Na overleg met Nomad post ik hier mijn voortgang van mijn in aanbouw zijnde Beautydish.
Via mijn collega was ik op de Chinatown DIY Beautydish site terecht gekomen en wou dit zelf eens gaan proberen.
Ik zal proberen om van zoveel mogelijk stappen foto's te maken en een zo nauwkeurig mogelijk kostenplaatje bij te houden.
Mijn doel is om voor minder dan €15,- een goed werkende beautydish te maken.
De TS is nog in aanbouw en zal ge-update worden wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Vragen en opmerkingen zijn meer dan welkom!
UPDATE 1: De eerste stappen
Bij de Xenos heb ik twee schalen aangeschaft, een van 20cm doorsnede en een van 35cm doorsnede.
Ik heb voor de platte randen gekozen omdat daar later makkelijker de schroeven door kunnen dan door een volledig ronde.
Groter zou fijn zijn, maar dit is eerst meer een test of het gaat, als het allemaal goed bevalt kan ik op jacht naar de onderdelen voor een grotere eventueel.
De schalen:

Ik heb mijn Omni-Bounce gebruikt om de maat af te teken van het gat waar mijn flitser doorheen moet. Deze wil ik zo strak mogelijk houden om lichtafval te beperken.

Het afgetekende deel wordt dus het gat voor de flitskop met Omni-Bounce daarop.

De plek waar het meeste zal plaatsvinden

Een oude theedoek eronder tegen het krassen op de tafel en voor het opvangen van zaagsplinters.
Ik ga met de dremel met een slijpschijf het gat maken. Hier zal ik alleen op een wat normaler tijdstip mee verder moeten, denk dat mijn buren het anders minder grappig gaan vinden.

Gaten gemaakt en bouncekapje van mijn 430EX gepast

Doppen en moertjes voor het schroefdraad, alles M6

Schroefdraad, drie stuks van 20cm gemaakt, ga ze later als alles goed is op de goede lengte maken

Gemonteerd...

...en in elkaar gemeubeld

Het werkt!! (Met mijn nieuwe cactus V4 setje!!!

Eigenlijk geen rare cold/hotspots, nu nog op mensen proberen

Zo hangt de flitser er nu in, morgen maar eens kijken of we daar iets voor kunnen maken zodat het ook op een statief kan.

Kostenoverzicht | |
Schaal groot | €2,99 |
Schaal klein | €0,99 |
Schroefdraad 1m | €1,36 |
Moertjes en doppen | €2,50 |
[ Voor 20% gewijzigd door RZor op 13-04-2010 20:45 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!