Toetsenbord voor Mac OS X

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:28

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb een MacBook Pro en alhoewel ik best tevreden ben met het ingebouwde toetsenbord voor mobiel gebruik, gebruik ik de laptop ook regelmatig in clamshell mode. Daar heb ik dus een extern toetsenbord voor nodig, en ik kom er niet zo goed uit welke.

Echt veel fancy knopjes hoef ik niet er niet op, maar play/pause, volume control etc zijn wel fijn. Nu maakt Apple zelf toetsenborden maar die lijken rechtstreeks uit een laptop gesloopt: hele kleine platte knoppen zonder weerstand. Ik ben ontzettend fan van stevige knoppen die je een fatsoenlijk eind in moet drukken.

Daarvoor heb ik uiteindelijk de 'Logitech Internet Keyboard 350 Zwart, USB' aangeschaft. Qua typegemak en vormgeving is deze prima alleen snapt Mac OS X er niets van. De tilde knop levert een paragraaf teken op en de volume knoppen willen hem in standby zetten. Helaas lijkt hier niets aan te configureren zijn. Bij een aantal externe toetsenborden krijg ik een knop 'Wijzig toetsenbordtype...' in het onderdeel 'Toetsenbord' van de systeemvoorkeuren, bij dit toetsenbord is die knop er echter niet. Ook krijg ik het niet voor elkaar om de aanwezige Windows toets als cmd-toets te laten fungeren.

Op internet kan ik eigenlijk bar weinig vinden over ideale toetsenborden voor Mac OS X, alleen heel veel mensen die roepen dat het Apple-toetsenbord zo fantastisch is; nou daar ben ik het dus niet mee eens.

In de Tweakers pricewatch kom ik ook niet verder dan laptop-toetsenborden (logitech dinovo, apple, trust slimline). Meestal heb ik Logitech toetsenborden maar zij hebben maar voor enkele modellen Mac OS X ondersteuning, en dat zijn gelijke hele dure zoals de Logitech DiNovo, ook een laptoptoetsenbord, en de G11/G15 toetsenborden. Tsja, draadloos hoeft niet(liever niet zelfs, dat gedoe met batterijen steeds) en een display vind ik ook niet echt nodig.

Wie heeft een suggestie voor een betaalbaar QWERT toetsenbord (richtprijs 20 tot 30 euro, max. 50) dat WEL goed werkt met Mac OS X en ook nog eens fatsoenlijke knoppen en een numeriek toetsenbord heeft?

Tja

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12 23:46
Enige toetsenbord dat ik kan vinden is het volgende:

pricewatch: Trust Slimline Aluminium Keyboard For Mac

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:30
Ik zou kijken of je ergens een oud apple keyboard op de kop kan tikken, Deze zijn niet voorzien van platte toetsen maar van grotere toetsen die je inderdaad harder in kan drukken. Ik heb beide exemplaren gehad (nieuwe versie gebruik ik nog steeds) en het de platte toetsen zijn wel een stuk comfortabeler.

Deze bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door StarC op 17-03-2010 12:46 ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Die had ik had ik dus al genoemd, maar dat is ook een slimline en dus een laptop toetsenbord. Bovendien ben ik niet echt fan van Trust.

[ Voor 54% gewijzigd door MadEgg op 17-03-2010 12:40 ]

Tja

Verwijderd

Ik gebruik zelf een Razer Lycosa alleen die zijn helaas €70.

Je kan voor een Sweex Multimedia Keyboard gaan die zijn iets van €7 maar daar kan ik niet van garanderen dat het werkt.

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Zoals hierboven vermeld, de oude Apple keyboard zou dan moeten voldoen. De Fx-toetsen kun je vervolgens in systeemvoorkeuren wel toewijzen voor play/pauze etc.

Heb eventueel ook nog wel 1 voor je liggen, stuur me daarover maar even een mailtje.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12 23:46
Ik dacht te zien dat die toetsen van de Trust niet zoals die van een laptoptoetsenbord zijn maar ik kan me vergissen?

