LCD Issue: Bellen in het scherm

Pagina: 1
Acties:

• JP206
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01-2025
Hallo Allemaal,

Op mijn werk hebben we een Dell Latitude d630 ATG met een raar display probleem.
Het scherm (ultra clear scherm) werkt goed. Alleen zitten er recht van het scherm sinds een paar weken een paar lucht bellen. Het zijn geen defecte pixels.
Vandaag is er een monteur geweest en onder de afwerk rand blijkt een soort hars te zitten dat zowel rechts als onder het scherm zit. Het zit niet op het scherm zelf. En het is erg moeilijk te verwijderen

Hierbij een foto
Afbeeldingslocatie: http://zt8msg.blu.livefilestore.com/y1p_xV0ehJr1ErDqYBlRRKsvYBb3e9VErsC8G0DixkQWomcOH2TYpIdf30wZQtIhbyXFUCaRkte3aMqTV3q70KKLAWob41q666_/LCD%20probleem%20bellen(xklein).JPG

Heeft iemand dit eerder gezien? En weten jullie of de hars uit het scherm kan komen. Zelf heb ik veel defecten gezien maar dit is nieuw.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:13
Wel eens eerder gezien. Waarom bel je de fabrikant niet en claim je garantie?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me geenszins een elektronica-issue: schopje EL->VB dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• JP206
Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:27:
Wel eens eerder gezien. Waarom bel je de fabrikant niet en claim je garantie?
Bedankt voor de snelle reacties.

Dell wil het niet onder garantie doen. Bij Dell beweren ze beweren dat het cola is. En dat het een gebruikers fout is. Welke cola is transparant en is zo dik als hars of lijm |:( .

[ Voor 4% gewijzigd door JP206 op 18-03-2010 13:50 ]

• JP206
Sprite_tm schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:56:
Lijkt me geenszins een elektronica-issue: schopje EL->VB dus.
Daar twijfelde ik nog aan om het daar te posten. Maar omdat het om het scherm gaat heb ik het toch maar onder videokaarten & beeldschermen geplaatst. ;)

Verwijderd

JP206 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties.

Dell wil het niet onder garantie doen. Bij Dell beweren ze beweren dat het cola is. En dat het een gebruikers fout is. Welke cola is transparant en is zo dik als hars of lijm |:( .
Je mag je echt niet door zo'n slecht onderbouwd excuus laten afschepen! Dell voert een relatief hoge prijspolitiek om een goede aftersales service te kunnen bieden, lijkt me dat ze dit wel netjes zouden moeten kunnen oplossen.

• JP206
We hebben het vandaag laten repareren. De "bellen" waren al groter. En er was nog meer van de hars tussen het scherm gelopen. Het komt dus uit het scherm.
Deze monteur was het met ons eens dat het onzin was dat het cola of een ander goedje wat door een gebruiker was veroorzaakt. We zijn het nog niet helemaal eens met de vergoeding daar zijn we nog niet helemaal uit.

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 22:14
waarschijnlijk is het vacuüm tussen het scherm weggevallen toen de beschermende 'hars' of een strip die het moet tegenhouden kapot ging. Bij mij op school (havo (: ) is er ook een grapjas geweest en die heeft met een stanleymes een snee gemaakt in het scherm, waarna er ook een harsachtige stroop uit kwam, er kwamen geen lucht bubbels in, maar die zouden er misschien nog wel inkomen als de snee wat breder was, of als de hars iets viscositeit hoger was (wateriger ipv stroperig, haal dit altijd door elkaar :P) was. Gewoon garantie eissen, het is waarschijnlijk toch niet jullie fout.
Pagina: 1