• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Ik ben van plan om een low-budget systeem te gaan bouwen rondom een AMD Sempron 140.
Nu heb ik daar twee vragen over:

- Dit betreft een AM3 cpu, kan die ook op een AM2+ voetje geplaatst worden?
- En mijn tweede vraag is eigenlijk heel simpel; is er iemand die ervaring heeft met deze cpu of wellicht weet wat ik zoal voor onderdelen zou kunnen gaan gebruiken.

Nu kan ik natuurlijk gewoonweg een AM3 moederbord kopen maar omdat AM2+ een stuk breder verkrijgbaar is lijkt dit me een betere oplossing.
Het mooiste lijkt me een mooie barebone maar die moet dan natuurlijk wel een AM3 voetje hebben en die zijn vrijwel nergens te vinden.

Dus wellicht heeft iemand tips of ideeën ? Zo maar in het wilde weg...

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb zelf een AM3 processor op een AM2+ moederbord, het is gewoon backwards compatible. Wat betreft je tweede vraag, daar kan ik je niet mee helpen.

• BlueLed
Dankje, ...TrekDude....Ik voel me een beetje ongemakkelijk bij je naam :+ Maar dat was in ieder geval vast een antwoord die ik nodig had, bedankt ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

BlueLed schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:22:
- Dit betreft een AM3 cpu, kan die ook op een AM2+ voetje geplaatst worden?
Het past er fysiek op, of het werkt hangt af van het moederbord, met name van de chipset. Van (nagenoeg) elk moederbord is op de website van de fabrikant een CPU support-list te vinden dus dat is gemakkelijk uit te vinden. Oudere AM2+ moederborden willen nieuwe AM3-CPU's wel eens niet ondersteunen.
- En mijn tweede vraag is eigenlijk heel simpel; is er iemand die ervaring heeft met deze cpu of wellicht weet wat ik zoal voor onderdelen zou kunnen gaan gebruiken.
Ja, alles wat in de BBG-topics staat :) als je nog meer specifieke vragen hebt rondom een aan te schaffen systeem kan je in de [BBG aanschaf]-topics terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 17-03-2010 23:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• BlueLed
Hartelijk dank bwerg. Ja dat is waar ook, de BBG's.
Maar met dit topic wilde ik het specifiek even op deze cpu werpen.

Verwijderd

Ik zou eigenlijk gewoon meteen voor een AM3 moederbord gaan als ik eerlijk ben. Als je een 785 chipsetje neemt met DDR3 geheugen ben je eigenlijk bijna net zo duur als als dat je een AM2+ en ddr2 neemt. DDR3 is nu zo goed als even duur als DDR2. Ook is het misschien handig om toch een goedkope dualcore te nemen? dit prijsverschil is zo klein. Bijvoorbeeld de 240? http://www.cool-prices.nl/nl/product/572734 of draaf ik nu iets door? :D

Maar ik zou zeker een 785 chipset nemen, deze zijn op AM2+ en AM3 te krijgen en ik neem aan dat dit grafisch genoeg kracht bied voor de pc die je wilt bouwen.

Verwijderd

am3 44,80 euro
am2+ 34,95

Een am3 is aan te raden, onder andere vanwege de hogere snelheid van ddr3-geheugen.

am2+ 790G 57,70 euro

am2+ 785 G 59,54 euro

am3 785G 63,50 euro

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 18:14 ]

Pagina: 1