Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb helaas altijd van die wazige problemen, dus ga mijn best doen om het zo goed mogelijk te omschrijven.

Server = SBS2003
Clients = WinXP SP3 + Outlook 2003

Wat er regelmatig gebeurd is dat persoon A, een collega wil uitnodigen (Persoon B) die krijgt dus ook netjes een uitnodiging echter Persoon F krijgt die uitnodiging dan ook af en toe. Voor de volledig er wordt ook een ruimte " uitgenodigd" als reservering zeg maar. Gebeurd niet altijd bij dezelfde personen, en sommige hebben er helemaal nooit last van.

Waar heb ik al gekeken:

- De machtigingen binnen outlook zijn bij iedereen leeg
- Met adsiedit gekeken onder PublicDelegates en publicDelegatesBL ook beide leeg
- Sent on behalf is ook bij iedereen leeg binnen AD
- Bij de uitnodiging het tabje "Controleren" (Outlook) Staat persoon F er toch echt ook niet bij.

- Wel hebben ze de rechten om te kijken in elkaars mailbox cq. agenda. Dus onder Exchange Advanced en dan mailbox rights is wel read/change en soms Full mailbox access aangevinkt. Echter in het bovengenoemde voorbeeld heeft Persoon F (dus de niet bedoelde ontvanger) helemaal geen rechten op de mailbox van de verzender (persoon A).

Als ik google blijft het toch vaak terugkomen op een delegate issue, maar ik zou inmiddels niet meer weten waar ik dat moet zoeken.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft persoon F wel toegang tot de mailbox van de welbedoende ontvanger? Want dan zal het mailtje wel verplaatst worden (misschien door een berichtregel)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Eerste wat ik dacht was machtigingen, echter je geeft al aan dit te hebben nagekeken.

Waar je ook nog zou kunnen controleren is op de agenda van de persoon die de uitnodiging ontvangt. Rechtsklik op zijn agenda, eigenschappen en daar de rechten/machtigingen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:33:
Heeft persoon F wel toegang tot de mailbox van de welbedoende ontvanger? Want dan zal het mailtje wel verplaatst worden (misschien door een berichtregel)
Excuus vergeten toe te voegen:

- Persoon F ( niet bedoelde ontvanger) heeft GEEN toegang tot de mailbox van Persoon B (de juiste ontvanger)

Berichtregels zijn ook NVT.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Postmen schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:34:
Eerste wat ik dacht was machtigingen, echter je geeft al aan dit te hebben nagekeken.

Waar je ook nog zou kunnen controleren is op de agenda van de persoon die de uitnodiging ontvangt. Rechtsklik op zijn agenda, eigenschappen en daar de rechten/machtigingen controleren.
De juiste of de onjuiste ontvanger? Check het allebei even!

Heb even gekeken, en Persoon F is Redacteur met de opties Map weergeven - Items maken - Alles bewerken.
is dit niet goed dan? Dat zijn alle collega's van elkaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 18-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
outlook 2003 ook op het laatste service pack ? SP3 volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door mcetweaker op 19-03-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Operations schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:31:
- Wel hebben ze de rechten om te kijken in elkaars mailbox cq. agenda. Dus onder Exchange Advanced en dan mailbox rights is wel read/change en soms Full mailbox access aangevinkt. Echter in het bovengenoemde voorbeeld heeft Persoon F (dus de niet bedoelde ontvanger) helemaal geen rechten op de mailbox van de verzender (persoon A).
Het is me niet helemaal duidelijk, maar heeft F hier wel recht op de agenda van A?

Als je namelijk rechten in een agenda van iemand hebt, krijg je wel de e-mails voor acceptatie, ongeacht of je bij hun e-mail kan.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Shin_Alu schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk, maar heeft F hier wel recht op de agenda van A?

Als je namelijk rechten in een agenda van iemand hebt, krijg je wel de e-mails voor acceptatie, ongeacht of je bij hun e-mail kan.
Maar dan zou het toch zo moeten zijn dat F altijd alle uitnodigingen krijgt? Het vage is dat het sporadisch gebeurd. En daarbij is het iets van de laatste tijd, dit bedrijf draait al een aantal jaar zo, en er veranderd eigenlijk weinig. Die machtigingen staan al heel lang zo, en die mails komen pas sinds kort op de verkeerde plekken uit.

Maar wat je zegt klopt in de Agenda van A heeft F de machtiging "Redacteur".

[ Voor 24% gewijzigd door Operations op 21-03-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Dat zou dan inderdaad altijd moeten gebeuren. Al was het bij onze klanten ook zo dat het ineens leek op te treden, daarvoor hadden we ze er in ieder geval nooit over gehoord.

Ik weet ook niet wat er gebeurd als de eigenaar van de agenda de uitnodiging accepteert voordat iemand anders de uitnodiging kon zien

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand hier nog een suggestie? Begint behoorlijk irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik herken dit probleem... Helaas heb ik er geen oplossing voor aangezien dit probleem eigenlijk nog steeds loopt. maar aangezien de server(s) redelijk oud zijn en bijna vervangen worden wordt hier eigenlijk niet meer grondig naar gezocht wat het probleem is.

Maar misschien kan ik nog even een toevoeging doen aan de uitleg over het probleem.

Je hebt bijv. de volgende personen:
A
B
C
D
E
F

Even er vanuit gaande dat niemand bij elkaar toegang heeft tot de mailboxen.

Persoon A stuurt een uitnodiging voor een vergadering naar personen B, C en D.
Persoon F die krijgt dan ook de uitnodiging.

Het vreemde wat er bij ons ook weleens gebeurde, is dat de uitnodiging door persoon F is verstuurd.

Persoon F krijgt de ene keer wel de uitnodiging en ander keer niet (als die niet is uitgenodigd).
Persoon E krijgt nooit een uitnodiging waarin die niet is uitgenodigd.

Daarbij is bij ons ook nog eens het geval dat Persoon F ook op een hele andere afdeling (zowel op kantoor als op de server in de policy en distributiegroep) zit.

Helaas hebben wij het probleem nooit kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44
Heb ook ooit iets soortgelijk gehad wellicht dat je iets aan het onderstaande hebt.

De oorzaak zit hem in het feit dat de de ontvanger van het vergaderverzoek ooit een collega heeft gemachtigd, deze collega is verwijderd in de AD echter voordat de medewerkers de machtigingen hebben verwijderd. Heb je geluk dan staat er bij de machtigingen een onbekende account echter is je Outlook niet helemaal up-to-date dan staat er niets . . . ja het staat er wel maar je ziet het niet.

Gelukkig zijn er een aantal oplossingen:
  • Hotfix voor Outlook kb912007
  • SP3 voor Office
  • Outlook starten met de parameter /cleanrules Let op! Alle regels worden dan ook verwijderd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hier zelfde probleem al gezien met Exchange 5.5. De Postmasters hebben geen oplossing gevonden. Ik hou deze thread in het oog ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Wel eens gekeken met PFDAVadmin?
Daarmee kun je precies wie 'welke' rechten waar heeft. Tot aan de agenda toe.
Ik gebruik dat ook en kan je vertellen dat het soms wazige dingen aan het oppervlak brengt en ja ik gebruik ook w2k3 en exchange 2003.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Pagina: 1