Toon posts:

Laptop scherm -> externe monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb daarnet mijn oude laptop eens gestript opzoek naar bruikbare onderdelen. Het 17" scherm is nog in prima staat, en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om dit te gebruiken als 2de monitor voor mijn desktop.

Ik heb het soort aansluiting nog nooit gezien, het zat rechtstreeks op het moederbord. Bestaat er een soort adapter naar dvi voor? En ik vermoed dat ik het dan nog van stroom moet voorzien...

Atm kan ik geen foto nemen van de aansluiting, maar het gaat om een HP pavilion zd8000 (3jaar oud ofzo).

Mercikes.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
heb je google al geprobeerd? Er zijn genoeg handleidingen en dergelijke te vinden volgens mij.

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=9716a3e26fad4191

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik al gezien. Al die guides zijn wel al enkele jaren oud, dus ik dacht dat er misschien al een makkelijkere oplossing gevonden was. Lijkt me allemaal vrij moeilijk zonder kennis ervan.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Het was dacht ik zo dat in normale beeldschermen een conversie zit van bijv. VGA en DVI signalen naar bruikbare signalen voor de LCD. Daarnaast worden resolutie, contrast etc ook in de monitor zelf geregeld. Aangezien de monitor van een laptop dit niet heeft gebeurd dit allemaal op het Mobo zelf. Een monitor van een laptop kan je dus niet 1-2-3 voor een PC gebruiken

-- All science is either physics or stamp collecting

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38
Daarvoor hebben we hier op GOT een heel mooi topic:
Laptop LCD aan VGA-kaart

My favorite programming language is solder.