

Twee kaarten is op dit moment dus niet nodig, tenzij je op een belachelijk hoge resolutie/ eyefinity wil spelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

flash1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:30:
welke van de 3 mogelijkheden van het high-end game systeem zouden jullie dan aanraden?
Goh, die vraag is beter dan ik dacht.
High-end gamesystemen

De discussie over het high-end gamesysteem laaide traditiegetrouw op tot grote hoogte, waarbij het al snel duidelijk werd dat er meerdere varianten als 'best buy' aangemerkt konden worden. Eén en ander hangt namelijk volledig af van de zaken waar je als gebruiker het meeste waarde aan hecht. Als je bijvoorbeeld werkelijk de hoogste framerate uit je videokaart wilt persen, kies je voor andere componenten dan wanneer je kortere laadtijden nastreeft.
Helaas wordt in de BBG niet gemeld wat voor de 3 opties welke gevolgen hebben. Dus zelfs als de TS zou melden wat hij belangrijk vind aan een systeem(Mis ik nu) kan ik niet 1 van de 3 opties aanraden, zonder een diepgaande studie te maken van alle componenten in alle 3 de systemen.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 18-03-2010 17:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het enkel voor gamen is is de phenom II prima, de i7 doet het vooral beter bij zware workstation-achtige rekentaken. De i5 is misschien iets sneller dan de phenom II, zit niet veel verschil in maar de i5 heeft wel veel meer marge om te overklokken.

Voor korte laadtijden: een SSD. Is veel sneller dan gewone HDD's (maar ook erg duur natuurlijk), sowieso een gewone HDD erbij voor opslag.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1