php readdir op andere server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om dmv php een readdir actie uit te voeren op een andere server/url? Dus op server X staat een script die bestanden moet uitlezen op server Y.

Het is helaas niet mogelijk deze bestanden over te zetten op server X.

Ik kom hier niet zo veel op internet over tegen of ik zoek verkeerd maar ik krijg het ook niet aan de praat dus vraag me af of het uberhaubt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Normaal gesproken kan dat (gelukkig!) niet. Wat je wel zou kunnen doen/proberen, om middels FTP en PHP een verbinding naar server Y op te zetten.

Een vereiste is dan dat server Y een FTP-server is/heeft en dat er ook daadwerkelijk in die map gelezen mag worden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het scriptje dan niet op Y zetten?
en dan benaderen via X ?

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou ik met een htacces nog iets kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goeie. ik zal eens kijken of ik hier iets meer info over kan vinden wat me op weg kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nee, net htacces kan je niets. Je server moet op filesystemniveau toegang hebben op de andere server. Dit kan door de directory op de andere server via (ftp oid) te mounten op je eigen webserver. Je moet hierbij rekening houden met het feit dat je ook dingen op de andere server moet instellen.

Wat is precies je doel?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om pdf bestanden die op het scherm worden vertoond bij een 'groep' deze pdf documenten bevatten allerlei project informatie en veranderen soms per 15 minuten. Het is de bedoeling dat deze 'groep' mensen middels een inlog deze pdf's online kan raadplegen.

Dit inloggen gebeurt op onze domeinnaam waar nog meer informatie staat en de pdf's staan bij ons op de server. dus voor de mensen binnen 'lokaal' ergens opgeslagen.

de groep mensen waar ik het over heb werkt vanuit thuis of met mobiel internet ergens in het land. Wij die de pdf's bewerken doen dit lokaal op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is de toegang tot die pdf bestanden ook beperkt? Mogen daar alleen mensen bij die een inlog hebben? Moet de toegang via server X lopen of moeten de mensen de pdf bestanden rechtstreeks vanaf server Y halen?

Eigenlijk kan ik helemaal geen kaas maken van de situatie omschrijving die je hierboven geeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1