Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Atrasilva
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-05-2017
Hallo,

Ik heb in mijn computer een geluidskaart gezet, Terratec DMX 6fire 26/96, en als ik via de volumeregeling op mijn toetsenbord het volume naar beneden wil halen werkt het het, het volume omhoog doen werkt wel.
Met de onboard geluidskaart werkt het wel perfect.

Ik draai op Windows XP home.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Atrasilva
Niemand..?

• swartzkip
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-12-2016
zoals je de situatie beschrijft werkt alles.

Maar als iets niet werkt: wellicht op zoek naar nieuwe drivers? Of de interne geluidskaart gebruiken als het geen audio kritische situatie is.

• Atrasilva
Oh sorry, zie nu pas mijn fout, volume naar beneden halen werkt niet met die geluidskaart.
Nieuwe drivers werkt ook niet.

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Atrasilva schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:10:
Hallo,

Ik heb in mijn computer een geluidskaart gezet, Terratec DMX 6fire 26/96, en als ik via de volumeregeling op mijn toetsenbord het volume naar beneden wil halen werkt het het, het volume omhoog doen werkt wel.
Met de onboard geluidskaart werkt het wel perfect.

Ik draai op Windows XP home.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het lijkt er op dat je toetsenbord in combinatie met je geluidskaart en Windows XP goed werken. Dat gebeurt soms, zelfs onder XP, en hoewel het misschien wat nieuw is, is het verder niets om je zorgen over te maken.

Mocht je nou willen dat, het minder goed werkt, door bijvoorbeeld aan één van beide volumeknoppen geen werking meer toe te kennen, dan zou ik je adviseren de drivers van je toetsenbord na installatie van de geluidskaart niet te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat kan namelijk tot gevolg hebben dat de allebei de toetsen werken, wat aan je post te zien ongewenst is.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Atrasilva
Als je gewoon even mijn nieuwste post leest
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True