Combi Wordpress en Themeforest?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Pro's,

Hier een berichtje van een beginnende webknutselaar. Ik heb in het verleden wat geknutseld met Dreamweaver, maar heb er te weinig verstand van om een mooie, strakke website in te maken.
Op aanraden van een vriend van me heb ik gekeken naar wordpress templates op de site van Themeforest.
Daar heb ik een mooie template gevonden die ik graag zou willen gebruiken voor mijn bedrijfswebsite in combinatie met wordpress.

De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
  • Eigen domeinnaam en hosting draait al een tijdje: staat nu alleen nog maar bedrijfslogo op m.b.v. Dreamweaver.
  • Bij wordpress.com een id aangemaakt en een .wordpress.com blog aangemaakt.
  • De support bij zowel wordpress als themeforest doorgespit om te ontdekken hoe ik de template kan gaan gebruiken in wordpress.
  • Zelfde verhaal voor hoe ik wordpress op mijn eigen domeinnaam kan zetten.
  • Heb in dit forum (bijna) alle topics over wordpress doorgespit.
Heeft iemand voor deze startende freelancster een paar duwtjes in de goede richting of wat nuttige links om mezelf verder in te lezen in deze materie? Hopelijk niet te technisch, want mijn vakgebied ligt als creatieve tekstschrijfster toch wel ergens anders.... :o
Wil overigens niet zeggen dat ik open sta om nieuwe dingen te leren.
Weet na 30 minuten doorspitten forum dat ik een TS ben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wanneer je ook nog meer wilt weten over WordPress verwijs ik je graag nog naar:Verder vraag ik mij af wat je graag zou willen bereiken? Wil je als 'beginnend knutselaar' alleen wat WordPress websites neerzetten voor klanten met een daarbij behorende layout? In dat geval zou je toch ook het één en ander van PHP moeten kennen en zou je je verder moeten verdiepen in hoe je WordPress themes kan maken. Belangrijk daarbij is dat CSS ook tot je kennisgebied moet horen.

Als je alleen gratis thema's wilt neerzetten met een custom headertje en wat specifieke wensen die je middels WordPress plugins kan realiseren, hoe je je niet veel te verdiepen. In dit geval hoef je ook niet heel veel te verwachten, bij veel vragen en opdrachten komt er meestal wat custommade werk aan, is een plugin net niet voldoende en moet je nog wat aanpassingen doen, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
Wanneer je een eigen theme wilt gebruiken zul je Wordpress op je eigen hosting moeten installeren, Wordpress.com geeft hier maar weinig opties voor. De download-variant kun je overigens vinden op Wordpress.org, samen met prima documentatie, het installeren daarvan moet dus waarschijnlijk wel lukken zodra je een beetje met je hostingaccount hebt zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@woudloper
Thanks voor de links! Heb ze meteen gebookmarked (staan nu ongeveer 20 tabbladen open...)
De bedoeling is niet om wordpress themes te maken, maar om er eentje te gebruiken van Themeforest.
Wil juist zelf zo weinig mogelijk met code te maken hebben en alles lekker in een strakke vormgeving hebben. De gratis themes van wordpress vind ik niet aantrekkelijk genoeg voor mijn portfolio. Vandaar dat ik er een wil aanschaffen van themeforest.
Gaat het dan als volgt in z'n werk:
theme aanschaffen en installeren op je eigen hosting? Ik neem aan dat je dan eerst wordpress zelf geinstalleerd moet hebben.

@ Leftblank
Ben nu aan de hand van een aantal handleiding (thanks to the links) wordpress aan het downloaden en via ftp op mijn domein aan het zetten.
Loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik de database moet installeren en MySQL moet benaderen. Ik heb van mijn hostingpartij wel inloggegevens daarvoor ontvangen, maar zou niet weten hoe ik die database moet benaderen. Staat in de mail van mijn host dat ik die database moet opvragen via phpcode.

Het zal waarschijnlijk wel erg nitwitterig zijn voor jullie guys, maar hoe kan ik die database benaderen? Via filezilla?

Thanks,
Charly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
Je database kun je waarschijnlijk benaderen via phpMyAdmin via het beheerpanel van je webhostingaccount, hoe dat verder moet kun je het best opzoeken op de site van je webhost en anders daar navragen, daar kunnen we hier zo snel weinig over zeggen.

Wanneer je een template op ThemeForest koopt zal er gewoon 'n readme bijzitten met uitleg qua installatie, daarvoor zul je inderdaad eerst Wordpress werkend moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Leftblank!
Heb het inderdaad geprobeerd via phpMyAdmin, maar het password dat ik van mijn host heb gekregen werkt blijkbaar niet. Ik krijg dan een #1045 error en dat Acces Denied is..
Morgenochtend maar even contact opnemen met mijn host.
Bedankt voor jullie input in ieder geval!!

Charly
Pagina: 1