Toon posts:

Beveiligingspoorten in winkels en laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, ik heb een vraag over beveiligingspoorten in winkels en laptops. Is het mogelijk om door zo'n poort te lopen terwijl je een laptop in je rugzak hebt of is dat niet goed voor de hardware? Of kan ik beter de laptop thuislaten/-brengen en daarna gaan winkelen?

Ik weet dat je op vliegvelden beter niet door beveiligingspoorten kunt lopen maar geldt dat ook voor beveiligingspoorten in winkels? Ik kan me voorstellen dat die minder krachtig zijn ingesteld en dat er weinig tot geen schade aan de laptop valt te verwachten.

Ik heb zelf al gezocht maar ik heb zowel op dit forum als elders op internet geen antwoord kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 10:22 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

... je kan gewoon met je laptop door zo'n beveiligingspoortje hoor, geen probleem. het poortje zend een zwak radiosignaal uit, en 'luistert' dan naar antwoord van die beveiligingstags als ze dicht genoeg bij zijn...

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12 07:24

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen probleem, al is er wel 'n grote kans (vrijwel altijd) dat de poortjes afgaan. ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

hm, heb je je laptop ooit gejat dan? >:) mijne gaat echt nooit af op die poortjes hoor..

Verwijderd

Topicstarter
hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:23:
Geen probleem, al is er wel 'n grote kans (vrijwel altijd) dat de poortjes afgaan. ;)
Het is wel mijn eigen laptop natuurlijk :P

Bedankt in ieder geval, dat scheelt weer heen en weer reizen :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-12 15:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:13:
Ik weet dat je op vliegvelden beter niet door beveiligingspoorten kunt lopen
Wat bedoel je precies? Met je laptop door de detector lopen moet je inderdaad niet doen, want dan wordt je teruggestuurd omdat je laptop door de X-ray moet :P
Ik heb zelf al gezocht maar ik heb zowel op dit forum als elders op internet geen antwoord kunnen vinden.
Zoeken naar iets dat niet bestaat is inderdaad lastiger dan een probleem zoeken dat wel bestaat. Dat je niks vindt kan er dus al op wijzen dat je te maken hebt met een niet bestaand probleem ;)
hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:23:
Echt nog nooit gehad bij de 300+ poortjes die mijn laptop bezocht heeft :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:26:
[...]

Wat bedoel je precies? Met je laptop door de detector lopen moet je inderdaad niet doen, want dan wordt je teruggestuurd omdat je laptop door de X-ray moet :P
Ja, dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen!
Zoeken naar iets dat niet bestaat is inderdaad lastiger dan een probleem zoeken dat wel bestaat. Dat je niks vindt kan er dus al op wijzen dat je te maken hebt met een niet bestaand probleem ;)
Ik had eigenlijk wel verwacht dat het geen probleem zou opleveren maarja, ik heb ook eens elektronica gekocht waarbij de beveiligingspoorten in een andere winkel van afgingen. Ik weet het niet zeker maar volgens mij waren ze vergeten het te "ont-beveiligingen" in de winkel waar ik het kocht :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 10:30 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
Beste, ik heb een vraag over beveiligingspoorten in winkels en laptops. Is het mogelijk om door zo'n poort te lopen terwijl je een laptop in je rugzak hebt of is dat niet goed voor de hardware?
Een beetje gemiddelde computerwinkel heeft ook van die poortjes, denk je dat ze bij elke klant die met een verkochte laptop de deur uitloopt de poortjes even uitzetten?

Heb trouwens wel eens gehad dat de poortjes reageerden op een opgerolde utp kabel.

Verwijderd

Door de poortjes lopen met je laptop is het punt niet, slecht voor de hardware is het zeker niet. Maar bij sommige type poortjes kunnen ze af gaan op opgerolde kabels. Heb regelmatig met opgerolde UTP kabels etc gezeik gehad, er gaat een soort van spoelwerking uit van die opgerolde kabels heb ik me laten vertellen die het veld verstoord en waar dat alarm dan op reageert. (Als dit onzin is hoor ik het graag ;) ben geen elektro-technicus verder).

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Apart, als ik van school uit (waar ik altijd mijn laptop bij heb) naar de stad ga en 'n willekeurige winkel inloop, gaan altijd die poortjes af. Het enige wat meestal in m'n tas zit qua electronica is mijn laptop en de adapter.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-12 15:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Grote kans dat het dan door je adapter komt. Helemaal als er lange dikke kabels aanzitten die keurig zijn opgerold. De kans is wel héél klein dat het aan je laptop ligt.

Zelf heb ik nooit de adapter mee (laptop doet 8 uur op accu), en als ik hem al zou meenemen dan gooi ik de adapter rommelig in de tas zonder de kabels netjes op te rollen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Gizz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:51:
Grote kans dat het dan door je adapter komt. Helemaal als er lange dikke kabels aanzitten die keurig zijn opgerold. De kans is wel héél klein dat het aan je laptop ligt.

Zelf heb ik nooit de adapter mee (laptop doet 8 uur op accu), en als ik hem al zou meenemen dan gooi ik de adapter rommelig in de tas zonder de kabels netjes op te rollen :P
Ik dacht juist dat dit bijvoorbbeeld kwam door de magneten die in mijn hardeschijf zitten (of waren dit geen magneten? :?) en ik ben net zo slordig als jij dus ik rol ze ook nooit netjes op. ;)

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:55:
[...]

Ik dacht juist dat dit bijvoorbbeeld kwam door de magneten die in mijn hardeschijf zitten (of waren dit geen magneten? :?) en ik ben net zo slordig als jij dus ik rol ze ook nooit netjes op. ;)
Nee meestal door de kabel omdat die opgerold is (een spoel idee).
Bijvoorbeeld: stofzuigers doen het ook vaak en kerstverlichting :9.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Pagina: 1