Telfort IP blok op spamlist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
ik kan o.a. geen mail meer verzenden naar @hotmail en @gmail.com
ik checkte via http://www.mxtoolbox.com het ip van telfort 195.240.0.0

SORBS-DUHL LISTED
Spamhaus-ZEN LISTED
UCEPROTECTL2 LISTED
UCEPROTECTL3 LISTED

hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

arjanv schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:27:

SORBS-DUHL LISTED
Spamhaus-ZEN LISTED
UCEPROTECTL2 LISTED
UCEPROTECTL3 LISTED

hoe kan ik dit oplossen?
Niet... Klagen bij Telfort zodat die contact opnemen met de lijsten. Dit kost dagen! Dus nu kan je of wachten of switchen naar een andere SMTP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
thanks. ga maar bellen en mailen dan. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb ook Telfort en heb hier geen last van. Weet je zeker dat het niet je eigen IP-adres is dat op de zwarte lijst terecht is gekomen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
arjanv schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:27:

SORBS-DUHL LISTED
Spamhaus-ZEN LISTED
UCEPROTECTL2 LISTED
UCEPROTECTL3 LISTED

hoe kan ik dit oplossen?
195.240.0.0 is niet de smtp van telfort... dat is 195.241.79.132
En die staat niet op een spamlist afaik.

Hoe kom je op het idee om dat .0.0 IP te checken en heb je uberhaupt je eigen ip al eens gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat de IP-adressen in de lijsten staan is om aan te geven naar derden welke IP-ranges van Telfort dynamisch zijn, en/of waar geen mail vandaan zou moeten komen. Hiervoor kan een andere partij dus de PBL van Spamhaus gebruiken, of de DUHL van SORBS.

Op welk domein zit het afzendadres?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
als ik m'n "eigen" ip controleer, dan hij automatisch naar die 0.0/15 en zegt vervolgens dat het niet aan mij ligt maar aan de provider. en er staat specifiek Telfort bij.
en het verzend adres staat niet op de blacklist.

[ Voor 13% gewijzigd door arjanv op 18-03-2010 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
arjanv schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 07:45:
als ik m'n "eigen" ip controleer, dan hij automatisch naar die 0.0/15 en zegt vervolgens dat het niet aan mij ligt maar aan de provider. en er staat specifiek Telfort bij.
en het verzend adres staat niet op de blacklist.
Zie het verhaal van Telfort Webcare, 100% mee eens. Dat wordt dus mail versturen via de mailserver van Telfort zelf of andere smarthost die niet geblacklist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:22:
De enige reden dat de IP-adressen in de lijsten staan is om aan te geven naar derden welke IP-ranges van Telfort dynamisch zijn, en/of waar geen mail vandaan zou moeten komen. Hiervoor kan een andere partij dus de PBL van Spamhaus gebruiken, of de DUHL van SORBS.

Op welk domein zit het afzendadres?

Hugo
Misschien bij Sorbs of een PBL, maar niet bij Uceprotect,
De enige reden waarom jullie complete AS en stuk voor stuk alle ranges gelist zijn bij uce-protect is omdat er misbruik geconstateerd is door uce-protect.

Een mooi overzichtje is hier te vinden:
http://www.uceprotect.net/en/rblcheck.php?asn=5615

Dit heeft dus niets met het feit te maken dat IP-adressen dynamisch worden verdeeld, of dat er geen mail vandaan 'hoort' te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uceprotect is een zeer agressieve lijst. Level 3 list het hele ASnummer (dat zijn alle IP's, in ons geval AS5615). Afmelden is enkel mogelijk tegen betaling. Uiteraard werken wij er hard aan om de listing te laten verlopen, wat uiteindelijk de 2e optie is om gedelist te worden. Betalen voor een delisting is nooit een optie.

Vergeet daarnaast niet dat het blokkeren aan de zijde van de ontvanger gebeurt, en je kan je afvragen of enkel het raadplegen van Uceprotect-3 zinvol is. Level 1 list enkel de spamverzender, level 2 list het blokje waar de verzender in thuishoort, level-3 alle IP-adressen van de netblock-owner. U kunnen dus vraagtekens bij de mailadmin gezet worden als deze mail reject alleen op basis van een Uceprotect level 2 of 3 listing.

Inmiddels staan wij niet meer op Uceprotect-3. Het IP wat wordt genoemd als uitgaande mailserver is niet de juiste om te checken overigens, dat is slechts de doos die de aanname van email doet vanuit het klantennetwerk. De daadwerkelijke doos die bezorgt heeft een ander IP (en zijn verdeeld over meerdere IPs), en staan uiteraard niet op de SORBS DUHL, PBL etc.

(samengevat)

Mail versturen via de smtp van Telfort zou dus gewoon moeten werken.
Ondervindt u desondanks toch hinder kan er altijd contact opgenomen worden via postmaster (at) telfort (dot) nl.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je wel gelijk dat je daar als eindgebruiker geen hinder van zou mogen ondervinden. Het is immers de ontvangende mailserver die de keuze maakt om level2/3 te blokkeren.

Maar toch is het wel een goed middel om te controleren hoe een provider staat t.o.v. van de afhandeling van abuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
toch maar overstappen naar een "echte" provider.

kwam wel deze melding net tegen:
http://klantenservice.int...rsturen-naar-Hotmail.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft blockt sinds vanmiddag inderdaad mail afkomstig van onze smtp.

Dit staat wel los van uw eerder genoemde probleem.
Excuses voor het ongemak.

Hugo
Pagina: 1