Toon posts:

Gaming can make a better world

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Hoop dat ik het hier mag plaatsen, want dit is zeker een youtube video die jullie willen zien. Ik ben nu halverwege, maar ik zie nu al dat dat door online gamers hier wel gewaardeerd kan worden. Cheers :)

http://www.youtube.com/watch?v=dE1DuBesGYM&feature=sub

Enjoy!

Edit: Excuses.

Kan gamen, inderdaad de wereld verbeteren? Is er veel motivatie, doorzettingsvermogen en creativiteit te vinden onder gamers die in de realiteit maar weinig neerzetten? Gamen als een methode om de wereld te verbeteren, om real life issues in games te implementeren. Zoals ook te zien is in Stargate Universe Episode 1, waar een gamer een bepaalde code kraakte die men in de overheid gekraakt moesten zien.. Dat voorbeeld is misschien far fetched, maar het gaat me even om het principe. Kan gamen gestuurd worden naar een tijdsbesteding dat tegelijkertijd een vermakelijk als ook productief karakter kent? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wat voor discussie wil je hier op gang brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
Het is leuk/goed om te zien dat er eens positief gekeken wordt naar gamen, en in plaats van het te minderen of tegen te gaan, er gebruik van proberen te maken.
Het idee is idealistisch, om dmv games spelen de wereld te verbeteren, maar er zitten toch enkele punten in het verhaal waarvan je kan zeggen; hey, dat zou misschien wel werken.
Bijvoorbeeld de +1 local insight beloning die je krijgt na het vervullen van een missie. Dit is natuurlijk zoals elke ander game attribuut een fictieve waardering echter zoals je ziet met veel andere games, kunnen mensen er wel waarde aan hechten omdat ze het gebruiken om hun vaardigheden met andere te vergelijken. Zodra je zoals met andere games kan bewerkstelligen, dat gamers aan dergelijke attributen waarden hechten, en een status
eraan koppelen, zal het een extra stimulans zijn om de missies te vervullen. Gezien de missies, werkelijk iets goed doen voor de wereld/wereldbevolking, heeft het dus een positief effect.
Een ander voordeel van dergelijke attributen is dat mensen graag direct of op korte termijn resultaat willen zien van het geen wat ze doen. Helaas als je iets doet om de wereld te verbeteren zie je hier geen direct resultaat van, maar door een beloning systeem m.b.v. fictieve waarde aan dergelijke ondernemingen te koppelen, kan het ervoor zorgen dat mensen doorgaan met de missies, omdat ze er wel een direct resultaat van zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:18

ZenTex

Doet maar wat.

Mjah, ik die het voordeel van gamen als tijdsbesteding ten opzichte van suf onderuitgezakt op de bank TV kijken wel eigenlijk.

Gamers blijken (uit onderzoeken) een beter reactievermogen te ontwikkelen, leren snel beslissingen maken en de hand-oog coördinatie gaat er ook op vooruit. Gamen is een actieve tijdsbesteding, TV kijken dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

als gamer: wij van wc-eend...

laatste comment:
This woman has clearly never played Modern Warfare 2
agreed.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
ZenTex schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 02:12:
Mjah, ik die het voordeel van gamen als tijdsbesteding ten opzichte van suf onderuitgezakt op de bank TV kijken wel eigenlijk.

Gamers blijken (uit onderzoeken) een beter reactievermogen te ontwikkelen, leren snel beslissingen maken en de hand-oog coördinatie gaat er ook op vooruit. Gamen is een actieve tijdsbesteding, TV kijken dus niet.
Het grappige is dat ze niet eens de bovenstaande argumenten heeft gebruikt, die normaal altijd als enige positieve worden genoemd. waarom men zou gamen of dat gamen minder slecht is dan een ander tijdsverdrijf.
Ze doelt dan ook niet op dergelijke, eigenschappen die je met menig ander activiteit ook zou kunnen ontwikkelen, misschien zelfs beter en efficiënter.
Ze doelt op de sociologische en psychologische ontwikkeling van en tussen gamers, waarbij de eigenschappen ontwikkeld om de wereld te verbeteren.
quote: gamers always believe an epic win is possible
Hoe zij het noem, extreme- zelf motivatie, het aanpakken van een probleem waarvan we geloven dat we het vrijwel zeker kunnen oplossen. Zoals zij zegt; gamer geloven altijd dat een epic win mogelijk is.
Ze noemt het oplossen van een wereld probleen dan ook een epic win. Zoals ik eerder zei, geven mensen vaak op als ze niet resultaat zien van hetgeen wat ze doen. Echter wat ze hier beschrijf is dat een gamer zo zelf gemotiveerd is dat hij door zal gaan om het probleem op te lossen, om maar de "epic win" te bereiken.
M2M schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 02:23:
als gamer: wij van wc-eend...

