hi
binnenkort ga ik mijn computer upgraden en vwb het moederbord ben ik er al uit.
dat is het MSI mb : Big Bang-Trinergy geworden.dit bord heb ik ook al gekocht.
nu ben ik er nog niet uit welke processor en geheugen ik het best kan nemen .
het wordt wel een core i5 of i7 processor maar ik begrijp niet goed de verschillen tussen de Lynnfield en Clarkdale.
als ik bv de Core i5 Clarkdale (cpu code slbne cpu no i5-661) en de Core i7 Lynnfield (cpu code slbjg cpu no i7-870)neem ,wat is daar nu precies het verschil tussen en welke kan ik het beste nemen?
en dan het geheugen: het bord supports unbufferd Dimm van 1,5 volt DDR3 1066/1333 en dan 1600/1800/2000/2133 OC .
op de site van MSI kom ik alleen 1066 en 1333 geheugen tegen kan ik ook 1600/1800 oc plaatsen?
wat is het beste?
mijn bedoeling is om de computer zover te upgraden dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.
dus ik wil graag in een keer de juiste onderdelen aanschaffen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het kiezen van de beste spullen.
alvast bedankt.
mvg Willem.
binnenkort ga ik mijn computer upgraden en vwb het moederbord ben ik er al uit.
dat is het MSI mb : Big Bang-Trinergy geworden.dit bord heb ik ook al gekocht.
nu ben ik er nog niet uit welke processor en geheugen ik het best kan nemen .
het wordt wel een core i5 of i7 processor maar ik begrijp niet goed de verschillen tussen de Lynnfield en Clarkdale.
als ik bv de Core i5 Clarkdale (cpu code slbne cpu no i5-661) en de Core i7 Lynnfield (cpu code slbjg cpu no i7-870)neem ,wat is daar nu precies het verschil tussen en welke kan ik het beste nemen?
en dan het geheugen: het bord supports unbufferd Dimm van 1,5 volt DDR3 1066/1333 en dan 1600/1800/2000/2133 OC .
op de site van MSI kom ik alleen 1066 en 1333 geheugen tegen kan ik ook 1600/1800 oc plaatsen?
wat is het beste?
mijn bedoeling is om de computer zover te upgraden dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.
dus ik wil graag in een keer de juiste onderdelen aanschaffen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het kiezen van de beste spullen.
alvast bedankt.
mvg Willem.