[CLI] Quotes in een argument

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

als volgt. Ik gebruik 3rd party software, deze word via een batch geinstalleerd. In deze installatie moet ik aangeven welk programma uiteindelijk geopend moet worden, elke keer als de 3rd party software klaar is, en met welke argumenten. Dus als volgt:

setup.exe /startapp="MijnApplicatie.exe" /startargs="mijn argumenten"

Nu wil ik, in mijn programma, de argumenten binnen krijgen, incl spaties, ik wil dus bijv dat mijn eigen applicatie als volgt gestart gaat worden:

MijnApplicatie.exe "Argument1" "Argument nummer twee"

Mijn programma ziet dit nu als 2 argumenten, hoe ga ik dit in de installatie van de 3rd party mee geven?

Dit werkt natuurlijk niet:

setup.exe /startapp="MijnApplicatie.exe" /startargs=""Argument1" "Argument nummer twee""

Natuurlijk is dit een versimpelde weergave van mijn probleem. De argumenten worden namelijk bepaald tijdens installatie, dus ik kan geen vaste waardes gebruiken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Is Google stuk ofzo? Je kunt er gewoon een \ voor zetten.

setup.exe /startapp="MijnApplicatie.exe" /startargs="\"Argument1\" \"Argument nummer twee\""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit heeft niks met programming te maken. Waarschijnlijk zul je inderdaad, zoals HuHu zegt, moeten escapen. Anders kun je eens contact opnemen met de leverancier van het 3rd party product.

Aangezien het niks met zelf programmeren te maken heeft gaat deze op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.