Computerland weigert ATI HD5750 terug te nemen *opgelost*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een ATI HD5750 gekocht en heeft al vanaf het begin af aan bluescreens , grijzen strepen en zelfs grijsbeeld met patience.. hij heeft verschillende drivers en fixes geprobeerd en niets hielp.
Hij ging terug naar de winkel en vroeg of hij een vervangende kaart kon krijgen of dat hij meschien met bijbetaling een andere kaart kon krijgen (Gtx260) de winkelier weigerde dit en stuurde hem naar huis met dezelfde niet werkende kaart.
Nu is het geval dat mijn 9600Gso kapot sprong en ze bij die winkel die kaart niet meer hadden en niet konden vervangen. toen mocht ik WEL met bijbetaling een Gtx260 meenemen :S.
DIt doorgegeven aan mijn vriend die naar de winkel ging en weer dezelfde uitleg gaf en weer vroeg of hij hem kon ruilen.
Weer zegt de winkelier nee en toen hij vertelde over mijn kaart (die al vele maanden ouder was)zou mijn verhaal niet kloppen.
De winkelier hield vervolgens vol dat dit onmogelijk was terwijl het dezelfde persoon was die mij de gtx gaf.
De winkelier zei dat als mijn vriend met genoeg bewijs kwam dat zijn kaart stuk was/ niet werkte hij hem mocht inruilen.
Dus hij maakt foto's van de bluescreens en de grayscreens en forum berichten van andere die er problemen mee hadden.
Nu gaat hij hiermee naar de winkel en WEER gaat hij met lege handen naar huis volgens de winkelier was de afspraak van bewijs leveren niet gemaakt.
Wat kan hij nu het beste gaan doen? de kaart is ondertussen nog geen maand oud en werkt al vanaf het begin slecht en of helemaal niet.

EDIT:
ook maar even de spec gevraagd alles komt nieuw van die winkel af en is tegelijk gekocht.

Phenom II 955BE 3.2Ghz
Asus M4A79XTD EVO
Croshair 4gb DDR3 1066mhz
Western digital 1TB
Xdx Ati HD5750
Cooler master 620Watt.
Windows 7 Pro x64

[ Voor 7% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Contact opnemen met ATI? Die zal het probleem ook vast wel kennen en eventueel een oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Zal het hem zeggen.
Hij wil nu over naar Nvidia. Dus mocht hij een nieuwe krijgen kan hij hem altijd nog verkopen ofzo.
Ben benieuwd wat Ati erop te zeggen heeft over de handelingen van de winkelier en de werking van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Als het verhaal klopt is dit is totaal onacceptabel, dan moet je ook niet bij AMD gaan zeuren maar eerder bij de consumentenbond e.d.

Echter mis ik wat cruciale info om er over te oordelen.

Hoe lang geleden is de kaart gekocht?
Heeft hij het bonnetje nog?
Wanneer is deze stuk gegaan en wanneer is dat gemeld aan de winkel?
Heeft de winkel de kaart zelf getest, en zo niet, waarom vraag je niet aan de winkel om de kaart te testen?

Heeft de winkel al voorgesteld de kaart op RMA te sturen en zo ja, waarom is daar niet op ingegaan?

Ik krijg een beetje het idee dat je maat gewoon een andere kaart wil en de boel probeert te flessen, no offence. :)

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 17-03-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Waarom is dit niet een geval RMA !?
Hoe zeker is het "defect" van deze kaart ?

Met alle respect, maar het verhaal is een beetje dubieus.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
mace schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:44:
Als het verhaal klopt is dit is totaal onacceptabel, dan moet je ook niet bij AMD gaan zeuren maar eerder bij de consumentenbond e.d.

Echter mis ik wat cruciale info om er over te oordelen.

Hoe lang geleden is de kaart gekocht?
Heeft hij het bonnetje nog?
Wanneer is deze stuk gegaan en wanneer is dat gemeld aan de winkel?
Heeft de winkel de kaart zelf getest, en zo niet, waarom vraag je niet aan de winkel om de kaart te testen?

Heeft de winkel al voorgesteld de kaart op RMA te sturen en zo ja, waarom is daar niet op ingegaan?

Ik krijg een beetje het idee dat je maat gewoon een andere kaart wil en de boel probeert te flessen, no offence. :)
Nee hij krijgt zelfs grayscreens met patience. en ze mogen de kaart uitgebreid testen van hem hoor.
de kaart is nog niet zo oud en werkt al vanaf het begin slecht of gewoon helemaal niet.
Hij heeft gewoon de bon nog en de winkelier heeft qua RMA niks aangeboden de winkel werkt gewoon helemaal niet mee.
En nee hij probeert de boel niet op te lichten want hij heeft gevraagd of ze geen vervangende kunnen geven (dus gewoon weer dezelfde kaart) .
Ook is het defect/probleem meteen gemeld maar ze doen er gewoon niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:49:
[...]

Nee hij krijgt zelfs grayscreens met patience. en ze mogen de kaart uitgebreid testen van hem hoor.
de kaart is nog niet zo oud en werkt al vanaf het begin slecht of gewoon helemaal niet.
Hij heeft gewoon de bon nog en de winkelier heeft qua RMA niks aangeboden de winkel werkt gewoon helemaal niet mee.
En nee hij probeert de boel niet op te lichten want hij heeft gevraagd of ze geen vervangende kunnen geven (dus gewoon weer dezelfde kaart) .
Ook is het defect/probleem meteen gemeld maar ze doen er gewoon niks aan.
Ok dan. :)

Nou dan is het simpel, het is een defecte kaart welke bij die winkel gekocht is, die binnen de garantietermijn stuk is gegaan. De winkelier moet nu dus voor reparatie of een vervangend product zorgen.

In de praktijk betekent dat meestal dat de winkel de kaart opstuurt naar de leverancier voor RMA, waar hij vervangen of gerepareerd zal worden. Of hij meteen een nieuwe kaart krijgt ligt aan de shop, maar gezien de eerdere ervaringen vermoed ik van niet.

