Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb sinds kort de HTC hero en heb enkele vragen over het geheugen.

Momenteel heb ik het probleem dat mijn intern geheugen vol zit al heb ik op mijn SD kaart nog zat ruimten hoe kan ik zorgen dat ik programma's of smsjes en dergelijke naar mijn SD kaart kan krijgen zodat ik niet telkens de melding krijg dat mijn toestel vol zit want volgensmij slaat mijn mobiel alle smsjes en programma's nu intern op en dit heb ik het liefst op mijn 16 gig SD kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:58
dat kan met app2sd, om dat te kunnen gebruiken moet je je toestel rooten en een rom installeren die app2sd gebruikt. We hebben hier een topic over het rooten van je hero en op xda-developers kun je ook veel infromatie vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Mitch op 18-03-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Welkom op GoT :w

We verwachten wel wat inzet voordat je hier een vraag plaatst. Wat heb je zelf al geprobeerd? En waar heb zelf al naar gezocht op google? :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
ik heb zelf al een aantal apps geprobeerd van de market maar hiermee kreeg ik het ook niet voor elkaar en op google kon ik nergens een duidelijke uitleg vinden van dit probleem al las ik wel dat meer mensen er mee zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
Mitch schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:51:
dat kan met app2sd, om dat te kunnen gebruiken moet je je toestel rooten en een rom installeren die app2sd gebruikt. We hebben hier een topic over het rooten van je hero en op xda-developers kun je ook veel infromatie vinden.
is er in de market niet een app die hiervoor gebruikt kan worden ?
dat instaleren van custom roms ben ik zelf niet zo een fan van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jasper

Dat is inderdaad een beperking van het interne geheugen. Vol=vol. Zonder apps2sd zal je interne geheugen snel vollopen. Wel is het zo dat de data door meerdere applicaties opgeslagen kan worden op je SD-kaart. Hangt een beetje ervan af welke apps je gebruikt. Wat je wel kan doen is regelmatig de cache van diverse apps leeg te maken. Overtollige apps die je niet echt gebruikt verwijderen. Meer is er echt niet te doen op een non-rooted Hero. Verdiep je eens in het rooten. Apps2sd zal jouw probleem in ieder geval wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:42:
@Jasper

Dat is inderdaad een beperking van het interne geheugen. Vol=vol. Zonder apps2sd zal je interne geheugen snel vollopen. Wel is het zo dat de data door meerdere applicaties opgeslagen kan worden op je SD-kaart. Hangt een beetje ervan af welke apps je gebruikt. Wat je wel kan doen is regelmatig de cache van diverse apps leeg te maken. Overtollige apps die je niet echt gebruikt verwijderen. Meer is er echt niet te doen op een non-rooted Hero. Verdiep je eens in het rooten. Apps2sd zal jouw probleem in ieder geval wel oplossen.
okej ja ik heb me al aardig verdiept in het rooten alleen de vraag is wat zijn nou de nadelen hieraan die kan ik nog niet echt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Vraag dat in het aparte roottopic? Je kan je toestel 'bricken', waardoor hij niet meer bruikbaar is (als 'n steen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf wel gemerkt dat bepaalde applicaties ook hun data niet op de sd-kaart bewaren maar in de flash, en dat niet zo goed opschonen. Een reboot helpt vaak om weer een gedeelte van de flash op te schonen, en het is ook handig om bij "toepassingen beheren" eens te kijken of er applicaties zijn die al je flash "opvreten" (Je kunt sorteren op grootte, dus da's handig).
Bepaalde apps gebruik ik niet meer omdat ze steeds meer interne flash gebruikten, streamfurious was er zo eentje...

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je hebt ook weer apps die de app op het interne geheugen installen en de data op de SD-kaart storen...
Bijvoorbeeld de spellen 'Space Physics' en 'Raging Thunder 2', dat is ook wel een mooie tussenweg...
Maar als je dan Google Earth installed van 22MB of HomeRunBattle3D van 25MB, tsjaa dan gaat 't heel snel!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperSNL
okej dankje weet een van jullie mischien ook of in de nieuwe update dit wel verbeterd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Google heeft geloof ik aangegeven dat in een toekomstige versie van Android dit wel mogelijk zou moeten worden. Echter als Hero gebruiker ben je ook afhankelijk van HTC wanneer (en of) ze die update beschikbaar stellen. Dat is als je van officiele ROMs gebruik wilt maken.

PS dus nog niet beschikbaar in 2,1

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 19-03-2010 11:11 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jasperSNL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:43:
okej dankje weet een van jullie mischien ook of in de nieuwe update dit wel verbeterd wordt
Nee, ik geloof niet dat hier met de update iets aan gedaan wordt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Pagina: 1