Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb een Dell U2711 echter kom ik erachter dat mijn videokaart de resolutie, of beter gezegd
de Dual DVI, niet ondersteund.

Ik zoek dus een kaart die ofwel duallink DVI ondersteund en / of Displayport om de resolutie van
2560x1440 aan te kunnen sturen.

Mijn huidige kaart is een ATI 4870 en ik had wel verwacht dat deze duallink zou ondersteunen,
maar blijkbaar niet. De monitor herkent hem niet als ik de DVI-D kabel aansluit, en wel met een
DVI-I maar dan gaat de resolutie maar tot 1920x1080.

Anyway, tips zijn welkom. Ik werk met OSX (Hackintosh) dus zou mooi zijn als het een ondersteunde
kaart zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Voor vergelijkbare prestaties zou ik voor een HD5850 gaan, maar als het je alleen maar om dual screen's gaat kan je ook een HD5450 nemen.. zelfs deze ondersteunt 3 schermen.

Deze gebruiken toch gewoon allemaal CCC, dus drivers zou ook geen probleem mogen zijn :O.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Ati 4870 kan prima met duallink DVI overweg. Ik heb zelf een 30" monitor aan een 4870 hangen (en die vereist DL DVI voor de 2560*1600 resolutie).
Als je de monitor nu aansluit, wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Als ik boot dan blijft het scherm gewoon zwart. Heel vreemd, dat is alleen als ik de meegeleverde DVI-D kabel van Dell gebruik.

Gebruik jij een DVI-D of DVI-I kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is inderdaad vreemd, als ik een singlelink kabel er tussen hang dan krijg ik namelijk vrij crappy beeld en in Windows kan ik er dan tot 1920*1200 op instellen (dat werkt totaal niet fijn, maar goed, ik krijg wel beeld).

Er hangt bij mij een dual link DVI-Dkabel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Dat ik geen beeld had was een stomme fout van mij; ik had de verkeerde kabel in de TV :)

Ik had het aan de gang onder OSX, echter alleen op de meest rechter aansluiting maar het beeld
begint af en toe te flikkeren en komt dan weer terug.... Ik vrees een hackintosh probleem; maar
even op zoek naar een oplossing.

Ik merk ook dat een snellere kaart geen overbodig luxe is, animaties e.d. gaan niet meer zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb het op allebei de poorten; hij gaat flikkeren als een gek helaas. Gisterenavond deed hij het en nu opeens constant geflikker.

Toch maar eens een andere kaart proberen, zal ongetwijfeld een driver issue zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 23:07
Heb een probleem met verkrijgen van 2560x1440 op m'n dell u2711.

Connectie middels dvi-d (dual link kabel). Ik heb geen DP op m'n Clevo P170hm met AMD 6990M.
Kom middels vga adapter wel tot max vga resolutie(2048x1536) maar met alleen dvi niet verder dan 1920x1200.

Catalyst geeft aan dat max verversingssnelheid 75Hz is met een maximale resolutie van 1920x1200.

Tevens staat instellingen wel op 60Hz (waar dell aangeeft dat bij deze frequentie de 2560x1440 weergegeven zal worden).
Conflict met OS (W7 64bit) en Catalyst (12.1)?

Iemand eerder met een 6990m 2560x1440 uitgestuurd via dvi-d/i.

[ Voor 11% gewijzigd door Casablanca op 01-03-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hangt het ding wel aan een duallink poort als je maar tot 1920 kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 23:07
TERW_DAN schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:18:
Hangt het ding wel aan een duallink poort als je maar tot 1920 kan gaan?
yep,
dv-i/d (dual link)uitgang van de laptop. De u2711 kent 2x dvi-d (dual link) ingangen. Meegeleverde kabel is dual-link dvi-d (staat er met koeien letters op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb er zo m'n twijfels bij of het ding een DVI DL out heeft, die monitor zal wel, maar op notebooks kom je vrij zelden een DL output tegen. Het staat bij de specs op de site ook niet expliciet vermeldt, dus ik vraag me af of het dan niet gewoon singlelink is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Search gebruikt, +1 d:)b

Echter, je vraag is niet voldoende gelijk aan de oorspronkelijke om hier dit topic voor te kicken. Je hebt al een videokaart en de vraag is nu of en zo ja, hoe het verder moet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.