Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7x64] Backup maken en foute partitie uitsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Hallo, ik heb een vraag over backup maken en partities verwijderen van hdd's (W7 x64)

Ik heb 2 schijven, op de 1st(schijf 0) "staat in schijfbeheer": het Systeem en hij is actief en primair (oude vista)
Op de 2de (schijf 1) staat opstarten en wisselbestand en crashdump (W7 x64)

Nu staat op de eerste weinig tot niets aan data, ook geen windows (alleen een deel versleten vista) maar, ik kan hem niet verwijderen in schijfbeheer (W7 x64)

Kan ik de 1st schijf uitsluiten bij de backup of moet hij mee (omdat het systeem er staat?en omdat hij Actief is)

ik vraag dit, omdat ik alle 2 schijven wil parten en formateren, want schijf 1 bevat fouten, als ik hem wil partitioneren vanuit W7, wil dit niet (door het systeem of boot sector of wat dat dan ook is)
ik wil de boot op de andere 2de schijf hebben, en de eerste misschien in 2 part's verdelen.
hoe te handelen mbt. backup terug zetten
alvast bedankt.

ps. ik weet hoe ik systeemschijf moet maken, en de backup's, en hoe de image en backup terug kan zetten, alleen weet ik niet of ik de boot terug krijg, op de 2de schijf dan, en de eerte schijf weer kan verkleinen of vergroten desnoods uitschakelen. Want nu kan dat dus niet ivm de boot.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Het zit zo.

Ik heb vista lang geleden geinstalleerd op schijf 0. en daarna dual boot w7 er naast op de 2de schijf(schijf 1)

Nu heeft schijf 0 waar de bootsector op staat (vista d:) een fout.

Nu heb ik dus een volledige backup (W7 c: en Vista d:) met W7 gemaakt.
dit omdat de bootsector op die vista d: schijf staat. ((of kan dat anders??))

Die fout wil ik door opnieuw te parten (schijf 0) herstellen
en eigelijk daar dus W7 op zetten.

Kan dat met deze backup of krijg ik die zelfde bootsector (fout) terug, en zet hij de boot weer op schijf d: (schijf 0 Vista) en W7 op c: (schijf 1 W7) net als voorheen.

Of moet ik W7 helemaal (pfff) opnieuw installen op schijf 0 met bootsector ook op schijf 0. iets wat natuurlijk beter is. en dan backup maken

Want ik begrijp dat ik nu dus 2 hdd's nodig ben om deze foute backup terug te zetten of heb ik het mis.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd