Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Hallo,

Wij gebruiken voor het aanpassen van rechten op de server een oud programma genaamd 'Security Manager' van 'Wispro'. Dat bedrijf bestaat niet meer, en het programma wordt niet meer ondersteund noch verkocht.

Het werkt echter vrij goed om rechten aan te passen, en die aanpassing gelijk door te voeren naar (grote hoeveelheden) subdirectories en bestanden. Daarnaast is gelijk te zien welke verschillende soorten permissies op een bepaalde map + submappen zijn toegepast, en hoeveel bestanden/mappen die permissies hebben.

Het programma is echter oud, en met de toekomst in het achterhoofd zijn we op zoek naar iets nieuws. Wie kent er een soortgelijk programma, waarmee dus goed en robuust (NTFS-)rechten zijn in te stellen op grote hoeveelheden data?

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/mLsVN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, dit is meer een Serversoftware en Windows Servers ding denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag ik de suggestie aandragen dat je in dat geval - als je enorme hoeveelheden bestanden moet gaan reACLlen - misschien beter af bent door je modus operandi eens goed na te gaan?

Om performance, maintainability en auditability redenen wil je eigenlijk zo min mogelijk ACLs wisselen, dan kun je er beter voor zorgen dat je folderstructuur/rechtenstructuur van tevoren goed afgestemd is en daarna je data daarin (ver)plaatst.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
alt-92 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:15:
Mag ik de suggestie aandragen dat je in dat geval - als je enorme hoeveelheden bestanden moet gaan reACLlen - misschien beter af bent door je modus operandi eens goed na te gaan?

Om performance, maintainability en auditability redenen wil je eigenlijk zo min mogelijk ACLs wisselen, dan kun je er beter voor zorgen dat je folderstructuur/rechtenstructuur van tevoren goed afgestemd is en daarna je data daarin (ver)plaatst.
Wisselen doen we eigenlijk nauwlijks. Het gaat om uitzonderingssituaties; zo hebben we bijvoorbeeld laatst een stuk missend archief van tape afgehaald, en daarvan waren de rechten/ownership wat fucked-up. Handmatig/via de windows browser is dan minder makkelijk dan via zo'n applicatie.
Een ander voorbeeld is permissies per projectdirectory instellen (verschillende teams/medewerkers voor verschillende projecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, op die fiets :)
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van nested ACL structuren waar binnen afdelingsfolders vervolgens voor teams 1 tot en met 6 weer andere ACLs in staan en andere afwijkingen, dat bedoelde ik meer daarmee.

Vaak levert dat na verloop van tijd een lastig te herstellen/aan te passen rechtenbrei op, bijvoorbeeld bij restores inderdaad. Dan is het plat slaan van je rechten en het vasthouden aan een beperkte rechtenset (alleen RO + RW) op de lange termijn wel wat handelbaarder :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1