Ik zou weer teruggaan naar die shop, RMA of vervangend product eisen en niet weggaan totdat ze het doen. Ga ook niet weg zonder fatsoenlijk bewijs dat de kaart ingenomen is voor RMA.
(Duidelijke bon met welk product, de waarde, wat er mis is, wat er mee gaat gebeuren, de naam van de winkel en evt. de persoon die hem ingenomen heeft, en de datum.)
Als ze de bon willen innemen laat op z'n minst een kopie ervan maken, en maak er sowieso zelf van te voren een.

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 17-03-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
mace schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:56:
Ik zou weer teruggaan naar die shop, RMA of vervangend product eisen en niet weggaan totdat ze het doen. Ga ook niet weg zonder fatsoenlijk bewijs dat de kaart ingenomen is voor RMA.
Als ze de bon willen innemen laat op z'n minst een kopie ervan maken, en maak er sowieso zelf van te voren een.
Zei ik hem ook al dat hij een vervangende of RMA moest eisen en niet weggaan. maar luisteren doet hij niet.
Nu gaat hij vrijdag weer met zijn pa om een vervangende vragen of RMA.
Hij heeft nog 23 maanden garantie en het lijkt mij ook gewoon dat hij een vervanger hoort te krijgen.
zal hem zeggen kopies te maken van zijn bon. Als bewijs neemt hij weer de foto's mee en hij zat er aan te denken zijn complete pc mee te nemen en het te laten zien maar dat lijkt mij nogal overdreven.
dus vrijdag weten we meer.

[ Voor 5% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Hoe oud is die vriend van je?
Ik heb vaak gezien dat winkeliers kinderen niet serieus nemen (wel om geld van te krijgen, maar niet om service te verlenen). Mocht het een tiener zijn, dan werkt samen met pa er heen vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Volgens mij is vervanging niet een recht (en kan je het dus ook niet eisen), maar dat zou hij (of z'n vader) even uit kunnen zoeken. Als de GK niet defect is zouden eventueel onderzoekskosten in rekening gebracht kunnen worden, het is dus handig om zeker te zijn van het defect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
job schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:03:
Hoe oud is die vriend van je?
Ik heb vaak gezien dat winkeliers kinderen niet serieus nemen (wel om geld van te krijgen, maar niet om service te verlenen). Mocht het een tiener zijn, dan werkt samen met pa er heen vaak wel.
Hij is 19 niet bepaald groot voor zijn leeftijd je zou eerder denken 15/16 hij is gewoon echt klein.
Ben zelf ook benieuwd wat die pa vrijdag voorelkaar krijgt (*is nogal een fel typetje :+ *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ach ik word een beetje onnozel van die personen die geen nu een nVidia willen omdat hun ATI kaart (1 van de zoveel miljoenen) het niet meer goed doet.

Langs de andere kant kan het ook de winkelier zijn die moeilijk doet. Ik heb ooit eentje gekend (kaart liep warm) dat ik mijn games niet op 32 bit kleuren mocht spelen maar op 16 bit :')

Ik zou gewoon even ATI contacteren, zij doen lang niet zo moeilijk erover.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Snake schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:
Ach ik word een beetje onnozel van die personen die geen nu een nVidia willen omdat hun ATI kaart (1 van de zoveel miljoenen) het niet meer goed doet.

Langs de andere kant kan het ook de winkelier zijn die moeilijk doet. Ik heb ooit eentje gekend (kaart liep warm) dat ik mijn games niet op 32 bit kleuren mocht spelen maar op 16 bit :')

Ik zou gewoon even ATI contacteren, zij doen lang niet zo moeilijk erover.
De volgende stappen worden inderdaad ATi contacteren en meschien consumentenbond als de winkel verder niet meewerkt. echt jammer heb er vaak onderdelen gekocht en nooit problemen gehad hij heeft daar zijn complete nieuwe systeem samengesteld en gekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

lier schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:05:
Volgens mij is vervanging niet een recht (en kan je het dus ook niet eisen),
Nouja, dat of reparatie (of geld terug mag misschien ook wel). Ik zie een winkelier een defecte GPU niet repareren (zie ik zelfs ATI nog niet doen :P) dus dan is vervanging wel een recht natuurlijk. Mits de kaart kapot is uiteraard maar als je BSOD's krijgt met patience kan je het niet gooien op dat je hem te zwaar belast o.i.d.

Overigens snap ik die hele winkelier niet. Als die kaart inderdaad stuk is kan hij hem gratis en voor niets RMA sturen (nouja, enkel verzendkosten). En dan heeft hij een tevreden klant. Wat hij nu doet kan echt niet door de beugel getolereerd worden en nu verliest hij een klant, waarschijnlijk meerdere als je (terecht) negatieve reclame voor hem maakt. Hij heeft duidelijk ondernemerschap niet helemaal begrepen :S

[ Voor 48% gewijzigd door bwerg op 17-03-2010 10:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
bwerg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:17:
[...]

Nouja, dat of reparatie (of geld terug mag misschien ook wel). Ik zie een winkelier een defecte GPU niet repareren (zie ik zelfs ATI nog niet doen :P) dus dan is vervanging wel een recht natuurlijk. Mits de kaart kapot is uiteraard maar als je BSOD's krijgt met patience kan je het niet gooien op dat je hem te zwaar belast o.i.d.

