Ik loop momenteel tegen een behoorlijk vreemd probleempje aan.
Het berichten limiet voor het verzenden en ontvangen van e-mail berichten stond standaard op 10mb (10240kb).
Maar doordat er soms weleens grotere bestanden binnen moeten komen is dit aangepast naar 15mb (15360kb).
Maar na exchange te hebben herstarten en zelfs later na wat testen de server maar helemaal herstart te hebben, blijft er het bericht binnen komen met een bijlage van 10mb dat het bericht te groot is en dus niet binnen komt in de mailbox.
De volgende berichten krijg ik binnen:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: test bijlage
Verzonden: 17-3-2010 16:43
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'Systeembeheer' op 17-3-2010 16:44
552 5.3.4 Error: message file too big
en....
This is the mail system at host mail.provider.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<user@domein.nl>: message size 13864357 exceeds size limit
10485760 of server 12.34.56.78[12.34.56.78]
------------------------------
Deze limiet is als default message limiet ingesteld in:
System Manager > Global settings > Message Delivery > tabblad Default
Bij de gebruikers zijn geen aparte limieten ingesteld maar allen doorverwezen naar de default instellingen.
Ook heb ik de provier al even gebeld om te vragen of het misschien alsnog bij hun geblockt wordt,
maar dit kan eigenlijk niet aangezien de MX record direct naar de exchange server toe stata verwezen.
Ze gaven wel aan dat de mail eerst door hun spamfilter heen gaat en dan pas naar onze eigen server doorgevoerd wordt.
Op dit moment ben ik evenb heel de logica een beetje zoek en kan niet begrijpen waarom de default instelling niet gewoon werken.
Het berichten limiet voor het verzenden en ontvangen van e-mail berichten stond standaard op 10mb (10240kb).
Maar doordat er soms weleens grotere bestanden binnen moeten komen is dit aangepast naar 15mb (15360kb).
Maar na exchange te hebben herstarten en zelfs later na wat testen de server maar helemaal herstart te hebben, blijft er het bericht binnen komen met een bijlage van 10mb dat het bericht te groot is en dus niet binnen komt in de mailbox.
De volgende berichten krijg ik binnen:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: test bijlage
Verzonden: 17-3-2010 16:43
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
'Systeembeheer' op 17-3-2010 16:44
552 5.3.4 Error: message file too big
en....
This is the mail system at host mail.provider.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<user@domein.nl>: message size 13864357 exceeds size limit
10485760 of server 12.34.56.78[12.34.56.78]
------------------------------
Deze limiet is als default message limiet ingesteld in:
System Manager > Global settings > Message Delivery > tabblad Default
Bij de gebruikers zijn geen aparte limieten ingesteld maar allen doorverwezen naar de default instellingen.
Ook heb ik de provier al even gebeld om te vragen of het misschien alsnog bij hun geblockt wordt,
maar dit kan eigenlijk niet aangezien de MX record direct naar de exchange server toe stata verwezen.
Ze gaven wel aan dat de mail eerst door hun spamfilter heen gaat en dan pas naar onze eigen server doorgevoerd wordt.
Op dit moment ben ik evenb heel de logica een beetje zoek en kan niet begrijpen waarom de default instelling niet gewoon werken.