Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij asus draadloos router vanmiddag moeten resetten ivm verbindingsproblemen. Na het opnieuw instellen kunnen twee van de drie laptops weer internet op, ik blijf met één laptop problemen houden deze heeft alleen lokaal toegang en geen internet toegang. In de instellingen van het draadloos netwerk kan ik zien dat IPv4 en IPv6 verbindingsmogelijkheden op lokaal staan. Het zegt mij verder als complete technische nitwit niets.

Heb al diverse malen de netwerkverbinding verwijderd en weer opnieuw toegevoegd. Helpt allemaal niets.

Asus wireless hangt aan de lan-poort van een zyxel modem. Net als alle jaren hiervoor, en geeft automatisch ip-nummer uit.

Als iemand mij op weg kan helpen graag. Laptop draait op Vista.

Overigens controle via ipconfig op de verschillende pc's laat zien dat ik bij de laptop die niet op internet kom bij:

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel niets heb staan maar bij de andere laptops wel gewoon tiscali.nl heb staan.

Netwerkverbinding al diverse malen verwijderd, laptop uitgezet, opnieuw opgestart en netwerk weer toegevoegd helaas geen resultaten GRRRRRRR,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Is de Zyxel een modem of een modem router combinatie? Dacht dat ze geen losse modems verkochten. Zo ja, kan je beter ff zoeken op Tweakers.net. Er moeten er honderden te vinden zijn die gaan over twee routers.

Kan je ipconfig /all van werkende en niet-werkende laten zien?

[ Voor 69% gewijzigd door _H_G_ op 18-03-2010 09:35 . Reden: onnodig gequote. ff weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
1 belangrijke vraag: welk ipadres heeft je laptop?

als het niet in dezelfde groep zit als de rest, heb je _geen_ wifi verbinding.
Die heb je pas nadat je een correct ip-adres krijgt.

Met dat je dns-achtervoegsel al verschilt, vrees ik dat ook het ipadres niet klopt.

(meest van de recente routers kunnen aan Lan zijde ook werken met het ip-adre dat automatisch wordt verkregen bij _geen_ verbinding met het netwerk.)

en geef een schema welke toestellen je allemaal hebt en welke dhcp-server speelt?
Krijgen je systemen bv hun ip-adres van je zyxel of van je asus router?
of van geen van beiden maar wel van je provider?
waar je er maar 2 van krijgt wegens een abo voor maar 2 pc's?

dus: meer info, liefst schema met info van welke router echt router is, en welke gewoon 'wifi-toegangspunt'
en dan ook het ip-adres van die laptop die niet online kan, en het ip van eentje die wel online kan...

[ Voor 53% gewijzigd door soulrider op 18-03-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je op je router iets van een mac filter zitten ofzo? toevallig een typo gemaakt toen je die onvoerde?

Desktop | Server | Laptop