Overigens snap ik die hele winkelier niet. Als die kaart inderdaad stuk is kan hij hem gratis en voor niets RMA sturen (nouja, enkel verzendkosten). En dan heeft hij een tevreden klant. Wat hij nu doet kan echt niet door de beugel getolereerd worden en nu verliest hij een klant, waarschijnlijk meerdere als je (terecht) negatieve reclame voor hem maakt. Hij heeft duidelijk ondernemerschap niet helemaal begrepen :S
Als het dalijk allemaal tot ATI/consumentenbond komt is hij zoiezo mijn vriend en mij als klant kwijt. en ik zal zoiezo niet veel goeds spreken over deze winkel bij anderen. mijn vriend kocht zijn pc daar op aanraden van mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:26:
Als het dalijk allemaal tot ATI/consumentenbond komt is hij zoiezo mijn vriend en mij als klant kwijt. en ik zal zoiezo niet veel goeds spreken over deze winkel bij anderen. mijn vriend kocht zijn pc daar op aanraden van mij :|
Mijn tip: begin niet over vervanging en al helemaal niet over nVidia ipv Ati. Zorg gewoon dat de kaart RMA aangeboden wordt en wacht tot de winkel met een voorstel komt. Het beeld dat ik nu krijg (volledig objectief op basis van de geleverde informatie) is dat iemand wat problemen heeft met een GK en deze wil omruilen voor een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Probleem is dat die kaart helemaal niet defect is. Waarschijnlijk heb je gewoon last van het bekende grijze strepen probleem waarover al weken gediscusseerd word. ATI/amd werkt reeds aan een driverupdate die het moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Okee, hier stond iets doms. Ik verwees naar de HD5800 driverfix.

But then again, als ze in de Pricewatch staan kan je achteraf alsnog even een negatieve Shopreview schrijven.

Edit again: ik vind het gedrag van de winkelier zeer vreemd. Laat anders eens een vader meegaan? En als ie alsnog voet bij stuk houdt: consumentenbond, zonder pardon en opknopen aan de hoogste boom.

[ Voor 178% gewijzigd door Jejking op 17-03-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
dominator schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:06:
Probleem is dat die kaart helemaal niet defect is. Waarschijnlijk heb je gewoon last van het bekende grijze strepen probleem waarover al weken gediscusseerd word. ATI/amd werkt reeds aan een driverupdate die het moet oplossen.
inderdaad de strepen en of helemaal grijs beeld.
Ook vaak bluescreens en ooit een enkele keer dat hij bij het opstarten helemaal geen beeld geeft en na dan uitdrukken en weer opstarten doet ie het wel weer.
Hij wil gewoon een goedwerkende kaart aangezien hij zijn pc nogal vaak gebruikt (24/7) het maakt hem dan ook niet uit of hij weer een ATI HD5750 krijgt of een Nvid xxx als hij maar een goedwerkende kaart krijgt van de winkel.
De winkel kan de kaart op zijn minst RMA stuuren of zelf controleren maar ze weigeren gewoon mee te werken op wat voor mogelijke manier dan ook.
Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:

ik vind het gedrag van de winkelier zeer vreemd. Laat anders eens een vader meegaan? En als ie alsnog voet bij stuk houdt: consumentenbond, zonder pardon en opknopen aan de hoogste boom.
Vrijdag gaat zijn pa mee en die is niet van plan om weg te gaan zonder vervanging of RMA en mocht er allemaal niks uitkomen zal het waarschijnlijk tot consumentenbond komen (laten we hopen dat het neit zover komt)

[ Voor 21% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dominator schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:06:
Probleem is dat die kaart helemaal niet defect is.
Hij functioneert op dit moment niet naar behoren. Dan moet de winkelier dat oplossen.

Maar inderdaad is een driver-update wel het proberen waard, als 'ie het dan wel doet is het hele probleem verholpen natuurlijk :) maar daar hoort die winkelier je eigenlijk dus naar te verwijzen. Ook schijnt het dat het strepen-probleem niet bij iedereen door de laatste drivers wordt opgelost, dan is de kaart gewoon wel defect (tot ATI hem softwarematig kan 'repareren').

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 17-03-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik begrijp niets van dit onduidelijke verhaal. Volgens mij hoort dit trouwens meer in SF, maargoed. Is de kaart door hun getest en in orde bevonden? Zoja dan heeft de winkelier een punt en moet het probleem ergens anders gezocht worden (niet bij de kaart zelf) en is het niet aan de kaart te wijten. Zonee, op laten sturen naar de fabrikant en die er naar laten kijken.

edit; wat trouwens VEEL crucialer is, welke driver gebruikt deze persoon? Knal er de laatste Catalysts op en probeer het opnieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door SgtStrider op 17-03-2010 11:16 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Ik vraag me af of het niet gewoon een combinatie van de hardware in die pc is met de grafische kaart.
Is de kaart al in een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja oke maar als het een driverprobleem is dan is het natuurlijk logisch dat de winkel de kaart niet terugneemt. Want in dat geval kan een driverupdate / fix het probleem oplossen :)

Ik heb het idee dat we hier niet het hele verhaal horen, een winkel die alle vormen van service zomaar weigert klinkt een beetje vreemd.

[ Voor 28% gewijzigd door ik222 op 17-03-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Net even overheen gelezen maar welke argumenten had de winkelier om de kaart niet te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

ik222 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:15:
een winkel die alle vormen van service zomaar weigert klinkt een beetje vreemd.
Lijkt me ook, wellicht heeft de TS de winkel niet begrepen. In dat geval, drivers updaten!

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Voortaan btw meer info in de TS stoppen met betrekking tot het systeem, huilen kunnen we allemaal. Exact probleem neerleggen is vaak beter voor een goede oplossing.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
bwerg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:13:
[...]

Hij functioneert op dit moment niet naar behoren. Dan moet de winkelier dat oplossen.

Maar inderdaad is een driver-update wel het proberen waard, als 'ie het dan wel doet is het hele probleem verholpen natuurlijk :) maar daar hoort die winkelier je eigenlijk dus naar te verwijzen. Ook schijnt het dat het strepen-probleem niet bij iedereen door de laatste drivers wordt opgelost, dan is de kaart gewoon wel defect (tot ATI hem softwarematig kan 'repareren').
Zoals ik in de openingspost al zei heeft hij al verschillende drivers geprobeerd zover ik weet 10.1 10.2 en 10.3.
De kaart is ook al eens in zijn pa's pc getest en die doet hetzelfde (aleen minder snel last van de strepen) beide systemen draaien Win 7 x64 de pc waar de kaart inzit weet ik zo even niet veel van zal hem dalijk om de specs vragen in een mail eenige wat ik nog zo weet is 4gbDDR3 1066 en een Phenom II x4.
Ik weet dat de strepen en het grijzescherm een driver fout zijn en dit op een gegeven moment over zal zijn maar het is helaas niet het eenige probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Die fixes en patches en topics heeft hij doorgenomen zoals ik al vertelde in mijn openingspost.
Ook zijn dit niet de eenige problemen.
Heb de pc specs ontvangen via google talk.

