Verschillende BSOD's op i7 DAW systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Een paar weken geleden is mijn systeem onstabiel geworden en ik zit echt met mijn handen in het haar.

Dit is mijn systeem. DAW = Digital Audio Workstation, het word gebruikt in een muziek studio. (maar ik game er ook op plus nog een hoop andere dingen)
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Twelve Hundred€ 128,90€ 128,90
1Areca ARC-1222 (8X SAS RAID PCI-E x8) 2x SFF-8087€ 408,44€ 408,44
1Asus ENGTX295/2DI/1792MD3€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX1000W€ 188,-€ 188,-
1EVGA X58 Classified€ 0,-€ 0,-
1Iiyama ProLite E2607WS-1€ 323,50€ 323,50
1Intel Core i7 975 Extreme Edition€ 886,08€ 886,08
4Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 189,-€ 756,-
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 24,-€ 24,-
1M-Audio Fast Track Pro€ 145,73€ 145,73
1OCZ Blade OCZ3B2000LV6GK€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 17,99€ 17,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.878,64

Nu had ik al een topic aangemaakt in V&B
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33596109
Maar het probleem lijkt toch NIET aan een nvidia driver te liggen.

Wat heb ik ondertussen allemaal gedaan.
Een image terug gezet van mijn RAID5 naar mijn 4 x SSD in RAID 0
Het was een image van februari en ik had daarvoor 6 maanden lang op 3,78 Ghz gedraaid
140 Mhz QPI en multiplier van 27.

Mijn systeem WAS volledig stabiel op 12 februari de datum van de image.
Maar ook na het terug zetten bleven er BSOD's komen.

Welke BSOD's heb ik allemaal gehad.

Eerst BAD_POOL_HEADER
na het terug zetten van de image werd dit minder.

Toen MEMORY_MANAGEMENT
Na het terug zetten van die image heeft windows 7 een aantal update gedownload.
Onder andere van mijn netwerk kaart.
Ik heb AL deze updates terug gedraaid en ook de vorige driver van mijn netwerk kaart gebruikt.
Ik heb Actonis True Image gedeeïnstalleerd.
Ik heb mijn CPU en geheugen terug op standaar gezet.
Ook alle voltages terug gedraait.

Ik kreeg nu BSOD's met verschillende drivers.

ntfs.sys en nog andere.
Soms BDOD's met alleen een memory code zonder wat voor vermelding dan ook.

De laatste was NTFS.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Ik heb toen hij nog op 3,78 Ghz geclockt was 1,5 uur Memtest x86+ gedraait.
Zonder fouten. Mijn geheugen stond toen op 880 Mhz geclockt. (dus double met DDR = 1760 Mhz)

Ik heb mijn bios nog niet reset.
Alles is begonnen sinds ik dus een driver update van mijn gtx 295 heb gedaan.
Maar ik heb dus die image terug gezet en ook met de driver 191.21 die ik maanden heb gebruikt heb ik problemen.

Momenteel komen de BSOD's heel willekeurig voor.
Gisteren heb ik 2 uur gegamed en nog een paar uur gesurft en 5 uur geen BSOD gehad.
En vandaag al 2 keer terwijl er tussen gisteren en vandaag niks is verandert.

Ik probeer meer te weten te komen via de sw minidump maar op één of andere manier komt er geen .dmp file in de directory C:/minidump te staan. (daar staat hij op ingesteld)

Dit is allemaal erg vervelend. Stel dat ik binnekort met een nieuw muziek project bezig ben en aan het opnemen ben en ik krijg een BSOD.
Mijn systeem moet 100% stabiel zijn en het is dat ook maanden geweest.
Wat kan er gebeurt zijn ? Is het software of hardware ?
Wie kan mij helpen.

edit: Net weer een BSOD.
Dit keer
SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Stop 0x0000003B 0x00000000C0000005 0xFFFFF80002CDA4EC 0xFFFFF8800CCAAEE0 0x0000000000000000

Maar hij vertikt het op een memory dump te maken?
Ik ga nu mijn NOD32 deinstalleren. Ik blijf hopen dat het software is en geen hardware.
Vannacht eens de hele nacht memtest draaien.

edit: Ik heb mijn page file terug ingesteld dat windows het beheert. Misschien heeft het daar mee te maken. Ik tast echt in het donker.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 18-03-2010 13:09 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Als ik de verhalen zo lees heb je alle softwarematige zaken wel redelijk uitgesloten door de image te gebruiken en dergelijke. Vandaar dat ik denk dat het wellicht zinvol is om meer richting een hardware probleem te gaan denken. Je hebt memtest al gedraait zeg je. Wellicht dat het zinvol is om even je HDD's en je videokaart te testen. De diversiteit aan meldingen en dergelijke zou er ook op kunnen wijzen dat je mobo niet meer helemaal lekker werkt bijvoorbeeld.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb al chkdsk gerunt zonder het vinden van problemen.
Hoe kan ik mijn HD beter testen en hoe mijn videokaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<offtopic>Hmmm... een DAW met alleen maar gameonderdelen... zonder een losse highquality geluidskaart... right...</offtopic>

ik denk dat de personen boven mij wel eens gelijk kunnen hebben dat het moederbord niet meer helemaal lekker is... daarnaast... ik zie dat je de boel ook heb overgeclocked... heb je ook voor een langere periode op stockspeeds getest in normaal dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb verschillende geluidskaarten, maar die had ik al en staat niet in mijn inventaris die ik op GoT heb. (alleen de Fast track pro kun je in de pricewatch vinden)
ik heb een M-Audio ProFire 2626 maar die is niet altijd aangesloten want die verhuist soms ook naar een andere studio.
Dan heb ik een Motu 896 MKIII en een M-audio fasttrack pro. Die laatste is meestal aangesloten als ik aan het componeren ben. De andere kaarten sluit ik aan als ik opneem. Ook heb ik nog een rack met een aantal kaarten voor effecten.
Ook als er geen enkele geluidskaart verbonden is met mijn computer behalve die van het moederbord heb ik BSOD's dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Daarom heb ik ze niet in mijn systeem gezet.