Aan je merkvoorkeur kan ik niets veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Volkan1984 op 17-03-2010 13:06 . Reden: Toevoeging ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Volkan1984 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:05:
Ik dacht te zien dat die toetsen van de Trust niet zoals die van een laptoptoetsenbord zijn maar ik kan me vergissen?

Aan je merkvoorkeur kan ik niets veranderen.
Op http://www.trust.com/_images/products/500/15906-4.jpg kun je dat toetsenbord van de zijkant zien en zie je dat het ook kleine, platte knopjes zijn.

@StarC
Da's misschien nog wel een optie. Die link naar marktplaats die je geeft komt uit Groningen, is helemaal handig voor mij, dus ik zal daar eens achteraan.

Tja

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:23
Of je installeert de software voor je Logitech:
http://www.logitech.com/index.cfm/494/3129&cl=us,en

Kan je alles aanpassen zoals je zelf wil

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12 11:02
Ik heb ook nog een oude BT versie. Woon in eindhoven.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik zelf zit op Microsoft te typen bij mijn MacBook. Via de microsoft software werken alle knoppen zoals je verwacht. De software geeft je ook de opie om de "apple"-key te plaatsen op je windows knop OF om de juiste volgorde aan te houden! Erg tevreden mee!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
Ik heb ook een Microsoft wireless desktop aan mijn mac mini hangen, en dat werkt prima. En met de intellitype software geïnstalleerd kun je het toetsenbord inderdaad geheel naar wens configureren.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12 23:46

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Logitech Dinovo for mac

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
wellicht kan KeyRemap4MacBook (@macupdate) verlossing bieden. Dit is een prefpane waarmee je je toetsen anders kan toewijzen.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Pendora schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:24:
Of je installeert de software voor je Logitech:
http://www.logitech.com/index.cfm/494/3129&cl=us,en

Kan je alles aanpassen zoals je zelf wil
Tsja, en die software herkent dit toetsenbord dus niet. Heeft geen Mac-ondersteuning.

De DiNovo is ook zo'n dun toetsenbord wat ik kan zien op de foto's, en dat wil ik dus juist niet, en hij is vrij prijzig en draadloos. Maar misschien moet ik maar eens kijken of ik hem ergens uit kan proberen, hij ziet er verder wel mooi uit.

Ik heb inmiddels een tweedehands Apple Extended tobo gekocht, en typt op zich wel aardig maar de spatiebalk is stuk dus die moet weer terug.

Die KeyRemap4MacBook ziet er ook wel interessant uit, ik zal eens kijken of ik daarmee het huidige tobo goed aan het werk krijg.

Bedankt voor alle suggesties in ieder geval, ik ga weer eens verder proberen.

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
KeyRemap4MacBook werkt wel. Niet echt een gebruikersvriendelijk/overzichtelijk programma maar door Option naar Command, Command naar Option en het paragraafteken naar ` te remappen doen nu alle toetsen wat ze moeten doen.

Bedankt!

Tja

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-12 15:43
Het is de moeite waard om naar een Logitech S-530 set te kijken. Er staan 4 versies in de Pricewatch waarbij de prijs rond de 70 euro ligt, ik heb de set via eBay nieuw voor 43 euro gekocht. Als je in Nederland verder zoekt kom je ze ook rond die prijs tegen.
Komt wel als desktopset, dus samen met een muis maar ik moet zeggen dat het prima werkt!
Specifieke Mac toetsen werken zoals het hoort en zijn dmv de meegeleverde Logitech software tevens zelf in te stellen.
Het is een witte set dus je blijft ook in de Apple sfeer, ik gebruik hem icm mijn Macbook White en ik ben er zeer tevreden over!

Verwijderd

over het algemeen werken microsoft's muizen en toetsenborden beter op apple dan logitech, deze zijn beter te configureren met universele programma's.

ik werkte eerder al eens met een dell toetsenbord dat het ook goed deed denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.ccpowerpc.com.au/zencart/images/dell%20keyboard.jpg

maar ik hou het zelf bij apple toetsenborden :)

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:01
Heb zelf een logitech setje aan mijn Hackint0sh hangen, volgensmij werkt alles. Volume en pauze in ieder geval wel. Ik zal vanmiddag even opzoeken hoe dat setje heet :)
Pagina: 1