laatste comment:

[...]

agreed.
Het is jammer dat je met een dergelijk drogreden reageert. Dus een onderzoeker die zijn onderzoek verdedigdt is nooit geloofwaardig omdat hij zijn eigen onderzoek verdedigd?
Het lijkt er bijna op dat je video niet of niet volledig heb bekeken.

Ik denk wel dat de ontwikkelingen en eigenschappen die ze noemt, voornamelijk zich manifesteren bij gamers van mmo-rpg, zie ook de voorbeelden die ze dan ook aanhaalt (world of warcraft), echter als je bekijkt hoeveel gamers er zijn die mmo-rpgs spelen (20 miljoen + minsten en dat is laag geschat), is er toch een grote potentiële bron van productiviteit om wereld problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit me helemaal aan bij Chooman. Ik vind het een zeer verfrissende kijk op gaming, in plaats van dat gamen altijd een controversieel onderwerp blijft, wel goed voor dit, niet goed voor dat.. Probeert zij (met enige succes) het in een groter kader te plaatsen. De uren die men in gamen stopt, ik vind dat inderdaad een prachtig betoog voor de aanwezigheid van een sterk doorzettingsvermogen.

Er valt tevens wat te zeggen voor de afhankelijkheid van games, maar ik denk uiteindelijk dat het een fenomeen is wat simpelweg niet uit de maatschappij weg te denken is. Gamers zijn er nou eenmaal, die blijven, en dat men daar iets constructiefs op bouwt kan ik alleen maar toejuichen. Duidelijk dat zij zeer idealistisch is, en grote kans dat haar idealen niet volledig uitkomen, maar men moet soms sterk idealistisch zijn wil je gemotiveerd genoeg zijn om verandering te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 10-10 11:20
Willen we dat ook?

Gamen toont aan dat onze huidige manier van werken achterhaald is. Verreweg de meeste mensen halen zo weinig voldoening uit hun dagelijkse werkzaamheden dat zij vluchtgedrag gaan vertonen. Bijvoorbeeld door te gaan gamen. (mass exodus uit het filmpje) Veel games doe je weliswaar voor het plezier, maar die kosten niet zoveel tijd.

MMORPGS doe je vanwege dezelfde redenen als waarom je gaat werken: beloning, samenwerken, samen iets bereiken en je daar goed over voelen. Deze games zijn er helemaal op ingericht om te zorgen dat je er veel tijd in stopt. Lees ook http://www.cracked.com/ar...-to-get-you-addicted.html

Waar we naartoe moeten is een andere manier van werken. Van gamen kunnen we in dat opzicht heel veel leren. Ik ben er zelf 100% voorstander van om de arbeidsmarkt meer als een MMORPG in te richten. Minder eisen, meer mogelijkheden, meer flexibiliteit en vooral belonen naar wat je werk waard is en hoe uniek het is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ahrnuld op 19-03-2010 16:13 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 13:31
starwave schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:39:
Ik ben er zelf 100% voorstander van om de arbeidsmarkt meer als een MMORPG in te richten
Ik snap je punt wel maar toen ik dit las moest ik toch wel even lachen :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Thomaszki schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:42:
[...]
Ik snap je punt wel maar toen ik dit las moest ik toch wel even lachen :D _O-
Maar wat vind je ervan?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 22:36

DefLite

Why so serious?

Hoe wou je het precies doen dan?
Voor elke actie een beloning/"straf" stellen? Volgens mij worden daar ook veel mensen ongelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Little_captain schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:12:
[...]

Hoe wou je het precies doen dan?
Voor elke actie een beloning/"straf" stellen? Volgens mij worden daar ook veel mensen ongelukkig van.
Nee, dat is niet wat ik bedoel.

Ik heb het meer over de regels vereenvoudigen zodat je niet meer per sé een uitzendbureau nodig hebt om ergens tijdelijk te werken. Een manier van belonen waarbij een bedrijf niet hoeft te betalen als er geen resultaat is, maar waarbij de beloning hoog is als er wel resultaat is.