Toen ik mijn systeem in elkaar heb gezet in Juni 2009 heb ik een aantal maanden op stock speed gedraait. Het geheugen was zelfs ver onderclockt. Ik heb toen nooit problemen gehad.
In november heb ik wat zitten overclocken. Ik heb op 4,4 Ghz gedraait maar vond mijn systeem dan veelste warm worden. Na wat fine tunen vond ik een mooie clock op 3,78 Ghz. Systeem komt niet boven de 65 graden voor Tjunction van de core's.
Ik heb al mijn overclocks altijd getest. Ik test meestal door een paar uur prime te draaien en dan een aantal uur te gamen. Als ik dan een goede clock heb gevonden met de juiste voltage dan draai ik s'nachts 8 uur prime.
Op 3,78 Ghz heb ik altijd zonder fouten 8 uur Prime kunnen draaien.
Maar goed, zoals gezegd mijn systeem is nu weer terug op de standaard instellingen.
133 QPI x 25 = 3325 Mhz en dan springt de turbo soms op en heb ik een multiplier van 26.

Ik moet dus even een goede manier vinden om al mijn HD te testen.
Ik kan mijn RAID5 testen in de bios van de Areca op fouten maar de RAID 0 waar windows op geinstalleerd is kan ik zo niet testen.
Ik kan eventueel die ati overclock tool eens downloaden en kijken of er fouten op mijn videokaart zijn. Maar als dat het geval is zouden games ook problemen moeten geven. Maar mijn BSOD's lijkt daar niks mee te maken hebben.

Dus mijn HD testen en mijn videokaart maar wat mij het belangrijkste lijkt is om nu eens te kijken welke driver of wat er precies verantwoordelijk is voor de BSOD's.
Maar die minidump wil nooit dumpen? Hoe krijg ik dat voor elkaar?
En dan is er een tool genaamd verifier.exe maar die crashed mijn systeem bij het booten door een fout in een cd emulatoor tool. Misschien moet ik die tool eens deinstalleren en dan nog eens proberen.
Iemand nog andere sugesties ? :)
Alvast bedankt voor de hulp. Ik moet gewoon echt vinden waar het aan ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik heb ondertussen ook eens een cmos reset gedaan.
Maar ik blijf blauwe schermen krijgen.
En net midden in een opname .... pffff wat de klote boel zeg.
Heeft iemand een idee hoe ik erachter kom waar dit in godsnaam aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
ik heb echt het idee dat je wellicht iets teveel gevraagd hebt van je systeem ;)
Dus mijn HD testen en mijn videokaart maar wat mij het belangrijkste lijkt is om nu eens te kijken welke driver of wat er precies verantwoordelijk is voor de BSOD's.
wellicht dat het 1 van die 2 is, ik ben er in ieder geval nog niet echt van overtuigd dat het een probleem met een driver is, eerder iets met de hardware. Het zou me ook niet verbazen als het je mobo is die de geest aan het geven is. Hoe je er achter gaat komen wat het is? onderdelen uitsluiten.
Heb je afgelopen nacht nog memtest laten draaien?
heb je al iets verzonnen/gevonden om je HDD / graka te testen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik kreeg daarnet constant verschillende BSOD's.
IRQ_NOT_LES_EQAUL en meer van die dingen.
Toen heb ik Windows Memory Diagnostic eens gedraaid en die gaf al vrij snel fouten weer.
Dus nog eens memtest gedraaid en dit keer is het over duidelijk. Binnen 5 minuten had ik 1773 fouten.
Ik heb 3 latjes van 2 GB. OCZ Blade OCZ3B2000LV6GK dat tot 1000 Mhz clockt.
Welk latje het is ga ik niet uitzoeken. Ik heb nu een oud kingston latje van 2 GB erin.
Hopelijk nu geen BSOD's meer. Als ik er nu nog krijg dan is mijn moederbord naar de klote.

Ik snap OCZ niet goed. Ze zeggen dat hun ram op 1000 Mhz kan lopen met maar 1,65 volt.
Maar ik heb maanden gelopen op 880 Mhz met 1,68 volt.
En ik had ook het omgekeerde als vdrop. Als ik het op 1,65 instelde dan draaide het bij belasting op 1,68.
Nu goed. Ik heb levenlang garantie op deze latjes dus die gaan terug naar OCZ.

Heh, ben ik blij dat ik het gevonden heb. Laten we hopen dat alleen het ram maar kaduk is en voor de rest niks. _/-\o_

Toch gek dat ik toen ik in het begin hier last mee kreeg 2 uur memtest heb gedraaid zonder fouten.
En toen stond het ram nog op 880 Mhz geclockt. :o

Pagina: 1