Hallo Tweakers,
Al een lange tijd ben ik bezig me pc over te clocken. Na heel veel proberen en zoeken heb ik hem eindelijk op 3500 Mhz. Dit lees is ik bv. via CPU-Z, maar wat hier niet in staat is hoe hoog de core voltage is.
Wat mij opvalt wat betreft het overclocken is dat als ik hoger wil gaan dan merk ik alsof de pc niet genoeg stroom krijgt, waardoor het steeds uitvalt.
Wat ik heb gelezen is dat je CPU v-core op 1.320 V moet staan, maar dit lukt mij niet! Bij staat hij standaart op AUTO en daar kan ik niks aan veranderen.
Mijn vraag is of iemand misschien dezelfde pc heeft als ik. Zo ja, weet je hoe ik de cpu voltage instellingen kan wijzigen in de bios of dat ik iets anders moet doen om het in te stellen.
Wat ik ook graag zou willen weten, waarom er bij mij in de CPU-Z niet wordt aangegeven hoeveel spanning er is. (het vakje staat leeg)
Zie hieronder mijn pc-gegevens. (everest ultimate edition)
CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz\
BIOS versie WBIBX10J.86A.0190.2010.0112.0219
Moederbordnaam Intel Whitesburg DP55WB
Moederbord Chipset Intel Ibex Peak P55, Intel Lynnfield
CPU Cooler Zalman cnps9900A led
Geheugeninstellingen 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS)
Voeding 620 W
VOLTAGES:
CPU Core 1.18 V (dit kan ik niet instellen in de BIOS !?)
+2.5 V 1.67 V
+3.3 V 3.32 V
+5 V 5.03 V
+12 V 12.06 V
Mijn settings in de BIOS voor 3500 Mhz:
Turbo Uitgeschakeld
Multplier 20
Bus speed 175
DRAM Staat altijd lager ingesteld dan 1333 Mhz
Geheugen 9-9-9-28
V- memory 1.65 W
Zo staat het nu ongeveer bij mij. Ik zou het erg op prijs stellen voor nieuwe tips! (bv aan- en uitschakelen van opties in de BIOS.
Als ik wat vergeten ben kwa info, laat het me aub weten!
Alvast bedankt.
Bullitmaster
Al een lange tijd ben ik bezig me pc over te clocken. Na heel veel proberen en zoeken heb ik hem eindelijk op 3500 Mhz. Dit lees is ik bv. via CPU-Z, maar wat hier niet in staat is hoe hoog de core voltage is.
Wat mij opvalt wat betreft het overclocken is dat als ik hoger wil gaan dan merk ik alsof de pc niet genoeg stroom krijgt, waardoor het steeds uitvalt.
Wat ik heb gelezen is dat je CPU v-core op 1.320 V moet staan, maar dit lukt mij niet! Bij staat hij standaart op AUTO en daar kan ik niks aan veranderen.
Mijn vraag is of iemand misschien dezelfde pc heeft als ik. Zo ja, weet je hoe ik de cpu voltage instellingen kan wijzigen in de bios of dat ik iets anders moet doen om het in te stellen.
Wat ik ook graag zou willen weten, waarom er bij mij in de CPU-Z niet wordt aangegeven hoeveel spanning er is. (het vakje staat leeg)
Zie hieronder mijn pc-gegevens. (everest ultimate edition)
CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz\
BIOS versie WBIBX10J.86A.0190.2010.0112.0219
Moederbordnaam Intel Whitesburg DP55WB
Moederbord Chipset Intel Ibex Peak P55, Intel Lynnfield
CPU Cooler Zalman cnps9900A led
Geheugeninstellingen 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS)
Voeding 620 W
VOLTAGES:
CPU Core 1.18 V (dit kan ik niet instellen in de BIOS !?)
+2.5 V 1.67 V
+3.3 V 3.32 V
+5 V 5.03 V
+12 V 12.06 V
Mijn settings in de BIOS voor 3500 Mhz:
Turbo Uitgeschakeld
Multplier 20
Bus speed 175
DRAM Staat altijd lager ingesteld dan 1333 Mhz
Geheugen 9-9-9-28
V- memory 1.65 W
Zo staat het nu ongeveer bij mij. Ik zou het erg op prijs stellen voor nieuwe tips! (bv aan- en uitschakelen van opties in de BIOS.
Als ik wat vergeten ben kwa info, laat het me aub weten!
Alvast bedankt.
Bullitmaster