ASUS A8N5X + AMD 64 X2 4200 @ 2,53 Ghz + Sapphire RadeonHD 4870 512mb + 2Gb intern in een Coolermaster Praetorian
75 graden idle is wel heel veel.... Kijk eerst je kaart eens na op stof etc. Even schoonmaken en kijken wat je temps dan zijn!
ja die minimale stand kan aagepast worden
het programma rivatuner kan dit
http://www.guru3d.com/category/rivatuner/
verdiep je wel eerst met een paar torturials in het programma, want je wilt niet je kaart gaan slopen
gr
Ramon
het programma rivatuner kan dit
http://www.guru3d.com/category/rivatuner/
verdiep je wel eerst met een paar torturials in het programma, want je wilt niet je kaart gaan slopen
gr
Ramon
Welnee, dat is heel normaal voor die kaartenkronolith schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:05:
75 graden idle is wel heel veel.... Kijk eerst je kaart eens na op stof etc. Even schoonmaken en kijken wat je temps dan zijn!
IDLE?????Avalaxy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:15:
[...]
Welnee, dat is heel normaal voor die kaarten
Ik zal straks even rivatuner proberen.
Nee hij is niet echt stoffig.
"Ávalaxyen" 75 graden idle niet warm/ normaal ?? nou dat vindt ik niet kan nooit bevoordelijk wezen toch.
Ik ga ut proberen thx
Nee hij is niet echt stoffig.
"Ávalaxyen" 75 graden idle niet warm/ normaal ?? nou dat vindt ik niet kan nooit bevoordelijk wezen toch.
Ik ga ut proberen thx
ASUS A8N5X + AMD 64 X2 4200 @ 2,53 Ghz + Sapphire RadeonHD 4870 512mb + 2Gb intern in een Coolermaster Praetorian
Het gaat niet om wat jij vindt, maar om wat de feiten zijn. Dat 75 graden geen kwaad kan voor een GPU is een feit. Die dingen mogen 125 graden worden...Swatchy1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:45:
"Ávalaxyen" 75 graden idle niet warm/ normaal ?? nNou dat vindt ik vind ik niet, kan nooit bevoordelijk wezen toch.?
Ik ga ut het proberen thx, thanks.
75 Graden is dus dik binnen de safety limits. De reden dat ATi deze kaarten zo warm laat worden is omdat je dan minder herrie-overlast hebt van de fan, terwijl de kaart toch gewoon prima functioneert. Als jij hier zelf mee gaat zitten klooien verpest je dit hele principe, zonder dat je er ook maar iets mee opschiet. Wanneer je de kaart hard laat werken gaat de fan sowieso harder draaien waardoor de kaart alsnog maar 70~80 graden wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 18-03-2010 17:33 ]
Ja, het is zeker geen probleem en niet schadelijk. Maar het is inderdaad wel veel, mijn HD4850 wordt 39 graden idle. Maar op zich maakt het dus niet uit.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Pagina: 1