Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De Pc van mijn ouders, de Dell Vostro Desktop 200 heeft een probleem. Booten gaat prima en Windows 7 wordt ook opgestart. Dan begint het probleem, de muis en toetsenbord werken niet. Toen heb ik alle usb-poorten geprobeerd en die werken dus niet meer. Ik heb op verschillende Fora rondgeneusd en kwam er dus achter dat het Moederbord gedeeltelijk defect is.

Nu valt de Pc buiten de garantie, dit heb ik via de Servicetag van Dell opgezocht.

Hier op Tweakers lees ik in een aantal topics dat er alleen producten van Dell zelf in de computer kunnen, maar een aantal topics spreekt dit tegen. Wie kan me hier meer over vertellen?

Ook las ik dat wanneer een product opgestuurd wordt naar Dell buiten de garantie, zij er de hoofdprijs voor vragen. In dat geval zou ik beter een nieuwe Pc kunnen samenstellen, zoals de BBG uit Maart. Hoe denken jullie er over?

Reality is wrong. Dreams are for real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
als alleen je usb poorten kapot zijn zou ik gewoon een simpel usb kaartje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een PCI-kaart met 4 usb poorten op en deze in de pc te schroeven??

edit: ninja'd :P

fotootje met wat we bedoelen: http://www.lacie.com/imgs...um/addons_usb2pcicard.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
Oja, haha stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik race meteen even naar de winkel :)

Hebben jullie misschien enig idee hoe het kan gebeuren dat alleen de interne usb poorten kapot zijn?

Bedankt voor de snelle reacties, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kortsluiting gemaakt met een USBapparaat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
Net een PCI-kaart met usb poorten ingebouwd, maar het werkt niet. Geluid, WiFi en al die zaken zijn allemaal kapot. Windows loopt niet vast ofzo, kan nog gewoon een CD opstarten, maar verder natuurlijk niets mee doen. Moederbord is gewoon (voor het grote gedeelte) overleden dus. In ieder geval bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Test het voor de zekerheid nog eens even met een livelinux CDtje, zo kun je software helemaal uitsluiten.
Anders is een nieuw mobootje de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Peeder schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:50:

Hier op Tweakers lees ik in een aantal topics dat er alleen producten van Dell zelf in de computer kunnen, maar een aantal topics spreekt dit tegen. Wie kan me hier meer over vertellen?
als je het moederbord wil vervangen zul je na de tijd toch windows opnieuw instaleren
aangezien je het moederbord vervangt gaat de Dell bios weg en krijg je een andere bios
het lijkt mij dus ook dat er zich geen compactibiliteits problemen gaan voordoen als je een vervangend moederbord gaat instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:08
Hoezo is de garantie eraf, als ik ga zoeken via google kom ik uit op dit

http://computershopper.co...stro-200-desktop-computer

Dat lijkt me toch een redelijk recent pc'tje waar nog gewoon garantie op zit?

Met daaronder een review uit juli 2007 :+ dat lijkt me geen garantie meer dus

Zeker met Windows 7 erop, of je moet Windows 7 zelf geinstalleerd hebben (drivers geinstalleerd?!)

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 18-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties zijn om het bios schoon te maken en windows en de usbdrivers opnieuw te installeren.

Gaat het biosscherm open?

En het troubleshoottopic is ook beschikbaar.

Misschien werken een ps2-toetsenbord en een muis met een ps2-aansluiting wel.

De control-F11 herstelfunctie werkt misschien niet meer na de installatie van Windows 7.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:56
Hoop voor je dat er geen BTX moederbord in die kast zit, als dat wel zo is kun je beter een nieuwe kast (mATX / ATX) en een nieuw moederbord (mATX / ATX) kopen, BTX is volgens mij amper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:41:
Opties zijn om het bios schoon te maken en windows en de usbdrivers opnieuw te installeren.

Gaat het biosscherm open?
Ik kom wel in de Bios, maar kan daar weinig vinden van wat ik zoek.
Misschien werken een ps2-toetsenbord en een muis met een ps2-aansluiting wel.
Er zitten helaas geen ps2-poorten op dit moederbord.

We hebben al een nieuwe pc besteld, degene van de BBG Maart 2010. Reparaties e.d. gaan weer een paar weken duren en gaan ook wel rond de 200euro kosten. Aangezien de pc 2 jaar oud is moet er maar een nieuwe komen. Ik zou zelf wel een pc in elkaar kunnen zetten, alleen het bevestigen met de processor en met koelpasta en alles schrikt me een klein beetje af haha ;)

Bedankt voor de reacties allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:46:
Hoop voor je dat er geen BTX moederbord in die kast zit, als dat wel zo is kun je beter een nieuwe kast (mATX / ATX) en een nieuw moederbord (mATX / ATX) kopen, BTX is volgens mij amper te vinden.
Dit is ook één van de redenen dat we toch maar een nieuwe hebben samengesteld. Nu weten we tenminste wat er in de computer zit en van kant-en-klare pc's ben ik helemaal niet zo'n fan :) Het is dat mijn pa de vorige keer die pc had besteld voor ik er weet van had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Peeder schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:07:
Reparaties e.d. gaan weer een paar weken duren en gaan ook wel rond de 200euro kosten. Aangezien de pc 2 jaar oud is moet er maar een nieuwe komen. Ik zou zelf wel een pc in elkaar kunnen zetten, alleen het bevestigen met de processor en met koelpasta en alles schrikt me een klein beetje af haha ;)
Als het enkel het mobo is kun je met 5 tientjes en een half uurtje werk klaar zijn hoor.
Pagina: 1