Toon posts:

ide schijf hangt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een WD400 en die heb ik een poosje terug uit me pc gehaald,en nu stop ik hem terug maar. de eerste keer ziet bios hem niet tijdens heb opstarten en de 2de keer wel. alleen dan 8,5gb i.p.v 40gb.

als ik van hirens boot cd HDAT draai om me schijf te testen ziet ie me schijf wel maar hij kan niet beginnen met scannen want na een poosje geeft ie een error :

Device is hung - reset required.

reset maakt ook niet uit.

is er nog een mogenlijkheid om die schijf te reanimeren? zodat ik me bestanden terug kan halen?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:37
Als je schijf al niet fatsoenlijk gedetecteerd wordt in het BIOS zou ik eerst kijken naar de stroomtoevoer en de datakabel. Eventueel kun je de schijf ook op een andere poort van het moederbord aansluiten.

Als dat niet baat is wellicht de printplaat beschadigd geraakt met het uit- / inbouwen. Het verwisselen van de print zou wellicht kunnen helpen, maar dan moet je maar net een identieke schijf kunnen regelen.

Waarschijnlijk staan je bestanden nog wel gewoon onbeschadigd op de schijf, dus datarecovery zal nagenoeg zeker wel mogelijk zijn. Dat kun je zelf doen als je schijf weer normaal wordt gedetecteerd, anders kun je altijd een recoverybedrijf inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
me schijf heeft overspanning gehad van een externe behuizing dus denk dat het is geweest....

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:37:
zodat ik me bestanden terug kan halen?
1. Waarom zou je, daar heb je toch een backup voor? En anders, why bother, dan was het toch niet belangrijk.
2. Zie eventueel data recovery FAQ etc in dit forumdeel.
3. Probeer een beetje Nederlands te schrijven.

Het is

mijn

bestanden

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 17-03-2010 23:38 ]