Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een computer een goedwerkende task in de Scheduled Tasks staan. Als ik deze task uit C:\WINDOWS\Tasks kopieer en plak in dezelfde directory op een andere computer, dan werkt deze daar niet en krijg ik de melding "could not run".
Wat dit probleem oplost is de task openen en op Apply te klikken (nadat je bijv. een letter hebt gedelete en terug gezet). Dan werkt de task opeens wel.

Op zich een simpele oplossing, maar aangezien ik deze task over een groot aantal computers wil verspreiden is dit toch nogal lastig.

Dus de vraag: Waarom gaat dit fout? En wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:37:
Ik heb op een computer een goedwerkende task in de Scheduled Tasks staan. Als ik deze task uit C:\WINDOWS\Tasks kopieer en plak in dezelfde directory op een andere computer, dan werkt deze daar niet en krijg ik de melding "could not run".
Wat zegt de logfile en je debugging?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding is: 0x8004130f: No account information could be found in the Task Scheduler security database for the task indicated.

Als ik de job open, dan staat bij 'Run As' de username van degene die is ingelogd.
En als ik niets wijzig, maar wel zorg dat ik op Apply kan drukken, dan werkt ie dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:25:
De foutmelding is: 0x8004130f: No account information could be found in the Task Scheduler security database for the task indicated.
Was dat een lokale account of een domain account?
Als ik de job open, dan staat bij 'Run As' de username van degene die is ingelogd.
En als ik niets wijzig, maar wel zorg dat ik op Apply kan drukken, dan werkt ie dus wel.
Logisch, want daarmee zet je de credentials (user/pass) voor dat systeem en die task weer goed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was een lokaal account. Maar als je de job op de tweede pc opent dan staat daar de juiste lokale account.
Logisch, want daarmee zet je de credentials (user/pass) voor dat systeem en die task weer goed.
Niets wijzigen zet de credentials weer goed?!?

Maar goed, hoe kopieëer ik dan een task naar een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
dan zul je altijd die accountgegevens moeten bewerken (zoals je nu hebt gedaan).

PC 3 weet he-le-maal niks van de lokale users van PC 1 dus dan is dat ook logisch dat je die melding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PC 3 weet he-le-maal niks van de lokale users van PC 1 dus dan is dat ook logisch dat je die melding krijgt.
Dat klinkt inderdaad heel logisch. Maar waarom laat ie dan wel de juiste gegevens zien als je de job opent?
Sorry hoor, maar ik moet toch echt even kwijt dat ik dat weer echt zo'n Windows ding vind. 8)7

Hoe dan ook: Bedankt voor je antwoorden en je hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Dat klinkt inderdaad heel logisch. Maar waarom laat ie dan wel de juiste gegevens zien als je de job opent?
Sorry hoor, maar ik moet toch echt even kwijt dat ik dat weer echt zo'n Windows ding vind. 8)7

Hoe dan ook: Bedankt voor je antwoorden en je hulp! :)
Hoezo een windows ding?
Wel erg makkelijk om een gebruiikersfout op te hangen aan hoe windows in elkaar zit; er is niet voor niets een interface om het in te regelen.
Verder is het volkomen logisch en ook nog eens bijzonder eenvoudig te voorkomen: gewoon de commandline interface gebruiken om een task te schedulen.
Die kan je vrij distribueren naar elke pc die je wilt zonder dat je tegen dit soort problemen oploopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mental op 19-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:45:
..maar ik moet toch echt even kwijt dat ik dat weer echt zo'n Windows ding vind. 8)7
Jij bent dan ook zeker zo iemand die een website met plaatjes heeft die verwijzen naar "c:\documents and settings\eddies\my pictures\plaatje.gif" en dan afvraagt waarom een ander ze niet ziet :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

DukeBox schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Jij bent dan ook zeker zo iemand die een website met plaatjes heeft die verwijzen naar "c:\documents and settings\eddies\my pictures\plaatje.gif" en dan afvraagt waarom een ander ze niet ziet :?
:Y En vervolgens Windows de schuld geeft ;)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben meer iemand die als hij ergens "Run as: PC002\eddiess" ziet staan, hij ook echt denk dat het betekend: run as user pc002\eddiess. Maar dat is dus niet zo, want wat daar staat weet Windows zelf ook niet.

Ik zou het begrijpen als het niet werkt als op pc002 daar PC001\eddies zou staan. Maar dat staat er niet, en wat er wel staat dat klopt!

Gelukkig werkt het wel als ik "Run as: PC002\eddiess" verander in "Run as: PC002\eddiess" en op Apply klik. 8)7
Sorry hoor, maar dat is echt eigen aan Windows en kom ik nergens anders tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Hohoho, zo kan ie wel weer :)

Ik zou inderdaad liever even naar schtasks.exe kijken - al maak ik daar in het geval van XP de kanttekening bij dat de schtasks.exe van XP een heerlijk irritant bugje bevat.
Als je een 2003 Server bij de hand hebt, pak daar dan de executable van, bijkomend voordeel is dat je dan ook de /Z switch erbij krijgt (run once & remove).

Pagina: 1