Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op internet ben ik een site tegengekomen (waar een vriend zijn telefoon ook vandaan heeft), en zit nu toch met 1 vraag.

Het gaat mij om deze telefoon: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31995 de nokia n97.
Hier staat nu als OS "Proprietory" op. Is het mogelijk om hier als OS "Symbian" op te installeren?
Ik wil namelijk wel graag het OS van nokia hebben. Ik heb geen idee waar ik op moet letten.
Proprietory zegt mij overigens ook niets...

Mocht er iemand nog andere nadelen van deze telefoon weten te vinden in vergelijking met de echte Nokia N97 hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr,
Michael.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
De N97 heeft gewoon Symbian 60 als OS (Wikipedia: Nokia N97).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon uit de OP is gewoon een Chinese kloon, waar dus geen Symbian op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Klopt, maar hij heeft een 'N97'. Kijk maar eens bij de brand op dealextreme.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is geen N97, hij lijkt op de N97 en je kan niet het OS veranderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, maar dit is een neptelefoon. Of je er Symbian op kan installeren: ik weet wel bijna zeker van niet. Of je moet al zelf een rom in elkaar kunnen draaien.

Verder, tis een goedkoop aftreksel, dus verwacht geen kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Oeps, niet op het linkje gekeken en gedacht dat de TS het goed had toen hij zei dat het over de 'nokia n97' ging. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:20:
[...]

Klopt, maar hij heeft een 'N97'. Kijk maar eens bij de brand op dealextreme.
Als je hem uiteindelijk thuiskrijgt (als de duane hem niet onderschept) staat er gewoon Nokia op de doos. Niet dat het een Nokia is, maar Dealextreme is slim genoeg om het niet als Nokia te adverteren :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Dit is idd geen Nokia, maar een 'leuke' kloon. En Proprietory wil zoveel zeggen als een eigen versie. Dus geen officieel Mobiel OS (als bv symbian, android etc).

Of je hier ooit symbian op kan krijgen? Denk het niet. Maar misschien dat een google search nog iets kan opleveren.

Dit is net zoiets als de vele iPhone clones. Lijken er een beetje op. Maar hebben geen itunes of appstore en zijn verder op geen enkele manier compatible. Zou het persoonlijk gewoon lekker links laten liggen. En sparen voor een echte N97

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...snelle reacties allemaal, bedankt!

Maar zo te zien is het dus crap...en lijkt het mij verstandiger om het geld te sparen voor een "echte" telefoon.

Helaas pindakaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:27:
Hmm...snelle reacties allemaal, bedankt!

Maar zo te zien is het dus crap...en lijkt het mij verstandiger om het geld te sparen voor een "echte" telefoon.

Helaas pindakaas :(
Zeker weten. Chinese kloons zien er meestal wel goed uit, maar het touchscreen is echt heel vaak crap, om over de interface en bediening maar te zwijgen. Ga je echt spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het kan wel grappig zijn hoor, alleen je moet geen N97 verwachten. Ik heb een iPhone kloon gehad en die was op zich nog best goed (voor een beetje bellen, smsen en muziek draaien). Nee geen itunes enzo, wel had dat ding 6 speakers (ik denk niet dat de echte iphone zo veel herrie kan maken ;) ). Touchscreen was echter slecht (weergave en gevoeligheid) en er waren wel meer dingen. Zo ging hij niet uit als de batterij op was maar begon hij te piepen en te zoemen tot hij uitviel. Het klonk niet echt heel veilig, was ook in die tijd dat je wel eens dingen hoorde over ontploffende batterijen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 18-03-2010 14:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 09:14

musicer

Press any key to continue....

Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:39:
Het kan wel grappig zijn hoor, alleen je moet geen N97 verwachten. Ik heb een iPhone kloon gehad en die was op zich nog best goed (voor een beetje bellen, smsen en muziek draaien). Nee geen itunes enzo, wel had dat ding 6 speakers (ik denk niet dat de echte iphone zo veel herrie kan maken ;) ). Touchscreen was echter slecht (weergave en gevoeligheid) en er waren wel meer dingen. Zo ging hij niet uit als de batterij op was maar begon hij te piepen en te zoemen tot hij uitviel. Het klonk niet echt heel veilig, was ook in die tijd dat je wel eens dingen hoorde over ontploffende batterijen ;)
Ja idd. De meeste kloons hebben alleen gprs aan boord, dus geen 3g, geen wifi, een VGA (!)(waar vind je dat tegenwoordig nog) cameratje en meer dingen zijn van veel slechtere kwaliteit. Ze zijn wel leuk als je een goedkope telefoon zoekt, maar meestal kun je telefoons met deze features hier goedkoper krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

musicer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:07:
[...]

Ja idd. De meeste kloons hebben alleen gprs aan boord, dus geen 3g, geen wifi, een VGA (!)(waar vind je dat tegenwoordig nog) cameratje en meer dingen zijn van veel slechtere kwaliteit. Ze zijn wel leuk als je een goedkope telefoon zoekt, maar meestal kun je telefoons met deze features hier goedkoper krijgen.
VGA camera's vindt je tegenwoordig nog altijd heel vaak terug in de low-end toestellen van allerlei A-merken. Denk alleen al aan een Nokia 2330 en een Samsung E2100.

Dat terzijde durf ik met enige zekerheid te herhalen wat de mensen boven mij je ook al te melden hadden, namelijk dat het vrijwel onmogelijk is om van OS te veranderen op dit slappe aftreksel van de Nokia N97. Al met al is 110 dollar niet duur en ik zou nog kunnen stellen dat dit wellicht nog wel een gokje waard mag zijn :X
Pagina: 1