Phenom II 955BE 3.2Ghz
Asus M4A79XTD EVO
Croshair 4gb DDR3 1066mhz
Western digital 1TB
Xdx Ati HD5750
Cooler master 620Watt.
Windows 7 Pro x64

Alles is zoals eerder gezegt nieuw en tegelijkertijd gekocht in die winkel..

[ Voor 5% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:34:
Nu gaat hij hiermee naar de winkel en WEER gaat hij met lege handen naar huis volgens de winkelier was de afspraak van bewijs leveren niet gemaakt.
Wat kan hij nu het beste gaan doen? de kaart is ondertussen nog geen maand oud en werkt al vanaf het begin slecht en of helemaal niet.
Tegenover een winkel hoef je ook niks te bewijzen? Dat mag de winkel zelf uitzoeken (DMV testen ect). Als ze dit nog niet aannemen zet je de kaart in je PC en neem je gewoon heel de PC mee en laat je het ze zien!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:29:
[...]

Tegenover een winkel hoef je ook niks te bewijzen? Dat mag de winkel zelf uitzoeken (DMV testen ect). Als ze dit nog niet aannemen zet je de kaart in je PC en neem je gewoon heel de PC mee en laat je het ze zien!
Ze vroegen om bewijs en hij heeft dat gewoon netjes meegenomen.
Hij was al van plan zijn hele pc mee te nemen vrijdag maar mij lijkt dat niet echt nuttig? hoe groot is de kans dat hij hem daar daadwerkelijk mag aansluiten?maar als jullie denken dat dit wel het geval is kan hij net zo goed zijn hele pc meenemen en het idd laten zien daar.

[ Voor 9% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Daarnaast ligt voor de eerste zes maanden vast dat de bewijslast bij de winkelier/fabrikant ligt. Zij moeten bewijzen dat jij iets fout hebt gedaan. Dat komt hij hier niet na.

Enne, afspraken...... die zet je ook op papier. Tipje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jejking op 17-03-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:47:
Daarnaast ligt voor de eerste zes maanden vast dat de bewijslast bij de winkelier/fabrikant ligt. Zij moeten bewijzen dat jij iets fout hebt gedaan. Dat komt hij hier niet na.
Waar kan hij dit teruglezen en eventueel uitprinten?

Edit:
Keek even de Shopreviews van deze winkel en niet veel mensen vinden het een topper.
Eene review is goed maar vele andere weer slecht.

[ Voor 15% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Ze vroegen om bewijs en hij heeft dat gewoon netjes meegenomen.
Hij was al van plan zijn hele pc mee te nemen vrijdag maar mij lijkt dat niet echt nuttig? hoe groot is de kans dat hij hem daar daadwerkelijk mag aansluiten?maar als jullie denken dat dit wel het geval is kan hij net zo goed zijn hele pc meenemen en het idd laten zien daar.
Wat zou het probleem zijn als hij daar zijn PC aansluit op een monitor :? .

Nouwja, ik vind het zobizo al een raar verhaal dat ze hem niet willen aannemen... ze zullen toch garantie moeten verlenen.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 17-03-2010 12:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:16:
[...]

Wat zou het probleem zijn als hij daar zijn PC aansluit op een monitor :? .

Nouwja, ik vind het zobizo al een raar verhaal dat ze hem niet willen aannemen... ze zullen toch garantie moeten verlenen.
Heb hem gezegt dat hij zijn pc gewoon mee kan nemen en daar aansluiten.
We zullen zien wat er vrijdag gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:11:
[...]

inderdaad de strepen en of helemaal grijs beeld.
Ook vaak bluescreens en ooit een enkele keer dat hij bij het opstarten helemaal geen beeld geeft en na dan uitdrukken en weer opstarten doet ie het wel weer.
Hij wil gewoon een goedwerkende kaart aangezien hij zijn pc nogal vaak gebruikt (24/7) het maakt hem dan ook niet uit of hij weer een ATI HD5750 krijgt of een Nvid xxx als hij maar een goedwerkende kaart krijgt van de winkel.
De winkel kan de kaart op zijn minst RMA stuuren of zelf controleren maar ze weigeren gewoon mee te werken op wat voor mogelijke manier dan ook.

[...]

Vrijdag gaat zijn pa mee en die is niet van plan om weg te gaan zonder vervanging of RMA en mocht er allemaal niks uitkomen zal het waarschijnlijk tot consumentenbond komen (laten we hopen dat het neit zover komt)
Probleem is dat diezelfde kaart het in een andere pc waarschijnlijk perfect zal doen, de winkelier kan dan claimen dat het aan jouw systeem ligt. Neemt niet weg dat de weerbarstigheid van de winkelier een beetje over-the-top is... Al heeft het ook absoluut geen nut om bij de consumentenbond te gaan huilen, wat dat betreft bereik je met een redelijk gesprek van man tot man altijd stukken meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
dominator schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Probleem is dat diezelfde kaart het in een andere pc waarschijnlijk perfect zal doen, de winkelier kan dan claimen dat het aan jouw systeem ligt. Neemt niet weg dat de weerbarstigheid van de winkelier een beetje over-the-top is... Al heeft het ook absoluut geen nut om bij de consumentenbond te gaan huilen, wat dat betreft bereik je met een redelijk gesprek van man tot man altijd stukken meer.
Zoals eerder gezegt heeft hij de gpu ook in zijn pa's pc gehad.
Zal eens kijken of er een mogelijkheid is en ik hem ophaal en voor de zekerheid bij mij eens in het systeem doe ofzo maar moet niet veel uitmaken.
De winkel doet zelf totaal niets ze weigeren hem zelfs te testen terwijl de TD er gewoon is en ze hem dus makkelijk even kunnen testen.

