[OSx86] SL 10.6.2 USB werkt niet met USB sticks/HDD's

Pagina: 1
Acties:

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Nu ik al 4 dagen met Snow Leopard (10.6.2) aan het stuntelen ben geweest heb ik eindelijk alles draaien behalve USB.

Ik had de Legacy functie in de BIOS op AUTO staan, toen deden 9 van de 10 keer alleen de USB poorten aan de voorkant het, nu staat Legacy op disabled en doen alle poorten het wel behalve m'n USB Sticks en HDD's. Toetsenbord, muis en printers werken perfect. Ook kan ik een bestand kopiëren van mijn USB stick naar m'n desktop maar zodra ik het andersom wil gaan doen gaat het fout en krijg ik de volgende foutmelding:

De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in 'vul zelf maar in' niet kunnen worden gelezen of geschreven.
(Foutcode -36).

Kreeg een tip om AppleHPET.kext te verwijderen maar dit mocht niet baten.

Specs van de PC zijn:

Asus P5K
Nvidia 8800GT
WD 640 GB HDD S-ATA
LG brander S-ATA
Apple wired keyboard
Apple Mighty Mouse

USB Sticks zijn van Peak en Kingston
Ext HDD is een WD Elements 640 GB

Deze doen het verder perfect op m'n MB Pro.

Wie kan mij helpen?

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=184902

In de basis kan je deze guide gebruiken, hier en daar moet je denk ik wat afwijken om specifiek aan jouw moederbord te voldoen. Maar overall gezien is jouw moederbord een zeer compatible met Snow Leopard. Ik verwacht dat het een setting is in het bios.

Waarom wil je überhaupt legacy UIT zetten in je bios? Laat hem lekker op enable staan.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:47
Heb het probleem al gevonden: Kwam er per toeval achter want me iPhone syncte wel gewoon, lag dus aan het bestand wat ik als testbestand gebruikte (mapje .kext files en .mkext files). Blijkbaar ondersteund FAT deze niet, JPG file e.d. ging wel dus opgelost wat mij betreft.

Legacy staat UIT omdat anders alleen de USB poorten aan de voorkant werken op de een of andere vage manier.