[Power] Hoe 12v rails verdelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi!

Ik ben een computer aan het bouwen en ik heb de vrije keuze om de 2 18A 12v rails te verdelen over het moederbord en de videokaart, en nog wat voor een harde schijf.

Het gaat om een Mini-ITX moederbord met een AM2+ socket en bescheiden Phenom II 2.5Ghz cpu, een iets lompere HD4870 videokaart waar 2x power in moet, en een kleine 2.5" harddisk of ssd.

De twee PCI-e power connectors van de graka hebben in totaal 4 12v aansluitingen.
Het moederbord heeft een gewone ATX24 plug en een extra 12V aansluiting van 4 pins nodig.

Ik heb 2x 12V @ 18A, welke zal ik waar op aansluiten?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat voor voeding is het?
Vaak bestaat zo'n rail niet eens echt en is er intern maar 1 rail, of kan 1 rail veel meer trekken als de andere niet zwaar belast wordt.

En anders zou ik je graka een rail geven, en de rest op de andere rail aansluiten.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat ik vooral heel erg mis is een lijstje met specs.

Phenom II 's zijn er in 65, 95, 125, 140 watt uitvoeringen. En er zijn ook meerdere modellen die op 2,5 GHz lopen.
Wat voor (merk/type/model) voeding hebben we het over?

Kortom, wees volledig in je lijstje met specs, dan krijg je betere (of zelfs juiste) antwoorden.

Verder denk ik dat er weinig mis is met CPU + rest op rail 1 en GPU op rail 2, maar dat hangt nog steeds af van hoe en / of de apparatuur is en of dat mogelijk is (immers GPU trekt ook 75 watt door PCIe slot).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S