[ Voor 8% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:54
Jejking schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:47:

Die "omgekeerde bewijslast" heeft te maken met of het defect "al aanwezig was" of dat de klant het zelf veroorzaakt heeft (maw kunnen zij bewijzen dat je het gesloopt hebt t.o.v. dat het aan het apparaat zelf ligt). Dit alles komt pas ter sprake als het defect geconstateerd is door de winkel. Als ze hem echter weigeren te testen kun je ze nog vragen waarom. Anders kun je aansturen op het ontbinden van de aankoop omdat er geen degelijke oplossing geboden wordt (pas hier echter wel heel erg mee op, want dan wordt het juridisch en kun je niet meer terug). Wellicht helpen de voorbeeld brieven van consuwijzer je daarbij.

Als zij het echter testen en kunnen aantonen dat het daar wel goed werkt, heb je een uitdaging.

Verder idd, laat afspraken goed noteren zodat je weet wat je met wie hebt afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Mag ik het eerste sceptische geluid zijn ?

Ik heb een hoop weerbarstige winkeliers meegemaakt in de afgelopen 15 jaar mbt defectie computerspullen.
Maar je verhaal is een beetje té overdreven.

Wellicht dat je met de verkeerde houding naar binnen bent gestapt en dat de winkelier daar door flink geirriteerd is. Of je wil iets waar hij duidelijk van zegt dat hij het niet kan bieden. Of je hebt geen garantiebewijs overlegd. Of of of.

Hoe dan ook, ik weet 100% zeker als ik met die kaart en garantiebewijs naar binnen stap dat ik binnen een half uur het ding ge-RMA'd heb gekregen. Ik moet dan inderdaad wachten, en nee, helaas geen nvidia kaart in ruil.

Kom, beetje ruggegraat...het is gewoon een winkel. Ga een keer naar binnen met je kaart en je bon als het lekker druk is en als hij niet wil meewerken ga je gewoon hardop pratend je probleem overleggen en zeggen dat je het BELACHELIJK vind dat hij niet aan zijn meest minimale verplichtingen als winkelier wil voldoen.

Als dat ook niet werkt (never failed me op 1x na, hij wil geen andere klanten verliezen / slechte indruk wekken) dan gewoon bellen naar het hoofdkantoor. Heeft bij mij ook prima geholpen, klacht ingediend over gedrag en houding van de winkel ...binnen een paar minuten goede oplossing gekregen. Tada.

Welke winkel hebben we het hier over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dominator schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Probleem is dat diezelfde kaart het in een andere pc waarschijnlijk perfect zal doen, de winkelier kan dan claimen dat het aan jouw systeem ligt.
Correct, maar daarvoor moet de winkelier dit wel eerst aantonen. Dat probeert die winkelier niet eens en dat mag niet. Als jij zegt dat je product defect is mag de winkelier aantonen dat dat niet zo is (of dat het gebruiksschade is), niet andersom.
amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:49:
Keek even de Shopreviews van deze winkel en niet veel mensen vinden het een topper.
Eene review is goed maar vele andere weer slecht.
Ja, er worden altijd spullen verkocht waar niets mis mee is, zodat je ook niks met de aftersales te maken krijgt. Voor een goed beeld lees ik ook altijd de reviews waarbij wèl iets verkeerd is, en kijk ik hoe de webshop het oplost. Als alle problemen netjes opgelost worden, prima. Als de winkel echter een voldoende scoort voor "algemeen" en "verzending" maar voor aftersales een "slecht" dan is het voor mij over en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
majic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:36:
Mag ik het eerste sceptische geluid zijn ?

Ik heb een hoop weerbarstige winkeliers meegemaakt in de afgelopen 15 jaar mbt defectie computerspullen.
Maar je verhaal is een beetje té overdreven.

Wellicht dat je met de verkeerde houding naar binnen bent gestapt en dat de winkelier daar door flink geirriteerd is. Of je wil iets waar hij duidelijk van zegt dat hij het niet kan bieden. Of je hebt geen garantiebewijs overlegd. Of of of.

Hoe dan ook, ik weet 100% zeker als ik met die kaart en garantiebewijs naar binnen stap dat ik binnen een half uur het ding ge-RMA'd heb gekregen. Ik moet dan inderdaad wachten, en nee, helaas geen nvidia kaart in ruil.

Kom, beetje ruggegraat...het is gewoon een winkel. Ga een keer naar binnen met je kaart en je bon als het lekker druk is en als hij niet wil meewerken ga je gewoon hardop pratend je probleem overleggen en zeggen dat je het BELACHELIJK vind dat hij niet aan zijn meest minimale verplichtingen als winkelier wil voldoen.

Als dat ook niet werkt (never failed me op 1x na, hij wil geen andere klanten verliezen / slechte indruk wekken) dan gewoon bellen naar het hoofdkantoor. Heeft bij mij ook prima geholpen, klacht ingediend over gedrag en houding van de winkel ...binnen een paar minuten goede oplossing gekregen. Tada.

Welke winkel hebben we het hier over ?
Hij zal denk ik niet met een verkeerde houding naar binnen zijn gegaan.
En wat de winkel betreft ik overdrijf totaal niet alles wat er staat is echt zo gegaan en gebeurt ze werken gewoon totaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lier schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:05:
Volgens mij is vervanging niet een recht (en kan je het dus ook niet eisen), maar dat zou hij (of z'n vader) even uit kunnen zoeken. Als de GK niet defect is zouden eventueel onderzoekskosten in rekening gebracht kunnen worden, het is dus handig om zeker te zijn van het defect !
Als een product binnen de garantietermijn defect gaat, heeft de winkelier inderdaad het recht niet, maar de plicht het product te repareren of te vervangen voor een nieuwe. Eventueel als problemen aan blijven houden, kan je als klant (voor zover ik weet) zelfs alsnog de koop laten ontbinden, omdat het product totaal niet voldoet aan het verwachtingspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Je hebt een ondeugdelijk product geleverd gekregen, en omdat dit ook nog eens binnen de garantie valt is het idd de plicht van de winkel om het product terug te nemen, en zodoende een vervangend product ervoor in de plaats te geven.

Zo te lezen is het een hardleerse winkel, dus misschien is het een idee om alles gewoon duidelijk op papier te zetten? (contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
@majic het gaat over Computerland Eindhoven.
Hij is er tot nu toe 3x geweest eerste keer deden ze er al niks aan 2de keer zeiden ze dat hij bewijs moest leveren en 3de keer had hij het bewijs maar zei de verkoper hier nooit een afspraak over te hebben gemaakt :s.
Nou geef ik wel toe dat het een ventje is dat redelijk snel opgeeft en als ze zeggen dat ze er niks aan doen/aan kunnen doen dan gaat hij gewoon naar huis. (heb hem al gezegt dat hij gewoon moet blijven hij is tenslotte volwassen en moet gewoon voor zijn recht opkomen)
Hem boeit het niet of hij nu een ATI kaart krijgt of een Nvidia(hij bood enkel aan om geld bij te leggen voor eventueel een duurdere nvidia kaart en heeft niet gezegt dat hij hem wil ruilen voor de kaart of percee een Nvid wil) hij wil gewoon een werkend systeem.
De winkel weigert de kaart zelfs te testen terwijl de TD dit simpel en snel even kan doen omdat de problemen vrijwel meteen starten met de kaart.
En het gaat over een vriend van me niet over mijzelf ;)
Hij gaat vrijdag terug met zijn complete systeem+bon en zijn pa en gaat niet weg voor de kaart RMA word gestuurd word gerepareerd of vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik zou gewoon lekker bellen met Computerland hoofdkantoor. Of een ander computerland filiaal en de situatie uitleggen...dat kan allicht helpen (weet niet hoe sterk de franchise-individualiteit is bij deze keten).

Jammer dat het zo ver weg is, ik was met plezier even met hem mee gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
majic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:54:
Ik zou gewoon lekker bellen met Computerland hoofdkantoor. Of een ander computerland filiaal en de situatie uitleggen...dat kan allicht helpen (weet niet hoe sterk de franchise-individualiteit is bij deze keten).

Vind het echt jammer dat het allemaal zo moet gaan.
Altijd onderdelen gekocht daar en altijd topservice gehad:( snap dan ook niet dat het ineens allemaal zo moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt altijd mensen in computerwinkels die zichzelf op het gebied van pc kennis onschendbaar achten, zo was ik eens in de regenboog in Heerlen, en die beste man kreeg nog niet eens het zijpaneel van mijn kast teruggezet, de "monteur" van de zaak had mijn waterkoeling gemonteerd, deze lekte als een zeef en de koelblokken moesten via een soort kauwgum de warmte van de chips opnemen, deze prut zat overigens ook op de contactpunten van de socket.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn pa kon er niet meer tegen nadat de beste man al 3 neptelefoontjes gepleegd had, en heeft hem erbij geroepen, na een ferme tik op de tafel kreeg ik mijn geld terug, behalve de 60 euro sloopkosten voor de monteur, al heeft dat bedrag de zaak niet kunnen redden, een half jaar later was deze failliet, heeft nu overigens wel een doorstart gemaakt, maar hoelang dat nog goed gaat, binnen de community staat de winkel bekend om de astronomisch slechte gang van zaken.

Neem gewoon je pc mee en zet die daar op het bureau, en laat de beste heer dan zien wat er aan scheelt, als hij dan niet overstag wil, laat dan je ergernis de vrije loop, meestal komen ze dan van hun ego-torentje af en geven ze graag toe dat jij het bij het rechte eind hebt.

Al lijkt het me sterk dat het in die winkel zo extreem is als het in de regenboog Heerlen was, lijkt net of ze iemand zo van de straat geplukt hadden en zo in de winkel als manager aangenomen hadden, die man had(en heeft) 0,0 kennis van pc's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Dharion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:46:
Je hebt een ondeugdelijk product geleverd gekregen, en omdat dit ook nog eens binnen de garantie valt is het idd de plicht van de winkel om het product terug te nemen, en zodoende een vervangend product ervoor in de plaats te geven.

Zo te lezen is het een hardleerse winkel, dus misschien is het een idee om alles gewoon duidelijk op papier te zetten? (contract)
nee hoor, het is de plicht van de winkel om dit binnen een redelijk termijn op te lossen
maw. ze zijn dus NIET verplicht het direct om te ruilen, en als er wordt omgewisseld moet het een vergelijkbaar product te zijn (hoeft ook niet nieuw te zijn, als het maar werkt voor zover ik weet).

Voor wat betreft het hoofdkantoor van computerland...dat bestaat volgens mij niet want ze zijn onderdeel van paradigit holding B.V.
Op de website van computerland staat een klachten email adres (klachten@computerland.nl).
Probeer in de winkel in ieder geval de klacht op papier te krijgen, om aan te tonen dat je langs bent geweest. Zij zetten daar als het goed is ook op wat zij gedaan hebben (naar mijn weten in een centrale database, maar dat weet ik niet zeker). Met dat document (en volgnummer) een nette en uitgebreide mail opstellen (dus zonder scheldwoorden, of emotionele uitspattingen) en dat je toch vewacht dat het probleem wat je ondervind serieus in behandeling wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

