Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

blauwe schermen na ogenschijnlijk succesvolle windows instal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voor mij vreemd probleem op mijn laptop waardoor ik zelfs overweeg maar een nieuwe machine te kopen omdat ik echt niet weet hoe dit op te lossen.

- Ik heb een laptop met een slecht dvdstation (vaak leesfouten, zeer langzaam lezen, etc.) Ik wilde echter mijn laptop formateren en windows er op nieuw opzetten. Nu kreeg ik tijdens dit proces(om precies te zijn tijdens het quick NFTS maken van de harde schijf) een blauw scherm (en bleef dit blauwe scherm houden na rebooten).
- Toen besloten de harde schijf uit de laptop over te plaatsen in een andere laptop met normaal dvd station, daar windows en office er succesvol op gezet en de goedwerkende harde schijf weer teruggezet in de oorspronkelijke laptop.
- Daar krijg ik echter nou steeds vlak voor het windowslogo-scherm heel kort dat blauwe scherm te zien en dan reboot de laptop automatisch en vraagt of ik misschien in safe modus wil opstarten. Welke optie ik dan ook kies, hij schiet altijd door naar dat blauwe scherm en reboot dan vervolgens.

Weet iemand of dit een hardware (lijkt me niet de hdd omdat die het goed deed in de andere laptop) of een software (twijfel ik ook aan want, welke software dan) probleem is en hoe dit op te lossen is?

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 20:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:
...Daar krijg ik echter nou steeds vlak voor het windowslogo-scherm heel kort dat blauwe scherm te zien en dan reboot de laptop automatisch en vraagt of ik misschien in safe modus wil opstarten.
Mijn PC, waar ik anders nooit problemen mee heb, vertoont sinds vanochtend dezelfde kuren. Vlak na de POST, nog vóór het Windows-logo, krijg ik kort een blauw scherm te zien, alvorens de computer opnieuw boot. Bij die reboot wordt vervolgens gevraagd in welke modus ik wil opstarten. Ik heb de veilige modus al geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb niet onlangs hardware vervangen of Windows opnieuw geïnstalleerd. Gisternacht werkte alles nog naar behoren.

Windows XP SP3
Voor hardware-specs zie gallery

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:
- Toen besloten de harde schijf uit de laptop over te plaatsen in een andere laptop met normaal dvd station, daar windows en office er succesvol op gezet en de goedwerkende harde schijf weer teruggezet in de oorspronkelijke laptop.
- Daar krijg ik echter nou steeds vlak voor het windowslogo-scherm heel kort dat blauwe scherm te zien en dan reboot de laptop automatisch en vraagt of ik misschien in safe modus wil opstarten. Welke optie ik dan ook kies, hij schiet altijd door naar dat blauwe scherm en reboot dan vervolgens.
Bij dat in de andere laptop installeren van Windows, is Windows dus aangepast aan die laptop, met name de HDD controllers. Als je hem dan terug zet in een laptop met compleet andere harddisk controller, gaat het uiteraard niet goed.
Kan je niet het DVD station van die goede laptop tijdelijk even overzetten?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Beide hetzelfde probleem, toch niet last van die rootkit?
nieuws: Rootkit is mogelijke aanleiding bsod's in Windows XP

[ Voor 0% gewijzigd door EDIT op 17-03-2010 14:04 . Reden: typo ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je de TS gelezen? In het geval van Hatseflatsert kan ik mij dat nog voorstellen, in het geval van pitbull2 is de kans vele malen groter dat de oorzaak ligt in de hardware switch die DaRoot omschrijft. Als je een HDD met daarop een windows installatie in een ander systeem duwt is de kans vrij groot dat het een probleem gaat worden. Het was waarschijnlijk inderdaad verstandiger geweest om de optische drive even te wisselen, grote kans dat je dan dit probleem niet zou hebben.

Desktop | Server | Laptop

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Rupie: Je hebt gelijk, had de TS doorgeskimd, en de tweede post helemaal gelezen. Heb daardoor een vertekend beeld gekregen :$

Verwijderd

Topicstarter
Het is denk ik wat DaRoot aangeeft. DVD stations wisselen tussen (in dit geval twee verschillende merken) verschillende laptops is volgens mij niet zo gemakkelijk omdat die niet universeel zijn.

