Overclock i5 750 Intel Whitesburg DP55WB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350828

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Al een lange tijd ben ik bezig me pc over te clocken. Na heel veel proberen en zoeken heb ik hem eindelijk op 3500 Mhz. Dit lees is ik bv. via CPU-Z, maar wat hier niet in staat is hoe hoog de core voltage is.

Wat mij opvalt wat betreft het overclocken is dat als ik hoger wil gaan dan merk ik alsof de pc niet genoeg stroom krijgt, waardoor het steeds uitvalt.
Wat ik heb gelezen is dat je CPU v-core op 1.320 V moet staan, maar dit lukt mij niet! Bij staat hij standaart op AUTO en daar kan ik niks aan veranderen.

Mijn vraag is of iemand misschien dezelfde pc heeft als ik. Zo ja, weet je hoe ik de cpu voltage instellingen kan wijzigen in de bios of dat ik iets anders moet doen om het in te stellen.

Wat ik ook graag zou willen weten, waarom er bij mij in de CPU-Z niet wordt aangegeven hoeveel spanning er is. (het vakje staat leeg)

Zie hieronder mijn pc-gegevens. (everest ultimate edition)

CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz\
BIOS versie WBIBX10J.86A.0190.2010.0112.0219
Moederbordnaam Intel Whitesburg DP55WB
Moederbord Chipset Intel Ibex Peak P55, Intel Lynnfield
CPU Cooler Zalman cnps9900A led
Geheugeninstellingen 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS)
Voeding 620 W

VOLTAGES:

CPU Core 1.18 V (dit kan ik niet instellen in de BIOS !?)
+2.5 V 1.67 V
+3.3 V 3.32 V
+5 V 5.03 V
+12 V 12.06 V

Mijn settings in de BIOS voor 3500 Mhz:

Turbo Uitgeschakeld
Multplier 20
Bus speed 175
DRAM Staat altijd lager ingesteld dan 1333 Mhz
Geheugen 9-9-9-28
V- memory 1.65 W

Zo staat het nu ongeveer bij mij. Ik zou het erg op prijs stellen voor nieuwe tips! (bv aan- en uitschakelen van opties in de BIOS.
Als ik wat vergeten ben kwa info, laat het me aub weten!

Alvast bedankt.

Bullitmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Anoniem: 350828 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:59:
Wat mij opvalt wat betreft het overclocken is dat als ik hoger wil gaan dan merk ik alsof de pc niet genoeg stroom krijgt, waardoor het steeds uitvalt.
[...]
Moederbordnaam Intel Whitesburg DP55WB
Hey, ik heb slecht nieuws voor je: het is het moederbord. Die Intel bordjes zijn niet gemaakt voor overclocking, ze komen simpelweg power phases tekort. Je gevoel dat je PC niet genoeg stroom krijgt klopt dus als een bus, en je kan er eigenlijk niets aan doen qua instellingen.

Het beste dat ik je kan aanraden is het vervangen van je mobo. Kies voor een model dat een 8-pins power plug heeft voor je CPU. Aanraders zijn wat mij betreft de MSI P55 GD65, GigaByte P55-UD4M, of een Asus P7P55D bordje. Als je écht leuk wilt overklokken is de Asus Maximus III Gene een heleboel bang for buck, maar alleen als je de OC-functies en speeltjes ook echt gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey, ik heb slecht nieuws voor je: het is het moederbord. Die Intel bordjes zijn niet gemaakt voor overclocking, ze komen simpelweg power phases tekort. Je gevoel dat je PC niet genoeg stroom krijgt klopt dus als een bus, en je kan er eigenlijk niets aan doen qua instellingen.

Eindelijk weet ik het nu zeker!! Goed nieuws van je. Bedankt voor de info.
Ik ga er meteen aan de slag!

Nogmaals bedankt, anders was ik nog zeker lange tijd bezig met instellingen wijzigen in de BIOS..

Bullitmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

En nog iets: je 2.5V lijn is te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:37:
Heeey ja dat merk ook nu pas... vreselijk dit hahaha
Al die tijd had ik dat echt niet door. Nooit opgemerkt, wel van die cpu voltgae, maar dit nee. Je hebt goede ogen Thanks!!

Maar de vraag is of ik het kan instellen of niet en dat ga ik nu meteen checken en kom terug met response... thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:37:
De 2,5V is te laag, juist....
En waar zit die dan precies? :?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:22:
[...]

De 2,5V is te laag, juist....
En waar zit die dan precies? :?
Dit kan ik ook niet instellen in de bios. helaas... zwakke moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Anoniem: 350828 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Dit kan ik ook niet instellen in de bios. helaas... zwakke moederbord
dat is een voltage die door je voeding wordt gegeven, dus normaal dat jij deze voltages niet kunt instellen.

wat The Mask bedoelt is dat een pc helemaal geen 2,5V gebruikt, nog dat een voeding zoiets levert.

dat heet sarcasme

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1