Powerlan Adapter.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 17:27
Tweakers,

Ik heb een kort vraagje, maar op internet kan ik het antwoord niet echt vinden. Ik heb op dit moment Powerlan Adapters van het merk Sweex 85 Mbps.

http://www.alternate.nl/html/product/PowerLAN/Sweex/Powerline_85MBit_2x/-1074788/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN

Nu heb ik nog een aantal computers die ik wil verbinden via Powerlan. Kan ik in dit geval ook andere merken gebruiken dan Sweex? Of ben ik echt verbonden aan het merk.

Ik zou er bijvoorbeeld Hercules 200 Mbps op willen aansluiten omdat daar goede beoordelingen over zijn.

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Daar is volgens mij niks met zekerheid over te zeggen. Jouw Sweex dLan adapters zijn Homeplug 1.0, en die 200 Mbps dingen van Hercules zijn Homeplug AV.

Hier zeggen ze: May interoperate but this support is optional.

Geen garantie dat het werkt lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door DapperDen op 17-03-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Dankje voor je bericht. Ik heb net ergens gelezen dat wanneer de snelheid hetzelfde is dat het in de meeste gevallen wel gaat werken. Maar dat is geen zekere garantie.

Ik heb dus sowieso dezelfde snelheid nodig. En dan zal ik ook maar het zelfde merk kopen. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Met hetzelfde merk en dezelfde snelheid zou het sowieso moeten werken. Ik heb zelf 3x de Devolo dLan AVEasy en die werken prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
DapperDen schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:50:
Met hetzelfde merk en dezelfde snelheid zou het sowieso moeten werken. Ik heb zelf 3x de Devolo dLan AVEasy en die werken prima samen.
Oke, dank je! :)