[Ervaringen] Gratis Wifi @ McDonald's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.mcdonalds.nl/wps/wcm/connect/a351f30041964413bff0bf8c7818b746/100208_onsite.jpg?MOD=AJPERES&CACHEID=a351f30041964413bff0bf8c7818b746

Sinds 2005 kun je bij McDonalds internetten via T-Mobile Hotspots. Als iPhone-abonnee heb je gratis toegang tot alle T-Mobile Hotspots, dus ook die bij McDonalds. Vanaf vandaag zul je die internetverbinding wel met meer mensen moeten delen, want de fastfoodketen heeft in 219 restaurants de Wi-Fi gratis gemaakt.

Alleen bij de twee McDonalds-vestigingen achter de paspoortcontrole op Schiphol moeten je nog steeds betalen omdat KPN er een monopolie heeft. Burger King, Coffee Company en Bagels & Beans zijn andere ketens die al gratis Wi-Fi aanbieden. Ook in de trein is vanaf het derde kwartaal gratis internet te vinden.
Er zit wel een beperking op de hotspots van McDonalds: je kunt er met maximaal 99 personen tegelijk gebruik van maken. In de VS is het al heel gewoon om klanten als extra service gratis Wi-Fi aan te bieden; niet alleen bij fastfoodketens maar ook bij hotels en in winkelcentra. Hopelijk breekt die trend nu ook eens in Nederland door en kun je makkelijker even ergens naar binnen schieten als je snel wat e-mail moet wegwerken.

Ik kan me voorstellen dat er veel toeristen daar gaan internetten op vakantie. Met de mobiel of met de netbooks die ze tegenwoordig gewoon meenemen.

Hebben jullie ervaring met internetten bij McDonald's ?
Wat is de snelheid die je kunt halen, genoeg om Youtube te kijken ?
Wat staat er precies in die algemene voorwaarden ?

Ik heb trouwens een MDA Touch Diamond II en waarschijnlijk deze week een Acer 1810TZ 11,6''. Ideaal om daar even 'pauze' te nemen met wat te drinken erbij. Van het eten zelf ben ik echter geen echte fan.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 17-03-2010 13:57 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:47
Is ook een leuke tip voor in het buitenland. Als je over de Duitse Autobahn ragt of je verblijft ergens in het buitenland en je wilt even wat internet, dan is dit een mooie oplossing. Vaak veel beschikbaar langs de grotere wegen. Heb zelf niet zo'n behoefte aan de McDonalds WiFi bij de McDonalds in mijn buurt.

Ik woon zelf in Australië en door de uitgestrektheid van het land heb je buiten de grote steden vaak geen mobiele verbinding, dan is even bij een McDonalds buurten handig. Snelheid is hier meer dan genoeg voor skype met webcam om even snel met het thuisfront contact te hebben.

Mijn tip is dat het vooral verder van huis erg makkelijk is.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik vraag me al langer af hoe het zit met beveiliging van dergelijke gratis Wifi-netwerken... Ik neem aan dat je unencrypted connectie maakt, is dan niet alles wat je doet door degene naast je af te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Moet je ook per se iets gekocht hebben voordat je de Wifi kan gebruiken? Ik weet niet precies hoe dat werkt, koop en krijg een code op je bonnetje voor een sessie van x minuten oid, het zou zomaar kunnen. You tell me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Volgens mij hoef je niks te kopen, waarschijnlijk zullen alle buren ook wel mee genieten.

Gewoon een lege Happy Meal doos meenemen, als je gaat zitten in elkaar vouwen en als je weggaat weer opvouwen. Wat kost bv koffie daar, één euro ?

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 17-03-2010 13:58 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb het nu al een paar keer gebruikt. (iPod Touch)

Je maakt verbinding met de t-mobile hotspot. Dan krijg je de EULA te zien, waarin je niet kan scrollen 8)7
Die accepteer je en je kan direct internetten. Een aankoop is dus niet verplicht.

Ik kon er best goed op browsen, en ook google maps deed het goed.

[ Voor 12% gewijzigd door 90710 op 17-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

NeoMe schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:58:
Gewoon een lege Happy Meal doos meenemen, als je gaat zitten in elkaar vouwen en als je weggaat weer opvouwen. Wat kost bv koffie daar, één euro ?
Ik hoor nu steeds reclame dat je voor drie euro koffie en een appelpunt én gratis wifi krijgt.
Anyhoe, ik vind het een leuke dienst. Hoe het beveiligingstechnisch zit is weer een ander verhaal. Ik zou er niet gaan zitten telebankieren, inderdaad.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:36

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:56:
Moet je ook per se iets gekocht hebben voordat je de Wifi kan gebruiken? Ik weet niet precies hoe dat werkt, koop en krijg een code op je bonnetje voor een sessie van x minuten oid, het zou zomaar kunnen. You tell me :)
Volgens het plaatje in de TS niet: maak verbinding, accepteer de voorwaarden, klaar.

