Sinds 2005 kun je bij McDonalds internetten via T-Mobile Hotspots. Als iPhone-abonnee heb je gratis toegang tot alle T-Mobile Hotspots, dus ook die bij McDonalds. Vanaf vandaag zul je die internetverbinding wel met meer mensen moeten delen, want de fastfoodketen heeft in 219 restaurants de Wi-Fi gratis gemaakt.
Alleen bij de twee McDonalds-vestigingen achter de paspoortcontrole op Schiphol moeten je nog steeds betalen omdat KPN er een monopolie heeft. Burger King, Coffee Company en Bagels & Beans zijn andere ketens die al gratis Wi-Fi aanbieden. Ook in de trein is vanaf het derde kwartaal gratis internet te vinden.
Er zit wel een beperking op de hotspots van McDonalds: je kunt er met maximaal 99 personen tegelijk gebruik van maken. In de VS is het al heel gewoon om klanten als extra service gratis Wi-Fi aan te bieden; niet alleen bij fastfoodketens maar ook bij hotels en in winkelcentra. Hopelijk breekt die trend nu ook eens in Nederland door en kun je makkelijker even ergens naar binnen schieten als je snel wat e-mail moet wegwerken.
Ik kan me voorstellen dat er veel toeristen daar gaan internetten op vakantie. Met de mobiel of met de netbooks die ze tegenwoordig gewoon meenemen.
Hebben jullie ervaring met internetten bij McDonald's ?
Wat is de snelheid die je kunt halen, genoeg om Youtube te kijken ?
Wat staat er precies in die algemene voorwaarden ?
Ik heb trouwens een MDA Touch Diamond II en waarschijnlijk deze week een Acer 1810TZ 11,6''. Ideaal om daar even 'pauze' te nemen met wat te drinken erbij. Van het eten zelf ben ik echter geen echte fan.
[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 17-03-2010 13:57 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9