Dus ik heb windows nog zo 1, 2, 3 niet terug draaiend. Eerst maar eens die harde schijf volledig formateren weer dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 14:26 ]

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 17:15
ik weet niet hoor..
Ik heb een dell latitude D520, en die kan ik er zo uit klikken, hij staat zelfs in de lijst met verwisselbare apparaten. weet niet of het met meer laptops net zo gemakkelijk kan? ik druk gewoon op de knop links van de speler en kan hem er dan uit trekken

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 14:43
Ik zou eens een memtest draaien. Of als je 2 chips heb, de laptop opstarten met één van de chips. Dan nog steeds dezelfde fout dan de chip omwisselen met de andere.

Met blauwe schermen begin ik na de hd meestal eerst het geheugen te checken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Rupie
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:24:
Het is denk ik wat DaRoot aangeeft. DVD stations wisselen tussen (in dit geval twee verschillende merken) verschillende laptops is volgens mij niet zo gemakkelijk omdat die niet universeel zijn.

Dus ik heb windows nog zo 1, 2, 3 niet terug draaiend. Eerst maar eens die harde schijf volledig formateren weer dus.
niet toevallig iemand in de je buurt die een externe speler heeft? Of wellicht dat het een optie voor je in om windows vanaf USB te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:56:
[...]

niet toevallig iemand in de je buurt die een externe speler heeft? Of wellicht dat het een optie voor je in om windows vanaf USB te installeren.
Windows installeren vanaf een externe speler als je een schone harde schijf hebt, dat is toch niet bootable. In windows installeren is er niet bij want het is een schone schijf.

• Rupie
ik heb het nooit geprobeerd vanaf een externe speler, ik ging er vanuit dat die vanuit de BIOS gewoon bootable zou zijn zoals een usb stick dat ook is bij een beetje een recent systeem ;) In dat geval zou ik gewoon voor de usb oplossing zijn als je laptop dat ondersteund!

• Hatseflatsert
Ik heb, zoals geadviseerd in geval van die rootkit, atapi.sys succesvol vervangen, maar zonder effect.
Gelukkig heb ik Windows op een aparte partitie (zelfs op een aparte fysieke schijf), en staan alle gegevens veilig op de NAS. Ik denk dat ik de boel maar formatteer en herinstalleer. Wel jammer dat het BSOD te snel verdwijnt om te kunnen lezen; ik wil weten wat er aan de hand is. |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Hatseflatsert op 17-03-2010 16:42 . Reden: typo ]

• Rupie
Hatseflatsert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:42:
Ik heb, zoals geadviseerd in geval van die rootkit, atapi.sys succesvol vervangen, maar zonder effect.
Gelukkig heb ik Windows op een aparte partitie (zelfs op een aparte fysieke schijf), en staan alle gegevens veilig op de NAS. Ik denk dat ik de boel maar formatteer en herinstalleer. Wel jammer dat het BSOD te snel verdwijnt om te kunnen lezen; ik wil weten wat er aan de hand is. |:(
je kunt ook niet vanaf cd booten? dan zou je nog kunnen kijken of je in de recovery opties van van de windows installatie kunt komen. Of wellicht via een live cd

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hatseflatsert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:42:
Wel jammer dat het BSOD te snel verdwijnt om te kunnen lezen; ik wil weten wat er aan de hand is. |:(
In het F8 bootmenu de optie 'Opnieuw opstarten bij crash uitzetten' kiezen en vervolgens Windows XP starten. Echter zal 't wel de bekende 0x7b 'Unmountable Boot Volume' zijn.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:24:

Slimline drives die ik in handen krijg, zijn doorgaans exact hetzelfde vormgegeven qua afmetingen. Enigste verschil kan zijn dat je een IDE loopwerk hebt en een S-ATA. Die kan je uiteraard niet uitwisselen, maar als ze beide dezelfde aansluiting hebben, kan dat vrijwel altijd zonder problemen.

• Hatseflatsert
Nielson schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:34:
...Echter zal 't wel de bekende 0x7b 'Unmountable Boot Volume' zijn.
Nu je het zegt, dat stond er inderdaad. Ik voer nu CHKDSK uit, mal sehen of dat het gewenste effect heeft. Merci voor de tip. :)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Hatseflatsert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Nu je het zegt, dat stond er inderdaad. Ik voer nu CHKDSK uit, mal sehen of dat het gewenste effect heeft. Merci voor de tip. :)
je kan ook eens opstarten met de XP CD, en dan bij de eerste keer dat ie vraagt of je wilt repareren, op R drukken van repareren dus.
Dan aanmelden volgens de instructies op het scherm, en de commando's fixboot en fixmbr eens proberen..

• Nielson
  • Nu online
Hatseflatsert schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Heeft geen nut, zoals DaRoot al aangaf heeft Windows nu de verkeerde driver geinstalleerd voor de hdd controller (die van je andere laptop). Wat je nog zou kunnen proberen is de hd even terug te hangen in je andere laptop, zogauw je weer in Windows zit naar apparaatbeheer te gaan en dan daar op de huidige geinstalleerde ide-controller via rechtsklik -> Update Driver -> Geen Windows Update -> Onderste Optie (Geavanceerd) -> Niet zoeken. Zelf driver kiezen -> Standaard Dual Channel PCI Ide Controller. Eventueel even opnieuw opstarten en daarna de hd in de andere laptop steken. Werkt ws wel als het p-ata schijven betreft, als het s-ata is ook indien ide emulatie ipv ahci mode gebruikt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel bezig met windows setup (gaat errug traag) in de originele laptop (dus met slecht dvd station). Heb er slechte hoop op (zal wel weer ergens midden in de installatie stilvallen ofzo.

Ik heb net gekeken voor dat dvdstation wisselen, maar ik zie niet hoe je die er uit kan krijgen (bij beide laptops). Ik had verwacht dat er net zoals bij je batterij een schuifje aan de achterkant zou zitten of tenminste schroefjes ofzo. Maar het lijkt wel of die dvd stations helemaal ingebouw zitten. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?

• Nielson
  • Nu online
Om wat voor een laptop gaat het trouwens? En heb je niet ergens een 1GB usb stickje liggen zodat je hiervanaf de setup kan draaien?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:06:
Ben momenteel bezig met windows setup (gaat errug traag) in de originele laptop (dus met slecht dvd station). Heb er slechte hoop op (zal wel weer ergens midden in de installatie stilvallen ofzo.

Ik heb net gekeken voor dat dvdstation wisselen, maar ik zie niet hoe je die er uit kan krijgen (bij beide laptops). Ik had verwacht dat er net zoals bij je batterij een schuifje aan de achterkant zou zitten of tenminste schroefjes ofzo. Maar het lijkt wel of die dvd stations helemaal ingebouw zitten. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
Bij de meeste laptops zit ie met maar 1 schroefje vast.. aan de achterkant van het loopwerk. Denk dat je iets over het hoofd ziet..

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost, ik heb de zeer trage installatie afgebroken. En vervolgens ben ik gaan schroeven, zat bij de Dell met 1 schroef vast inderdaad en bij de Targa met vier.

Vervolgens ging het gelukkig om gelijksoortige loopwerken en vervolgens moeiteloos windows kunnen installeren.

Allemaal heel erg bedankt, want ik had er zelf niet aan gedacht om de dvd stations om te wisselen! Ik had deze nu weer z.g.a.n. machine al bijna, op zijn justities, bij het grofvuil gezet.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:12:
Het is opgelost, ik heb de zeer trage installatie afgebroken. En vervolgens ben ik gaan schroeven, zat bij de Dell met 1 schroef vast inderdaad en bij de Targa met vier.

Vervolgens ging het gelukkig om gelijksoortige loopwerken en vervolgens moeiteloos windows kunnen installeren.

Allemaal heel erg bedankt, want ik had er zelf niet aan gedacht om de dvd stations om te wisselen! Ik had deze nu weer z.g.a.n. machine al bijna, op zijn justities, bij het grofvuil gezet.
Blij dat we hebben kunnen helpen!

Pagina: 1