ADSL langzaam, maar toch binnen bereik van 20mbps?

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 21:38
Mijn ADSL schijnt langzaam te zijn terwijl de snelheid toch binnen 4-20mbps zou moeten liggen.

Hier heb ik verschillende testen gedaan op speedtest.nl:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2pplncp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2qmqg5f.jpg

Ik heb gemerkt dat mijn internet sneller werd (website laden) nadat ik de afstand verkleinde van 2m naar 20cm, maar alsnog kom ik niet in de buurt van de 20mb. Plus mijn torrents downloaden nooit meer dan 300kb/s.

Wat ook opvalt is dat de ander aangesloten pc bij mijn thuis via de router na de Online Livebox, langzamer gaat als utorrent aanstaat (heb de instellingen van utorrent met youtube handleidingen zo ingesteld dat de snelheid van downloaden max. zou moeten zijn)

Ik gebruik windows 7. Wat kan er toch mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Er is niks mis met je snelheid. 1500 Kilobyte per seconde is niet verkeerd. Ik haal 1600 Kbyte.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

melkislekker schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:26:
Plus mijn torrents downloaden nooit meer dan 300kb/s.
Duh. Bij torrents ben je afhankelijk van de aanbieder. Je weet toch dat de 20 Mbps een maximale snelheid is, niet een toegezegde snelheid?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Mja, je laat nogal wat details weg in je TS, en verder is dit al duizend keer besproken.
Gebruik je WiFi, dan heb je verlies. Is de telefoonkabel vanaf je ISRA punt naar het modem langer dan 10cm, dan heb je verlies.
Ga je torrents of andere zaken op de achtergrond dragen, ja duh, natuurlijk is het dan langzamer. 8)7

Sorry, maar dit zijn zaken die al zo vaak voorbij zijn gekomen, zoek alleen op Google naar tips voor het verbeteren van je ADSL snelheid en je wordt dood gegooid. ;)

En voor snelheidstesten tot 50mbit gebruik je speedtest.net, veel betrouwbaarder.

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 17-03-2010 16:35 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
Probeer zowiezo eens een andere site om je snelheid te meten, speedtest is volgens mij wel de meest onbetrouwbaarste die er is ,
Ik heb een upc fiber 120 abbonement, en kom op speedtest site niet hoger dan 1100 KByte/sec
probeer http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/ eens (als dat werkt met een adsl abbonement iig) daar schiet ik iig wel door naar de 120, (zou bij jou dus op 20 moeten blijven hangen)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:55
Het is handig om te weten hoe je modem intraint (de snelheid die in het modem staat) als deze te laag is, is gelijk de volgende vraag hoe alles aangesloten is?

Op de hoofdaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Ook maar eens getest, ik kwam ook net op 1400 KByte per seconde (12 Mbit) uit. Dit terwijl de modem hier netjes op 20Mbit intraint, en speedtest.net 17.4Mbit aangeeft.
Dus probeer ook eens met andere sites, en kijk op welke snelheid je modem intraint.
Verder is het misschien handig om te vertellen welke provider en abbo je hebt.
Ook is de snelheid niet alleen afhankelijk van de afstand, maar ook van de kwaliteit van het koper, overspraak/interferentie van naburige lijnen, bezetting van de ADSL centrale, afstand en kwaliteit van de bedrading binnen jou huis, wireless signaal, ...

Edit: te traag :z

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/752146587.png

Dat is het resultaat op speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

test nog eens wat meer servers. Ze zijn niet allemaal even snel. Test vooral Nederland en West Duitsland.

[ Voor 24% gewijzigd door Twazerty op 17-03-2010 20:59 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test
http://speedtest.bbned.nl/

Download zo een 100mb.bin bestand en kijk hoe snel dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
Die test doen het niet echt bij mij... voorlopig vind ik het wel prima zo.
Als ik op de kabel overstap dan moet ik die upc/ziggo meuk ook meenemen en dan heb ik liever wat langzamere torrents en een boel geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Snelheid die in je OP staat is sowieso gewoon in orde, het is ADSL dus verwacht maar niet zo veel. Je zit natuurlijk met wijk centrale afstand, capaciteit en kwaliteit grond kabels.

Weet ook niet via welke torrent tracker je download, met publieke trackers kan je verwachten dat je een lager snelheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
thr- schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:14:
Snelheid die in je OP staat is sowieso gewoon in orde, het is ADSL dus verwacht maar niet zo veel. Je zit natuurlijk met wijk centrale afstand, capaciteit en kwaliteit grond kabels.

Weet ook niet via welke torrent tracker je download, met publieke trackers kan je verwachten dat je een lager snelheid krijgt.
Ik gebruik inderdaad publieke trackers.
Hoe werken private trackers dan? Ik heb eens gelezen dat je uitgenodigd moet worden, ik word doodgegooid als ik ernaar zoek maar zie door de bomen het bos niet meer...

sorry voor offtopic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
melkislekker schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik inderdaad publieke trackers.
Hoe werken private trackers dan? Ik heb eens gelezen dat je uitgenodigd moet worden, ik word doodgegooid als ik ernaar zoek maar zie door de bomen het bos niet meer...

sorry voor offtopic :9
Simpel inderdaad moet je daarvoor invited worden:) Raadpleeg je kennissen/vriendekring voor een invite en zorg dat je ratio goed blijft je moet daar vaak wel meer uploaden dan je download dus vergt wat meer discipline. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Sorry, maar dit topic getuigt van bijzonder weinig eigen onderzoek.

Als je al eens begint bij de intrainsnelheid van je modem, en je daarop baseert. Verder, als je de search gebruikt in I&H, dan kom je dit soort topics honderden keren tegen.

En nee, private trackers hoeven we hier al helemaal niet te bespreken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.