En ook de mogelijkheid om gewoon ergens voor een dagje of een paar uur aan de slag te zijn met iets waar jij goed in bent, maar waar het voor een bedrijf niet de moeite is om iemand voor aan te nemen.

Lijkt een beetje op freelancen, maar wellicht ook op de manier waarop de oude grieken zaken deden. Veel resultaatgerichter, en veel meer beloond worden.

Wat ik vooral een belangrijk aspect aan MMORPGS is dat je altijd weet waar je naartoe moet om aan werk te komen waarmee je vooruit komt. In het 'normale' leven is het werkaanbod erg gefragmenteerd en is het erg lastig om een optimale 'match' te vinden. Alle clubs die ertussen gaan zitten om te matchen maken het probleem alleen nog maar groter.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
En toen was een interessant topic dood....

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
We zijn allemaal overdondert door de awesomeness van dit betoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik kijk het nu half maar vind het toch een beetje idealistisch geblaat. Misschien moet de climax nog komen, maar honger en leed in de wereld 'solven' door massaal te gamen? Ehhhrrr right.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:03
Misschien niet direct met games te maken, maar meer met invoer wat nuttig is ook voor andere projecten. Deze video gaat over hoe men toch iets nuttigs achter een beveiliging hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou gamers ook een epic win kunnen voorschotelen terwijl ze feitelijk maar een kleine productieve toevoeging hebben gedaan. Je zou het probleem door middel abstractie kunnen concretiseren in een game vorm waarin gamers tijdens het spelen gezamenlijk grotere ingewikkeldere problemen kunnen laten oplossen.

Pruts voorbeeldje : een shortest path algoritme dmv. een analyse van de belopen paden in games door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik vind het captcha programma waarmee computers boeken kunnen lezen toch wat logischer en directer dan het verhaaltje van die mevrouw.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
starwave schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:28:
[...]
Ik heb het meer over de regels vereenvoudigen zodat je niet meer per sé een uitzendbureau nodig hebt om ergens tijdelijk te werken. Een manier van belonen waarbij een bedrijf niet hoeft te betalen als er geen resultaat is, maar waarbij de beloning hoog is als er wel resultaat is.
Ik gok zomaar even dat elke werkgever dit 100% wilt steunen, gewoon even een paar uur wat mensen over de vloer, daarna zeg je dat het resultaat niet goed is et voila gratis werkgevers...
Het probleem is dat in een spel er regels zijn ( wat is wel een beloning waard en wat niet ), jij hoeft de regels niet te kennen. De computer volgt ze blind dus jij krijgt je beloning...

In het huidige dagelijkse leven zijn die regels er ook ( in de vorm van contracten en intermediairs ( zoals uitzendbureau's ed ) die kunnen helpen met het versoepelen / versimpelen van de regels )
Wat jij nu voorstelt is gewoon dat je afhankelijk wordt van de willekeur van een baas. Heeft hij gisteren seks gehad heb je kans op geld. Geen seks, dan wordt er wel iets gevonden waardoor het geen resultaat te noemen is.
Wat ik vooral een belangrijk aspect aan MMORPGS is dat je altijd weet waar je naartoe moet om aan werk te komen waarmee je vooruit komt. In het 'normale' leven is het werkaanbod erg gefragmenteerd en is het erg lastig om een optimale 'match' te vinden. Alle clubs die ertussen gaan zitten om te matchen maken het probleem alleen nog maar groter.
Dus eigenlijk moet het real-life omgevormd worden naar MMORPGS terwijl die juist ontstaan zijn aan de behoefte om even uit real-life te ontsnappen...

@TS : Ik vind het een leuke redenering die ze hanteert, maar ik vraag me gewoon even 1 simpel dingetje af. Wat zou er gebeuren als alle Gamers gewoon eens zelf iets nuttigs gingen doen?

Nu komt het op mij over als : We zouden wel nuttig kunnen zijn, als iemand anders ons maar nuttig maakt.
Als iemand een nuttig spel maakt dan wil ik dat best wel spelen, dan ben ik namelijk nuttig, mits het maar de juiste graphics heeft, de juiste gameplay etc etc.
En ohja, ik kan het niet maken. Dat moet iemand anders doen, maar er zit toch echt zoveel nuttig potentieel in mij, als iemand het er maar uitkreeg...
Pagina: 1