Toon posts:

Pda's synchroniseren niet meer met exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem heb ik al de nodige uurtjes inzitten maar wil niet lukken het werkend te krijgen.

We draaien een SBS 2003 met hierop exchange 2003
2 pda's synchroniseren de agenda en mail van de exchange server dmv activesync

Dit werkte prima tot gisteren, de OWA gaf het probleem "Login time out" na wat zoekwerk op internet kwam ik erachter dat dit te maken heeft met het wachtwoord van de gebruiker IUSR_Servernaam.
De oplossing zou zijn het wachtwoord van de gebruiker resetten en opnieuw instellen.
Dit heb ik gedaan en hierna werkte OWA weer normaal.
Wel werd aangegeven dan je bij de mapbeveiliging (ISS -> eigenschappen standaard website) en dan bij de anonieme toegang ook het wachtwoord van dezelfde user diende te wijzigen.

Hierna via de command promp issreset uitgevoerd.
Echter konden hierna de pda's niet meer synchroniseren, tevens geeft OWA nu ook ineens aan "Service Unavailable". Ik heb de Exchange best practice analyser al geïnstalleerd en gedraaid maar hier kom ik ook niet echt verder mee.

Iemand bekend met dit probleem of heeft wellicht een oplossing?

Verwijderd

Zijn als je IIS/Exchange services naar de IISreset wel weer goed opnieuw gestart

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze allen zover nagelopen maar kan hier niks vreemds aan ontdekken, alle services die automatisch moeten opstarten zijn ook opgestart...

Verwijderd

Heb ooit een keer hetzelfde gehad, heb toen mijn ASP versie van de directory binnen IIS aangepast.
Heb nu alleen even geen server voor me staan om exact aan te kunnen geven waar die setting zat.
(hierna wel weer een IISreset)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de ASP versie aanpassen heb ik nog niet eerder gedaan binnen IIS, heb je misschien een richting van de waar de instelling zou moeten staan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al gevonden en aangepast naar een latere versie echter helaas geen verbetering.

Verwijderd

Hmm dan moeten we verder troubleshooten. Je complete OWA draait niet meer.
Rechten goed? Backup van IIS terug gezet? (deze backuped automatisch elke wijziging)
Werkt bijvoorbeeld je OMA wel? https://server.com/OMA

Etc..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat terugzetten van die backup nog niet gedaan zou je wellicht kunnen aangeven hoe dit op de juiste manier gaat, hier heb ik niet eerder mee gewerkt namelijk.

Zowel OWA als OMa geeft "service unavailable".

Verwijderd

Ehm zo uit het hoofd volgens mij onder File/Bestand staat iets van restore backup.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd en er was alleen een erg oude backup van 2005 rest alleen van 19 maart.
Na het terugzetten de Internet en email wizard gedraaid en hierna werkte het weer!

Ontzettend bedankt voor de hulp!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
SBS 2003 werkt alleen met .NET versie 1.1
Als je .NET 2.0 installeert komt het voor dat 1.1 en 2.0 in dezelfde 'pool' zitten en je daardoor geen verbinding meer kunt maken met OWA, OMA. je zou dan een aparte 'pool' moeten maken voor je 1.1 directories en een aparte voor 2.0.

Om ervoor te zorgen dat je Websites en virtuele directories actief zijn en dus geen Service Unavailable geeft doe je het volgende:

"Open the Internet Information Services (IIS) management console.
Expand the entry for your SBS server, then Web Sites.
Right click on Default Web Sites and select Properties.
Under the ASP.NET tab, make sure "ASP.NET version" is set to 1.1. (If it says 1.1.4322, that's OK as well -- just as long as it's the highest available revision of 1.1.) Click OK.
Right click on the OWA/OMA virtual directories, select Properties, and make sure their ASP.NET settings are the same as well."

Een backup terugzetten kan dus ook, maar misschien had je met bovenstaande het ook kunnen oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door McWolf82 op 22-03-2010 12:17 ]

Verwijderd

Top dat het weer werkt!
Pagina: 1