wWan/wLan bridge ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Beste mede-tweakers,

Mijn ouders gebruiken een Linksys WRT-54GC draadloze router als access-point. (DHCP uitgeschakeld etc., werkt volledig als access-point / switch / zonnetje :))

Ik heb zelf een Sitecom WL-153. Deze wil ik draadloos aan mn ouders hun draadloze netwerk hangen, voor de internet-toegang. Dit heet voor zover ik weet een Bridge.

In de handleidingen die ik heb kunnen vinden staan dat BEIDE access-points in bridge gezet moeten worden. Nu wil ik in mijn ouders hun router NIX aan te hoeven passen, ik wil mijn router gewoon als client in m'n ouders hun netwerk hangen, net zoals hun laptops.

Mijn router (Sitecom) ondersteund:
- AP
- AP Bridge-Point to Point
- AP Bridge-Point to Multi-Point
- AP Bridge-WDS

Wat betekenen deze protocollen precies (en dan vooral WDS) en uhm... Help ?? 8)7 :)

B.v.d.,

Audio-Lover

[ Voor 18% gewijzigd door Good_Lord op 17-03-2010 23:52 . Reden: spelvouten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AP mode spreekt voor zich waarschijnlijk, gewoon een accespoint. Je sluit de sitecom met een draadje aan op je router en deze geeft vervolgens een draadloos signaal waar clients op kunnen verbinden.

AP Bride-Point to Point betekend gewoon twee apparaten waartussen een draadloze bridge is. Apparaten kunnen dan bedraad op de client bridge worden aangesloten.

Ap Bridge-Point tot Multi-Point betekend dat je aan een kant een accespoint hebt en dat je daar meerdere client bridges naartoe kan bridgen. Ook hier moeten de apparaten weer op de ethernet uitgang(en) van de client bridges aangesloten worden.

AP Brige-WDS. Is een systeem waarmee je bridge zeg maar als een soort repeater functioneerd. Hij vangt het signaal draadloos op en er kunnen ook weer clients draadloos connecten. Dit kost wel 50% performance.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 18-03-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
AP sprak inderdaad al voorzich, t ging mij vooral over de bridges. Ik was gister een beetje wazig :+

Bedankt voor je reply :)

Maar nu de vraag welke mode geschikt is voor mijn situatie...
- Kan Bridge-point to point eenzijdig ingesteld worden (zodat ik mn ouders router met rust kan laten) ?

[ Voor 20% gewijzigd door Good_Lord op 18-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Normaal gezien zou een client bridge inderdaad eenzijdig ingesteld kunnen worden. Maar ik weet niet precies onder welke mode dat dan valt bij jou accespoint en of dit uberhaupt ondersteund wordt (dat lijkt mij wel als ik deze modes zie eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
Okeey, ja dat dacht ik ook. (k hoopte al op zo'n soort antwoord ;) )

ik heb vandaag even zitten testen met AP-Bridge to point. Dit is mij nog niet gelukt... hij krijgt geen verbinding :(

misschien dat ik zondag opnieuw kan testen, eventuele uitkomsten zal ik hier posten ^^

Edit:

Ok, toch maar even een update. Ik heb de 2 Wireless Routers nu Roaming staan draaien, allebei middels Cat5 aangesloten. Bridging met behoud van de fysieke ethernetpoorten op de 2de router is mij niet gelukt.

(eigenlijk staat de "probleemrouter" aangesloten via powerline adapters, maar t werkt t zelfde :P )

[ Voor 51% gewijzigd door Good_Lord op 26-04-2010 01:57 ]