Het is trouwens niet alleen in de VS, op veel plaatsen krijg je gratis WiFi. Meestal inderdaad met een inlogcode of met voorwaarden. Ik weet niet precies hoe de beveiliging daarbij geregeld is, maar dat staat waarschijnlijk in die voorwaarden :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ben wel benieuwd ja
Zeker zoals hierboven al gezegd: Onderweg kan het uitkomst bieden.

Als je wel je laptop (of telefoon met wifi) bijhebt, maar niet torenhoge mobiele kosten wilt maken in het buitenland.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
Ik heb ook mobiel internet op me mobiel, maar dat is te traag om goed op te kunnen internetten. Mijn mobiel haalt ook automatisch elke 15 minuten mijn mail op, en het weer wordt elk uur bijgewerkt. Ook een keer per week wordt er nieuwe GPS-informatie opgehaald voor TomTom. Als ik naar het buitenland ga, verander ik altijd de instellingen zodat dit niet meer automatisch gebeurd. Te bang voor hoge kosten inderdaad, je hoort wel eens van die verhalen. Meestal 'domme' mensen die in het buitenland 500 mb aan foto's uploaden op Hyves en later mogen afrekenen. Want die denken dan dat ze 'gratis' internet hebben wereldwijd, maar is alleen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
ik heb vorig zomer in Italie bij de mac gezeten, waar ook een wifi punt was
dit werkte allemaal wel vrij soepel vond ik
wij hadden wel wat gekocht, maar in prencipe is het neit nodig, je krijgt geen code of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27

TFHfony

Professional Weirdo

Al 2 x geprobeerd, maar ik krijg regelmatig de inlog pagina niet en als het dan wel lukt om in te loggen, dan krijg ik regelmatig dat de verbinding met de server geherinitialiseerd is. Kortom: allemaal niet erg stabiel...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

Die 99 personen die er maximaal gebruik van kunnen maken is waarschijnlijk de landelijke limiet ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 09:45
Geen ervaring met McDonalds, wel bij Burgerking in Edinburgh. Werkte erg fijn.

Heb nog 20min in de burgerking naar huis gebeld via Voip over die verbinding; geen centje pijn en geen gedropt gesprek. Ben benieuwd hoe het hier bij de Mac gaat.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NeoMe schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:45:
Van het eten zelf ben ik echter geen echte fan.
Zoek dan op www.hotspotsvinden.nl een restaurant/café met gratis WiFi ;)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Icelus schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:54:
[...]
Zoek dan op www.hotspotsvinden.nl een restaurant/café met gratis WiFi ;)
of download een app die dat in zich heeft. Heb op mn iPhone ook zoiets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat is overigens de exacte naam van de MacD-wifi?

Ik kwam verschillende open netwerken tegen maar voordat ik tegen een sniffer aanloop, wil ik wel weten welk netwerk ik precies moet hebben. Ik zag iets met free-hotspot.com en Hotspot (laatste had sterkste verbinding). Heb het nog even nagevraagd maar goed, het slecht Nederlandssprekende damespersoneel somewhere in Utrecht *kuch* had er geen idee van.
funrider schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:20:
[...]

of download een app die dat in zich heeft. Heb op mn iPhone ook zoiets staan.
:? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 00:16
NeoMe schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:58:
Volgens mij hoef je niks te kopen, waarschijnlijk zullen alle buren ook wel mee genieten.

Capuccino kost 2 euro, gewone koffie 1.65 of 1.75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Binnen hoeveel meter van de Mc kun je hier gebruik van maken? In de auto bij een McDrive werkt het ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik denk dat dat afhangt van waar ze het accesspoint bij de mac zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb het in Duitsland (of was het nou Zwitserland :P ) wel eens gebruikt, zat een McDonalds vlakbij de benzine pomp waar we aan het tanken waren, dus ik klap m'n ThinkPad open en hoppa kon zo MSNen met wat kameraden. Maar volgens mij waren sommige dingen wel geblokkeerd (bepaalde poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 23:00
ThinkPadd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:40:
Maar volgens mij waren sommige dingen wel geblokkeerd (bepaalde poorten)
Dat is eigenlijk bij al die dingen. Wel staan voor het gemak de (meest gebruikte) VPN poorten open. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 10:32
StarBucks heeft dit ook, ik heb het vorige week in Duitsland gebruikt. En dan is het wel handig om snel even email te controleren e.d.
Pagina: 1