CptChaos schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:43:
Als een product binnen de garantietermijn defect gaat, heeft de winkelier inderdaad het recht niet, maar de plicht het product te repareren of te vervangen voor een nieuwe. Eventueel als problemen aan blijven houden, kan je als klant (voor zover ik weet) zelfs alsnog de koop laten ontbinden, omdat het product totaal niet voldoet aan het verwachtingspatroon.
Bedankt voor de nuancering, ik doelde op een leen-GK gedurende de reparatie periode. Indien een product daadwerkelijk defect is komt sprake van reparatie en/of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:12:
Je hebt altijd mensen in computerwinkels die zichzelf op het gebied van pc kennis onschendbaar achten, zo was ik eens in de regenboog in Heerlen, en die beste man kreeg nog niet eens het zijpaneel van mijn kast teruggezet, de "monteur" van de zaak had mijn waterkoeling gemonteerd, deze lekte als een zeef en de koelblokken moesten via een soort kauwgum de warmte van de chips opnemen, deze prut zat overigens ook op de contactpunten van de socket.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn pa kon er niet meer tegen nadat de beste man al 3 neptelefoontjes gepleegd had, en heeft hem erbij geroepen, na een ferme tik op de tafel kreeg ik mijn geld terug, behalve de 60 euro sloopkosten voor de monteur, al heeft dat bedrag de zaak niet kunnen redden, een half jaar later was deze failliet, heeft nu overigens wel een doorstart gemaakt, maar hoelang dat nog goed gaat, binnen de community staat de winkel bekend om de astronomisch slechte gang van zaken.

Neem gewoon je pc mee en zet die daar op het bureau, en laat de beste heer dan zien wat er aan scheelt, als hij dan niet overstag wil, laat dan je ergernis de vrije loop, meestal komen ze dan van hun ego-torentje af en geven ze graag toe dat jij het bij het rechte eind hebt.

Al lijkt het me sterk dat het in die winkel zo extreem is als het in de regenboog Heerlen was, lijkt net of ze iemand zo van de straat geplukt hadden en zo in de winkel als manager aangenomen hadden, die man had(en heeft) 0,0 kennis van pc's |:(
maak het zelf idd ook vaak mee dat de mensen in de winkel zelf geen tot weinig ervaring hebben.
Laatst bij de dynabite Helmond ging ik voor me broertje een Gts250 halen. ik vroeg naar die kaart en de man achter de kassa keek em aan alsof ik hem uitschold en met fruit bekogelde. nadat ik de kaart had aangewezen zei hij maar ow de 130euro kaart en ging hij die achter pakken -.- Ondertussen kwam er een wat oudere man binnen met zijn Acer aspire laptop en vroeg waar de harddisk zat. da meikse was de hele zeikant af aan het speuren netzolang tot iemand anders zei dat hij onderop zat. Heb stiekem wel hard gelachen O-)
Heb zelf een tijd terug gesolliciteed bij dynabite Helmond en werd niet aangenomen omdat minimaal 2 jaar mbo verplicht was en ik in mijn eerste jaar zit.
En als je dan vervolgens ziet wat ze wel hebben aangenomen wil ik mezelf neer knuppelen met facepalms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Bedankt wist niet zeker waar het nu precies thuis hoorde:) (mijn eerste topic hier op tweakers :+ :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:19:
[...]

maak het zelf idd ook vaak mee dat de mensen in de winkel zelf geen tot weinig ervaring hebben.
Laatst bij de dynabite Helmond ging ik voor me broertje een Gts250 halen. ik vroeg naar die kaart en de man achter de kassa keek em aan alsof ik hem uitschold en met fruit bekogelde. nadat ik de kaart had aangewezen zei hij maar ow de 130euro kaart en ging hij die achter pakken -.- Ondertussen kwam er een wat oudere man binnen met zijn Acer aspire laptop en vroeg waar de harddisk zat. da meikse was de hele zeikant af aan het speuren netzolang tot iemand anders zei dat hij onderop zat. Heb stiekem wel hard gelachen O-)
Heb zelf een tijd terug gesolliciteed bij dynabite Helmond en werd niet aangenomen omdat minimaal 2 jaar mbo verplicht was en ik in mijn eerste jaar zit.
En als je dan vervolgens ziet wat ze wel hebben aangenomen wil ik mezelf neer knuppelen met facepalms.
Is toch te belachelijk voor woorden zoiets, en dat het ook nog zo vaak voorkomt, wat ben ik toch blij dat ik voor alle hardware tegenwoordig goed terechtkan bij webshops, stukken goedkoper ook nog, ze hebben vaak alles wat je nodig hebt, en binnen 3 dagen ligt het keurig op de deurmat, af en toe zelfs met een kleine snack :P ,dat zie ik bij de regenboog niet gebeuren, die verrekenen zich nog eerder 5 euro fooi voor in het personeelshok zitten, en de klanten een half uur aan de balie laten staan :z

Ze moeten gewoon een soort praktijktest afnemen, een systeem monteren, uit de naam opmaken om welk product het gaat, enzovoort, een of andere willekeurige mbo-er hoeft niet altijd goede pc-kennis te hebben.

Ik ken twee jongens uit Geleen die in een pc winkel werken, die hebben beiden gezegd dat ik op hardware gebied meer kennis dan hen had, en zeker op het gebied van koeling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:32:
[...]

Is toch te belachelijk voor woorden zoiets, en dat het ook nog zo vaak voorkomt, wat ben ik toch blij dat ik voor alle hardware tegenwoordig goed terechtkan bij webshops, stukken goedkoper ook nog, ze hebben vaak alles wat je nodig hebt, en binnen 3 dagen ligt het keurig op de deurmat, af en toe zelfs met een kleine snack :P ,dat zie ik bij de regenboog niet gebeuren, die verrekenen zich nog eerder 5 euro fooi voor in het personeelshok zitten, en de klanten een half uur aan de balie laten staan :z

Ze moeten gewoon een soort praktijktest afnemen, een systeem monteren, uit de naam opmaken om welk product het gaat, enzovoort, een of andere willekeurige mbo-er hoeft niet altijd goede pc-kennis te hebben.

