[feat]preview knop op frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb er al op gezocht en het enige dat ik kon vinden was een ander topic over de grootte en de kleuren van de 'versturen' en 'annuleren' knoppen op de frontpage. Daarin werd het idee afgedaan als onnodig.

Echter wat deze knop interessant maakt is het volgende. Juist tikte ik een bericht in op de frontpage en bij het versturen (en ook refreshen want dat doet die ook niet automatisch) zag ik dat er al een hoop gelijkaardige berichten gepost waren voor mij. Ik heb dan maar mijn bericht aangepast met 'spuit 11'.

Ik vind het redelijk vervelend en ook de refresh knop van de browser gebruiken net voor het zenden werkt niet goed want dan is mijn bericht niet meer op de plaats waar ik het wou hebben als reactie op een ander bericht maar helemaal onderaan als nieuwe reactie.

Verder is het niet alleen vervelend ook de moderaties op het zoveelste hetzelfde bericht zijn veel minder als de eerste berichten en gaat dus ten koste van karma wat ook niet echt ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

Als de preview via de ajax-interface verloopt heb je alsnog hetzelfde probleem :P Daarbij is een preview op zich imo niet echt noodzakelijk - je kan toch geen layout-achtige zaken doen in de comments op de frontpage.

Eigenlijk zou je een knopje willen hebben 'refresh this thread' oid, maar ook dat zal het probleem slechts voor een deel oplossen - niet iedereen zal daar vlak voor het posten op drukken. En om nu met waarschuwingen te gaan strooien van 'er zijn nieuwe reacties geplaatst in deze thread, weet je zeker dat je wilt posten?' gaat mij persoonlijk te ver (en dan nog krijg je race-conditions doordat er weer tijd zit tussen het doen van de check en het antwoorden op de vraag).

Uiteindelijk is dit gewoon inherent aan de hele opzet van reageren op het internet; het is geen chatbox waar je realtime alles voorbij ziet komen, en nee dat gaan we er ook niet van maken :P

Kortom: ik sta hier nog steeds enigszins terughoudend tegenover, zeker gezien het feit dat dergelijke functionaliteit niet heel erg triviaal is om te maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:43:
Als de preview via de ajax-interface verloopt heb je alsnog hetzelfde probleem :P Daarbij is een preview op zich imo niet echt noodzakelijk - je kan toch geen layout-achtige zaken doen in de comments op de frontpage.
Je kan quotes plaatsen, je kan je tekst kleiner maken ed. Je kan waarschijnlijk html tekens gebruiken waarvan je wil controlleren of je de juiste hebt.
Voornamelijk die quotes dan aangezien je die niet via een button kan invoegen.

Verder vind ik het geheel om die reacties via een ajax interface te laten lopen redelijk 'vervelend'. Het forum is in dat opzicht veel beter gemaakt. Natuurlijk als dit te veel werk is dan zijn er altijd omwegen die ik mezelf kan aan leren, maar toch was het volgens mij beter om dit aan jullie kant te doen :p En dan denk ik altijd als ik het niet zou vragen is het altijd 'njet'.

Ik was al aan het denken om misschien voor de frontpage gewoon dezelfde software te gebruiken als voor het forum, bij een volgende grote update dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

kluyze schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:41:
[...]
Je kan quotes plaatsen, je kan je tekst kleiner maken ed. Je kan waarschijnlijk html tekens gebruiken waarvan je wil controlleren of je de juiste hebt.
Voornamelijk die quotes dan aangezien je die niet via een button kan invoegen.
Een edit is toch zo gedaan? Het is zelfs niet meer werk dan dat je eerst een preview zou doen. Het enige nadeel is dat je spelvaudt misschien 1 seconde zichtbaar is, maar gezien het feit dat massa's mensen niet de moeite nemen hun spelfouten te fixen zal dat ook niet zo heel erg zijn :P
Verder vind ik het geheel om die reacties via een ajax interface te laten lopen redelijk 'vervelend'. Het forum is in dat opzicht veel beter gemaakt.
Je kan altijd nog javascript uitzetten ;)

Het forum is zelfs nog ouderwets op dit vlak, inline-editting staat al lang op mijn shortlist om eens iets mee te gaan doen.
Ik was al aan het denken om misschien voor de frontpage gewoon dezelfde software te gebruiken als voor het forum, bij een volgende grote update dan.
Die tendens is eerder andersom; het forum is heel specifiek voor 1 doel geschreven en is daarmee al per definitie niet heel erg geschikt om te integreren met onze frontpage software. Vaker worden stukken forumcode vervangen of aangevult met 'frontpage' code om toch enigszins samen te kunnen werken.

Intentionally left blank