Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282433

Topicstarter
hi

binnenkort ga ik mijn computer upgraden en vwb het moederbord ben ik er al uit.
dat is het MSI mb : Big Bang-Trinergy geworden.dit bord heb ik ook al gekocht.
nu ben ik er nog niet uit welke processor en geheugen ik het best kan nemen .
het wordt wel een core i5 of i7 processor maar ik begrijp niet goed de verschillen tussen de Lynnfield en Clarkdale.
als ik bv de Core i5 Clarkdale (cpu code slbne cpu no i5-661) en de Core i7 Lynnfield (cpu code slbjg cpu no i7-870)neem ,wat is daar nu precies het verschil tussen en welke kan ik het beste nemen?

en dan het geheugen: het bord supports unbufferd Dimm van 1,5 volt DDR3 1066/1333 en dan 1600/1800/2000/2133 OC .
op de site van MSI kom ik alleen 1066 en 1333 geheugen tegen kan ik ook 1600/1800 oc plaatsen?
wat is het beste?

mijn bedoeling is om de computer zover te upgraden dat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.
dus ik wil graag in een keer de juiste onderdelen aanschaffen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het kiezen van de beste spullen.

alvast bedankt.

mvg Willem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:20
wat geheugen betreft, die ddr3 1600 of hoger zul je alleen nodig hebben als je je cpu wilt overclocken

wat ik nu uit je startpost kan halen zal dit eigenlijk niet het geval zijn. ik zag dat je de site van msi al had geraadpleegt, dit is goed, want het is wel belangrijk dat je geheugen hebt wat ondersteund word door de fabrikant, anders is er kans op problemen

qua processor, tja misschien kun je daar zelf meer in verdiepen, het is lastig om te zeggen wat voor jou het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso qua processor. Je bent een dualcore met GPU aan boord met een quadcore aan het vergelijken. Lees reviews en benchmarks en bepaal op die manier welke processor het meest geschikt is voor de applicaties die jij wil draaien.

Zie trouwens ook de specificaties op wikipedia:
Wikipedia: List of Intel Core i5 microprocessors
Wikipedia: List of Intel Core i7 microprocessors

[ Voor 44% gewijzigd door _the_crow_ op 18-03-2010 11:25 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=41315,43553,

Ze hebben elk hun voordelen. De ene is een dual de andere een quad. De ene heeft een onchip grafische kaart de andere niet, welke voor jouw het beste/snelste gaat zijn ligt eerder aan de programma's die je gaat gebruiken.

Al denk ik dat de i7 die je noemt meestal het voordeel gaat geven aangezien dat het grootste voordeel van de i5 de hogere standaard clock is maar waar de turbo van de i7 weer even hoog is als die van de i5. De i7 is natuurlijk wel een stuk duurder dan de i5, volgens intel: i7 $562.00, i5 $196.00 (bij afname van 1000 units). En de i5 is zuiniger 87W tdp tov 95W bij de i7.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 18-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

de socket 1366 zal ook 6core CPU's aankunnen..handig om te weten voro de toekomst, vooral nu net een 6core gereleased is.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Kensei schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:39:
de socket 1366 zal ook 6core CPU's aankunnen..handig om te weten voro de toekomst, vooral nu net een 6core gereleased is.
Echter totaal irrelevant hier, de TS heeft al een P55 bord gekocht en dat is socket 1156.
En daarbij, wat moet je als huis tuin en keuken gebruiker met een 6core cpu, als alles wat je doet gamen, internet en office is.
Verder zijn de prijzen ook totaal belachelijk (nog) van die hexacore.

De i5 is al zat als je doet wat ik zei, games, internet en office.
Doe je ook wel een decoderen/parren/rarren en dat soort dingen, is de i7 860/870 de betere keus.
Kijk goed, als je een i5 neemt, of het bord die dingen ondersteunt, niet alle P55 borden ondersteunen die nl. ivm de geintregeerde gpu

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 12:29
Op zo'n mooi bord mag je alleen een core i7 plaatsen! ;) - Neem een 860 en begin met min 2x2GB 1600MHz DDR3 ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350750

Aan Willem

De keus voor een processor en voor de andere onderdelen van een computer kan onder andere gebaseerd worden op de dingen, die op de computer gedaan zullen worden en het beschikbare budget.

Waar de computer voor gebruikt gaat worden is nuttig om te zien of een processor met 2 of 4 cores voldoet en of een in de processor ingebakken grafische module nuttig is. Wellicht is er meer nodig om de ingebouwde grafische module te ondersteunen.

Het budget helpt om een afweging te maken tussen de prijs en de prestaties.

In de reacties in andere topics wordt veelal gezegd, dat de i5 prima is. De reactie van Stijnd heeft ook wel wat.

Een overweging kan zijn om minder uit te geven aan de processor en een ssd aan te schaffen.

Met vriendelijke groeten
van ehon

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 350750 op 18-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:20
ik kwam dit ook nog tegen net, mischien dat je er iets aan hebt?

reviews: Intels nieuwe Core i5 en i7 getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348878

Ik zou inderdaad ook voor een i7 in de 8 serie gaan.
http://www.cool-prices.nl/nl/product/586784 de 860 heeft de beste prijs/snelheid verhouding. De 870 is gewoon veel te duur.
Ook zou ik gewoon 1600Mhz CL8 nemen. Ik heb zelf dit setje gehaald vorige week voor een vriend, samen met een i7 860: http://www.cool-prices.nl/nl/product/586073
Werkt perfect tot nu toe, en de prijs vond ik erg meevallen. Ik denk alleen dat het overclocken met dominator geheugen toch wat beter zal gaan, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, misschien dit weekend ff doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 08:40
Zelf heb ik net de i5 661 ( dual-core met HT ) op een P55 bordje.
Dit loopt als een trein. En heeft van zich zelf al een clockspeed van 3,33GHz, die meestal dankzij de Turbo-boost op 3,6GHz loopt.
ik gam nog overclocken, en dan moet hij ruim over de 4GHz kunnen halen.
mischien wat voor jou.
en anders de i5 750, de quad-core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors, Moederborden en Geheugen is voor technische vragen over P, M en G, niet voor vragen over aankoopbeslissingen of over complete systemen. Die horen in Complete Systemen en Laptops.

Daar is zelfs een kant-en-klare verzameltopic voor dit soort dingen:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.