Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GoT/bug?] Tekst verdwijnt bij reageren

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb nu een paar keer gehad dat mijn tekst verdwijnt bij het reageren. Het is nu ook weer niet zo heel dramatisch, want het is maar een paar keer en als ik terug ga naar de "vorige pagina" staat de tekst er wel weer, alleen zonder de laatste wijzigingen. Even de situaties:

1. De eerste keer wilde ik een reactie toevoegen door 'verstuur bericht' te kliken. In plaats van terug naar het topic te gaan bleef ik bij de reactie pagina maar daarbij was alle tekst weg. Even 'vorige pagina' + nieuwe poging ging wel goed.

2. Ik was een reactie aan het typen en wilde de reactie bekijken, maar in plaats van de reactie te zien kreeg ik de reactie pagina maar daarbij was alle tekst weg. Even 'vorige pagina' + opnieuw 'bekijk bericht' werkte weer goed. (Gebeurde trouwens ook net met het aanmaken van dit topic... :P)

Ik heb laatst wel FireFox bijgewerkt naar 3.6, geen idee of dit ermee te maken kan hebben. Verder werk ik op Windows XP SP3 (Media Center Edition).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Heb je dat recentelijk nog gehad (als in: vandaag of gisteren)? Het gebruik van de back-button om een reply te wijzigen bleek inderdaad (sinds de komst van de multi-user topicstarts) een ongewenst bij-effect te hebben gehad waardoor wijzigingen van jezelf verloren konden gaan. Daar heb ik deze week nog wat wijzigingen in aangebracht die dat probleem zou moeten voorkomen.

2. lijkt me niet gerelateerd aan bovenstaand scenario en komt mij ook niet bekend voor (maar ik zit nog op Firefox 3.5 omdat 3.6 inderdaad wat vervelende bugjes nog heeft).

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 18-03-2010 16:11 ]

Intentionally left blank

• Regeneration
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:09:
Heb je dat recentelijk nog gehad (als in: vandaag of gisteren)?
Ja vandaag, toevalligerwijs met het aanmaken van dit topic en net weer met deze reactie... Ik krijg langzaam het gevoel dat het steeds vaker voorkomt.
Het gebruik van de back-button om een reply te wijzigen bleek inderdaad (sinds de komst van de multi-user topicstarts) een ongewenst bij-effect te hebben gehad waardoor wijzigingen van jezelf verloren konden gaan. Daar heb ik deze week nog wat wijzigingen in aangebracht die dat probleem zou moeten voorkomen.
Misschien heb ik dit niet zo duidelijk uitgelegd. Wellicht kan ik het beter zo uitleggen:

De tekst van de reactie kan verdwijnen wanneer:
1. ik op de 'Verstuur bericht' knop klik
2. ik op de 'Bekijk bericht' knop klik

- Met de back-button kan ik wel de tekst terughalen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ah, dus het lijkt er gewoon op dat een POST niet altijd de content meeneemt?

In dat geval zou het natuurlijk ook een clientside issue kunnen zijn aangezien je de eerste (en tot nu toe enige) bent die iets dergelijks meldt.

[ Voor 53% gewijzigd door crisp op 18-03-2010 16:47 ]

Intentionally left blank

• Regeneration
  • Niet online
Was dit ooit eens tegengekomen.
GENETX schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:52:
Meer mensen problemen met posten? Ik kom 8-% van de tijd op de overzichtspagina waarbij mn post niet is geplaatst...

Het probleem lijkt zich overigens voornamelijk met Google Chrome 4.0.249.89 @ Windows 7 x64. Firefox geeft atm geen problemen. Meer mensen hebben last @ IRC.

Edit: Test

Edit 2: Idd, voornamelijk Chrome... Firefox 3.6 heeft nog geen problemen gegeven

Edit3 : Lijkt weer opgelost te zijn
Dit heb ik nu net ook ervaren met FF, wanneer ik de quick reply gebruik.

- - - - -

Samenvattend is het nu dus:

De tekst van de reactie kan verdwijnen of wordt niet geplaatst wanneer:
1. ik op de 'Verstuur bericht' knop klik, in de "gewone" reactie pagina => lege reactie pagina
2. ik op de 'Bekijk bericht' knop klik, in de "gewone" reactie pagina => lege reactie pagina

3. ik op de 'Bekijk bericht' knop klik, in de quick reply => naar Forum overzicht
4. ik op de 'Verstuur bericht' knop klik, in de quick reply => naar naar Forum overzicht

- Met de back-button kan ik wel de tekst terughalen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De quickreply post inderdaad naar de base-url van het forum en insert_message/xxx post naar zichzelf. De quickreply stuurt echter ook nog een 'action'-variabele mee (ook 'insert_message').

Als ik dit zo lees dan lijkt het alsof de post-body gewoon niet aankomt, en als dat het geval is dan is dit zeker een clientside issue...

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enige manier om dat te tackelen is om een andere browser te gebruiken en kijken of je het daar ook mee hebt. Ik gebruik bijvoorbeeld Opera (10.5x) en heb nog geen enkele keer m'n bericht verloren na het klikken op 'verstuur bericht' of 'bekijk bericht'. Ben 't alleen een keer verloren toen een van de servers weer eens liep te bokken (back was ook niet geweldig om m'n tekst terug te halen :P). Maarja, das nou niet echt een client probleem op dat moment ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1