Ik heb nu Ubuntu Server 9.10 en wil hierop met behulp van de console applicatie mocp geluid op afspelen. Nu heb ik de volgende dingen nagekeken:
- of alle modules geladen zijn
- of de geluidskaart uberhaupt gedetecteerd staat.
Dit leek allemaal te kloppen en in de eerste instantie wou mocp niet eens starten omdat die de geluidskaart niet kon vinden. Vervolgens heb ik de volgende pakketten geinstalleerd:
Nu wil mocp wel opstarten en ik kan ook nummers selecteren en afspelen maar er komt helaas nog geen geluid uit. Maar hij vind de kaart nu wel en geeft ook geen errors meer. Zou het kunnen dat de kaart toevallig in de server editie standaart gemute wordt en waar kan ik dit vinden of oplossen?
En mogelijke andere suggesties zijn ook welkom gezien er verdomd weinig over te vinden is met betrekking tot de server edities van linux.
edit: heb de mute optie gevonden maar mocht niet baten:
- of alle modules geladen zijn
- of de geluidskaart uberhaupt gedetecteerd staat.
Dit leek allemaal te kloppen en in de eerste instantie wou mocp niet eens starten omdat die de geluidskaart niet kon vinden. Vervolgens heb ik de volgende pakketten geinstalleerd:
code:
1
2
| sudo apt-get install pulseaudio gstreamer0.10-pulseaudio gstreamer0.10-ffmpeg libasound2 sudo apt-get install alsa-base alsa-utils |
Nu wil mocp wel opstarten en ik kan ook nummers selecteren en afspelen maar er komt helaas nog geen geluid uit. Maar hij vind de kaart nu wel en geeft ook geen errors meer. Zou het kunnen dat de kaart toevallig in de server editie standaart gemute wordt en waar kan ik dit vinden of oplossen?
En mogelijke andere suggesties zijn ook welkom gezien er verdomd weinig over te vinden is met betrekking tot de server edities van linux.
edit: heb de mute optie gevonden maar mocht niet baten:
code:
1
2
| amixer set Master 100% unmute amixer set PCM 100% unmute |
[ Voor 8% gewijzigd door CaVeFiSh op 17-03-2010 17:37 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/