Stroom probleem met mijn Computer!

Pagina: 1
Acties:

• Wayland
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Ik heb sinds afgelopen zomer een nieuwe computer, alles werkt goed op 1 ding na.
Ongeveer 1x per 2 weken(ligt eraan hoevaak en hoelang hij aanstaat) knalt de stroom van de groep(woonkamer) af. Aangezien ik natuurlijk niet als enigste op de groep zit, maar ook ander computers en apparaten is dit behoorlijk irritant. Ik heb de computer bij 4launch gekocht, maar aangezien ik mijn computer niet voor 2 weken kwijt wil zijn(en dan nog de kans hebben dat hij wéér helemaal kapot is als hij weer aankomt...). Wil ik eerst proberen om het zelf te maken. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik denk de voeding. Het komt denk ik niet door overbelasting want het gebeurt als alle computers aanstaan,maar ook als er voor de rest niks aanstaat.

Alvast Bedankt,

de spec's van mijn pc
Cooler Master Realpower M700
XFX GTX275
Phenom X3 720(3.6Ghz)
Gigabyte GMA-790XT-UD4P
4GB OCZ DDR3 1333Mhz
Cooler Master HAF922

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Denk ook niet dat het je pc is dan, want een shortcircuit in 2 weken klinkt me niet als een shortcircuit

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wayland schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:53:
Ik heb sinds afgelopen zomer een nieuwe computer, alles werkt goed op 1 ding na.
Ongeveer 1x per 2 weken(ligt eraan hoevaak en hoelang hij aanstaat) knalt de stroom van de groep(woonkamer) af. Aangezien ik natuurlijk niet als enigste op de groep zit, maar ook ander computers en apparaten is dit behoorlijk irritant. Ik heb de computer bij 4launch gekocht, maar aangezien ik mijn computer niet voor 2 weken kwijt wil zijn(en dan nog de kans hebben dat hij wéér helemaal kapot is als hij weer aankomt...). Wil ik eerst proberen om het zelf te maken. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik denk de voeding. Het komt denk ik niet door overbelasting want het gebeurt als alle computers aanstaan,maar ook als er voor de rest niks aanstaat.
Wat is belangrijker? De computer misschien kwijt zijn omdat deze gerepareerd wordt, of de computer kwijt zijn, de componenten doorgebrand en misschien wel brand stichten door een ondeugdelijke voeding? Als je het zelf wilt maken: voeding vervangen (eentje lenen). Check eventuele stekkerdozen, en stop met het gebruiken van die PC omdat je mogelijk ook de andere computers en electrische apparatuur naar de klote helpt.

Ik moet eerlijk zeggen dat je prioriteiten hier nogal verkeerd lijken te liggen :)

Echter, eens in de 2 weken is niet zo vaak; hoe weet je dat het de PC is?

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 18-03-2010 14:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:57
Probeer je computer eens op een andere groep aan te sluiten,
mocht die er dan ook soms uit knallen ligt het aan je computer, zo niet ligt het aan de groep.
Als het aan de groep ligt zou ik toch een meten of er nergens een lekstroom is of misschien toch overbelasting.

Mike

• Wayland
Het gebeurd altijd zo, ik zet hem aan, de fans beginnen te draaien, en 2 seconde later klapt alle stroom eruit :(
Groep heb ik al geprobeert. heb zowat alle groepen hier thuis geprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Wayland op 18-03-2010 15:00 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12 08:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij het aanzetten van een computer kan er piekspanning optreden, soms wel tegen de limiet van je voeding (700W) aan, of er boven uit (geeft niet, 1300W voor een paar seconden moet hij kunnen)! Hoewel niet exclusief, zijn vooral harddrives erg kwaadaardig qua piekspanning.

En dan heb je een monstergetal, en een stop die veiligheidshalve "poef" zegt als hij meer dan 16A bij 230V levert, laten we zeggen: 3600 Watt. Die 3600 klinkt niet zo hoog, ineens. Wat hangt er allemaal nog meer aan die groep? Veel zuip(gloei)lampen? Mooie 50" plasma? Home cinema set met een leuk speakersetje? Een laserprinter? Zet je een hallogeengloeilamp aan terwijl je je PC ook aanzet? Een wasmachine? Een waterkoker? Een magnetron/oven? Een elektrisch fornuis? Kortom: denk eens na, en reken eens na wat er aan die groep hangt. Het zal je verbazen hoe realistisch die 3600 Watt is. Zeker als je meer "piek" apparaten hebt, zoals lampjes die aangaan (daarom knappen ze ook altijd als je ze aanzet), of koelkasten die soms hun compressor aanzetten.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:57
Dan zou ik, zoals gambieter ook al voorstelde toch eens een andere voeding proberen,
en als het maar 1 keer in de twee weken gebeurd zou ik toch eens na gaan denken wat er op die momenten anders is dan op andere momenten dat die er niet uit klapt.
Mocht niet werken dan zou ik je pc gewoon laten repareren, in ieder geval eens laten nakijken.

Mike

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 08:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou beiden controleren. Een nieuwe voeding uitproberen en eens gaan rekenen hoeveel stroom er getrokken wordt per groep door aangesloten apparaten.
Voor hetzelfde geld heb je een 10A zekering ering zitten. Dan kom je maar tot de ~2200 Watt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37
Koop eens goed verlengsnoer met piekspanning relais, kosten bij de aldi zo'n 20 euri.
Is de boel geaard?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gaat de aardlekschakelaar? of echt de zekering?
heb je nieuwe automaten, oude stoppen of automaten die je in oude houders draait?
die laatste reageren nl soms wel erg snel (ten onrechte).

heb je toevallig een tv kaart met een coaxkabel in je pc?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Wayland
Alleen de groep valt uit, niet de aardlekschakelaar, we hebben 16A per groep en 40A totaal. We hebben een nieuwe automaat, waarbij je alleen maar een knopje omhoog hoeft te schuiven(me ouders zouden het niet goed vinden als ze telkens nieuwe stoppen moesten kopen :P ).
Ik heb geen TV kaart in me computer.
Bad Brains schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:31:
Koop eens goed verlengsnoer met piekspanning relais, kosten bij de aldi zo'n 20 euri.
Is de boel geaard?
Aldi is hier 100meter verderop, ik zal er eens gaan kijken of ze wat hebben. En eerst zat ik op een niet geaard stopcontact en nu wel op een geaard helaas maakt dat niks uit :'(

Ik zal eens kijken of ik bij een vriend of buurman een voeding kan lenen, want de computers hier thuis zijn allemaal "merk" computers met garantie(volgens mij was het zo als je daarmee gaat rommelen de garantie vervalt) en die voedingen zijn maar 300Watt, ik weet niet of dat dan mijn systeem kan trekken.
Pagina: 1