Hallo,
Ik heb een vraag voor een bekende van mij.
Bij een nieuw dienstverband wordt er een X bedrag aan bruto salaris aangeboden.
Zeg voor het gemakt € 3000,00 p/m
Verder een mobiliteitsbudget van € 485 p/m
Voor dit geld mag een auto uitgezocht worden.
Voor dit bedrag kan gekozen worden voor bijv. een fiat 500 met een cataloguswaarde van 14.000 € (20% bijtelling).
Er kan ook gekozen worden om ipv auto vd zaak, het mobiliteitsbudget per maand (bruto) uitgekeerd te krijgen.
Alleen de daadwerkelijk gemaakt km's mogen netto worden uitgekeerd tegen het wettelijk toegestane km vergoeding bedrag.
Is dit een vaak gebruikte constructie
En wat is nu aantrekkelijk.
ff vlug gerekend denk ik dat je ongeveer 485 EURO bruto per maand kunt omzetten naar € 300,00 per maand EXTRA als je dus geen auto vd zaak neemt.
Dan moet je zelf afschrijving/benzine/verzekering/belasting betalen.
Maar als je wel die auto vd zaak neemt, moet je ook weer bijtelling gaan betalen (130 EUR NETTO p/m).
zie ik iets over het hoofd
Ik heb een vraag voor een bekende van mij.
Bij een nieuw dienstverband wordt er een X bedrag aan bruto salaris aangeboden.
Zeg voor het gemakt € 3000,00 p/m
Verder een mobiliteitsbudget van € 485 p/m
Voor dit geld mag een auto uitgezocht worden.
Voor dit bedrag kan gekozen worden voor bijv. een fiat 500 met een cataloguswaarde van 14.000 € (20% bijtelling).
Er kan ook gekozen worden om ipv auto vd zaak, het mobiliteitsbudget per maand (bruto) uitgekeerd te krijgen.
Alleen de daadwerkelijk gemaakt km's mogen netto worden uitgekeerd tegen het wettelijk toegestane km vergoeding bedrag.
Is dit een vaak gebruikte constructie
ff vlug gerekend denk ik dat je ongeveer 485 EURO bruto per maand kunt omzetten naar € 300,00 per maand EXTRA als je dus geen auto vd zaak neemt.
Dan moet je zelf afschrijving/benzine/verzekering/belasting betalen.
Maar als je wel die auto vd zaak neemt, moet je ook weer bijtelling gaan betalen (130 EUR NETTO p/m).
zie ik iets over het hoofd