MythTV EPG problemen met extra kanalen (DVB-C)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik heb sinds enige maanden mijn MythTV omgeving overgezet naar DVB-C. Alle kanalen (inc. HDTV) werken allemaal prima, inclusief de encrypte (via CI op DVB-C kaart met Alphacrypt classic CAM). Ook de EPG het goed voor deze kanalen.

Vorige week heb ik bij Ziggo een extra kanalen pakket genomen (o.a. Disco Science e.d.) en deze netjes binnen MythTV bekend gemaakt. Ik kan de kanalen prima bekijken maar helaas komt er voor alle nieuwe kanalen geen EPG binnen. Hiermee zijn ze niet echt bruikbaar voor mij, direct TV kijken doe ik eigenlijk nooit.

Iemand ideen waar dit aan kan liggen? Mijn Cisco STB heeft voor de extra kanalen netjes EPG data (uiteraard). Ik heb al op de MythTV user lijst gevraagd maar daar komt geen reactie. Ik heb ook al een keer alle kanalen verwijderd en opnieuw aangemaakt. Op database niveau zie ik ook geen verschillen met de andere kanalen. Mythbackend draait nu met EIT debugging aan maar de nieuwe kanalen komen daar niet tevoorschijn.

[root@nasng mythtv]#mythbackend --version
Please include all output in bug reports.
MythTV Version : 0.22
MythTV Branch : tags/release-0-22
Network Protocol : 50
Library API : 0.22.20091023-1
QT Version : 4.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
toen ik nog mythtv draaide had ik dit probleem ook als ik via de ingebouwde channeleditor kanalen had toegevoegd. er ging dan iets mis met de opslag van de kanaal info in de mythtv database.

soms kon ik kanalen dan wel tunen, maar had ik geen epg, en soms andersom..

moest toen kanalen altijd met de hand toevoegen; zie hieronder voor extra info.

http://www.mythtv.org/wiki/Channel_tuning_broken_with_DVB-C

hoop dat je er wat aan hebt....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
ny-hardcore schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:24:
toen ik nog mythtv draaide had ik dit probleem ook als ik via de ingebouwde channeleditor kanalen had toegevoegd. er ging dan iets mis met de opslag van de kanaal info in de mythtv database.

soms kon ik kanalen dan wel tunen, maar had ik geen epg, en soms andersom..

moest toen kanalen altijd met de hand toevoegen; zie hieronder voor extra info.

http://www.mythtv.org/wiki/Channel_tuning_broken_with_DVB-C

hoop dat je er wat aan hebt....
Bedankt voor je reactie. Ik heb het ticket zoals genoemd in het wiki artikel doorgelopen. Het lijkt erop dat men daar vooral problemen heeft met het scannen en tunen van kanalen. Daar heb ik (gelukkig) geen last van. Misschien dat de EPG data van de extra pakketten op een niet standaard manier gebruikt worden, alhoewel EPG voor de HDTV kanalen wel goed werkt. Ik ga eens proberen alle EIT dat uit de database te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Hmm, nog een kleine update. Ik zie net dat mijn EPG voor alle kanalen niet meer ge-update wordt :(. Er is toch meer aan de hand. Goed mogelijk dat de herscan van de kanalen e.e.a. in de war heeft gegooid voor de EPG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
kan wel eens even duren met EIT is mijn ervaring, maar waarom gebruik je EIT en geen externe EPG ? Die hebben voor mijn veel meer dagen data (soms tot 14 dagen, tegen 3 dgn bij EIT), mc2xml gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Heb je het scannen van EIT voor al deze kanalen wel aan staan?
Je kunt in de database controleren of de waarde van useonairguide van al deze kanalen op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
lintweaker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:36:
Hmm, nog een kleine update. Ik zie net dat mijn EPG voor alle kanalen niet meer ge-update wordt :(. Er is toch meer aan de hand. Goed mogelijk dat de herscan van de kanalen e.e.a. in de war heeft gegooid voor de EPG...
klinkt allemaal zeer bekend.. denk dat je idd een herscan moet doen zoals beschreven in mijn eerdere link, of die patch die daarin staat gebruiken, die werkte bij mij het beste.

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 19-03-2010 10:00 . Reden: dikke vingers ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Probleem nu gelukkig op kunnen lossen!

Met:

mysql -umythtv -p mythconverg -e 'TRUNCATE TABLE program;'
mysql -umythtv -p mythconverg -e 'TRUNCATE TABLE eit_cache;'

Alle EPG data verwijderd, daarna alle DVB-C kanalen met mythtv-setup verwijderen en middels een volledige channel scan weer toegevoegd. Ik heb nu weer EPG voor alle kanalen inclusief de extra kanalen :). De vulling van de gids is heel snel gepiept.

Bedankt voor jullie suggesties en meedenken!

Ik gebruik de EIT data voor EPG omdat dit lekker makkelijk is :). Voor de analoge kanalen heb ik nog een nachtelijke mythfilldatabase job draaien (xmltv).
Pagina: 1