PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waar je ook nog zou kunnen controleren is op de agenda van de persoon die de uitnodiging ontvangt. Rechtsklik op zijn agenda, eigenschappen en daar de rechten/machtigingen controleren.
Excuus vergeten toe te voegen:Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:33:
Heeft persoon F wel toegang tot de mailbox van de welbedoende ontvanger? Want dan zal het mailtje wel verplaatst worden (misschien door een berichtregel)
- Persoon F ( niet bedoelde ontvanger) heeft GEEN toegang tot de mailbox van Persoon B (de juiste ontvanger)
Berichtregels zijn ook NVT.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
De juiste of de onjuiste ontvanger? Check het allebei even!Postmen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:34:
Eerste wat ik dacht was machtigingen, echter je geeft al aan dit te hebben nagekeken.
Waar je ook nog zou kunnen controleren is op de agenda van de persoon die de uitnodiging ontvangt. Rechtsklik op zijn agenda, eigenschappen en daar de rechten/machtigingen controleren.
Heb even gekeken, en Persoon F is Redacteur met de opties Map weergeven - Items maken - Alles bewerken.
is dit niet goed dan? Dat zijn alle collega's van elkaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 18-03-2010 13:55 ]
[ Voor 16% gewijzigd door mcetweaker op 19-03-2010 19:34 ]
Het is me niet helemaal duidelijk, maar heeft F hier wel recht op de agenda van A?Operations schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:31:
- Wel hebben ze de rechten om te kijken in elkaars mailbox cq. agenda. Dus onder Exchange Advanced en dan mailbox rights is wel read/change en soms Full mailbox access aangevinkt. Echter in het bovengenoemde voorbeeld heeft Persoon F (dus de niet bedoelde ontvanger) helemaal geen rechten op de mailbox van de verzender (persoon A).
Als je namelijk rechten in een agenda van iemand hebt, krijg je wel de e-mails voor acceptatie, ongeacht of je bij hun e-mail kan.
Taru tossing moet een olympische sport worden
Maar dan zou het toch zo moeten zijn dat F altijd alle uitnodigingen krijgt? Het vage is dat het sporadisch gebeurd. En daarbij is het iets van de laatste tijd, dit bedrijf draait al een aantal jaar zo, en er veranderd eigenlijk weinig. Die machtigingen staan al heel lang zo, en die mails komen pas sinds kort op de verkeerde plekken uit.Shin_Alu schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:29:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk, maar heeft F hier wel recht op de agenda van A?
Als je namelijk rechten in een agenda van iemand hebt, krijg je wel de e-mails voor acceptatie, ongeacht of je bij hun e-mail kan.
Maar wat je zegt klopt in de Agenda van A heeft F de machtiging "Redacteur".
[ Voor 24% gewijzigd door Operations op 21-03-2010 20:50 ]
Ik weet ook niet wat er gebeurd als de eigenaar van de agenda de uitnodiging accepteert voordat iemand anders de uitnodiging kon zien
Taru tossing moet een olympische sport worden
Maar misschien kan ik nog even een toevoeging doen aan de uitleg over het probleem.
Je hebt bijv. de volgende personen:
A
B
C
D
E
F
Even er vanuit gaande dat niemand bij elkaar toegang heeft tot de mailboxen.
Persoon A stuurt een uitnodiging voor een vergadering naar personen B, C en D.
Persoon F die krijgt dan ook de uitnodiging.
Het vreemde wat er bij ons ook weleens gebeurde, is dat de uitnodiging door persoon F is verstuurd.
Persoon F krijgt de ene keer wel de uitnodiging en ander keer niet (als die niet is uitgenodigd).
Persoon E krijgt nooit een uitnodiging waarin die niet is uitgenodigd.
Daarbij is bij ons ook nog eens het geval dat Persoon F ook op een hele andere afdeling (zowel op kantoor als op de server in de policy en distributiegroep) zit.
Helaas hebben wij het probleem nooit kunnen achterhalen.
De oorzaak zit hem in het feit dat de de ontvanger van het vergaderverzoek ooit een collega heeft gemachtigd, deze collega is verwijderd in de AD echter voordat de medewerkers de machtigingen hebben verwijderd. Heb je geluk dan staat er bij de machtigingen een onbekende account echter is je Outlook niet helemaal up-to-date dan staat er niets . . . ja het staat er wel maar je ziet het niet.
Gelukkig zijn er een aantal oplossingen:
- Hotfix voor Outlook kb912007
- SP3 voor Office
- Outlook starten met de parameter /cleanrules Let op! Alle regels worden dan ook verwijderd!!!
Daarmee kun je precies wie 'welke' rechten waar heeft. Tot aan de agenda toe.
Ik gebruik dat ook en kan je vertellen dat het soms wazige dingen aan het oppervlak brengt en ja ik gebruik ook w2k3 en exchange 2003.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....