Ik ken twee jongens uit Geleen die in een pc winkel werken, die hebben beiden gezegd dat ik op hardware gebied meer kennis dan hen had, en zeker op het gebied van koeling :X
Dat meiske wat daar in de winkel stond doet een opleiding voor nagelstyliste.. snap dus zoiezo niet hoe zij daar ooit is aangenomen.(maar laten we niet te ver off-topic gaan dat is namelijk niet de bedoeling O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
beetje offtopic: Ik heb zelf 3 jaar op een TD gewerkt, en merkte dat het eerste jaar ongeveer dat ik daar werkte er echt ziek veel kennis aanwezig was. Na anderhalf jaar waren de meeste weg, en was er duidelijk de "oude generatie" en de "nieuwe generatie", waarbij ik tot de oude hoorde. Laatste jaar daar was een verschrikking: stuk minder kennis (naar mijn mening) en als klapper op de vuurpijl: het moest allemaal commercieler.

maw. Het is maar wie je aan zo'n balie treft of hij/zij weet wat ie doet. Maar het niet eens willen controleren van de klacht en de klant wegsturen is toch wel een nieuw dieptepunt voor mij (daarom mijn advies: mail de klachten lijn met bewijs en in een kalme toestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bwerg schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:37:
[...]

Correct, maar daarvoor moet de winkelier dit wel eerst aantonen. Dat probeert die winkelier niet eens en dat mag niet. Als jij zegt dat je product defect is mag de winkelier aantonen dat dat niet zo is (of dat het gebruiksschade is), niet andersom.
Klopt helemaal, maar wij zijn met z'n allen niet aanwezig geweest bij het gesprek in de winkel. Een winkelier zet nooit zomaar z'n hakken in het zand van 'zoek het maar uit', daar is wel wat motivatie voor nodig als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

majic schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:54:

De franchise-individualiteit is wel goed volgens mij; ze zijn in elk geval niet bij elke Computerland zulke horken.
Ik heb in een keer de voeding van mijn Acer opgeblazen door een 8800GTS erin te prikken (da's een ander verhaal 8)7), en ben toen met de hele pc naar Cumputerland Groningen gegaan, waar hij gekocht was.
Heb toen de situatie voorgelegd, en toen hebben daar in de winkel even een nieuwe voeding erin gezet om te kijken of dat het probleem was, terwijl de garantie normaal via RMA naar Acer loopt.
Het lag aan de voeding, en heb de pc toen voor €45 voor de voeding weer mee naar huis kunnen nemen. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Ghost Dog schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:45:
[...]

De franchise-individualiteit is wel goed volgens mij; ze zijn in elk geval niet bij elke Computerland zulke horken.
Ik heb in een keer de voeding van mijn Acer opgeblazen door een 8800GTS erin te prikken (da's een ander verhaal 8)7), en ben toen met de hele pc naar Cumputerland Groningen gegaan, waar hij gekocht was.
Heb toen de situatie voorgelegd, en toen hebben daar in de winkel even een nieuwe voeding erin gezet om te kijken of dat het probleem was, terwijl de garantie normaal via RMA naar Acer loopt.
Het lag aan de voeding, en heb de pc toen voor €45 voor de voeding weer mee naar huis kunnen nemen. :)
Normaal heb ik ook nooit probleem met computerland.
Vind het dus ook raar en jammer dat ze ineens zo moeilijk doen en totaal niet meewerken terwijl er eigenlijk vrij weinig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat niemand trouwens opmerkt, is dat dit bericht van de TS "second-hand" is. Maw, hij is er niet zelf bijgeweest. Als ik heel boos/verdrietig ben gebeuren er ook wel eens rare dingen, en denk ik ook niet helemaal helder (in communicatie met ander persoon). Wellicht handig om volgende keer mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Wat ik opvallend vind, is dat die vriend elke keer dezelfde weerbarstige verkoper treft. Bij Computerland werken, naar ik aan mag nemen. toch wel meerdere personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
ruftman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:53:
Wat ik opvallend vind, is dat die vriend elke keer dezelfde weerbarstige verkoper treft. Bij Computerland werken, naar ik aan mag nemen. toch wel meerdere personen?
De winkel in Eindhoven is niet groot en staat meestal maar 1 verkoper in.
En tot nu toe heeft hij elke keer die verkoper getroffen (meschien doordat hij steeds dezelfde tijd gaat?hij kan aleen savonds omdat hij overdags met school zit)

@sgtstrider
Meegaan is voor mij geen optie aangezien ik met stage later thuis ben dan hij en hij woont in mierlo ik in helmond en de winkel is in Eindhoven.
We zouden zaterdags kunnen gaan maar dan krijg je te horen dat je moet terug komen als de TD er is die er aleen doordeweeks is -.-'
We zouden maandags na school kunnen gaan aangezien we dan beide op Roc eindhoven zijn en dan dus de bus nemen naar computerland..
aleen meneer durft de kaart niet mee naar school te nemen van half 9 smorgens tot 4uur smiddags met de lompe apen bij ons in de klas/op school. en dan ook nog met het openbaar vervoer wat afentoe op een rugby match lijkt :+

[ Voor 39% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Computerland eindhoven ben ik ook bekend mee. Het personeel heeft inderdaad niet een al te hoog niveau, maar heb er nog nooit problemen gehad (ook nooit RMA gevallen gehad van spul van daar). Ik ben tegenwoordig echter meer geneigd om bij 4launch te kopen omdat het daar stukken groter en professioneler aangepakt word.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Tassadar32 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:07:
Computerland eindhoven ben ik ook bekend mee. Het personeel heeft inderdaad niet een al te hoog niveau, maar heb er nog nooit problemen gehad (ook nooit RMA gevallen gehad van spul van daar). Ik ben tegenwoordig echter meer geneigd om bij 4launch te kopen omdat het daar stukken groter en professioneler aangepakt word.
Computerland had altijd goede service en nooit problemen tot dit dus gebeurde ja.
Heb ooit wel eens bij 4Launch gekeken maar ik kon dan meestal dezelfde dingen goedkoper krijgen bij computerland of Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, welkom allemaal hier in SF :P

Dit is gelijk een mooi moment om weer even terug te gaan naar de vraag van de TS ipv over winkelervaringen te praten van andere winkelketens.....

/me gaat voor de optie de hele zut meenemen naar de winkel en daar laten zien wat er gebeurt en hen zelf een voorstel laten doen voor reparatie. Neem dan gelijk even een lijstje mee met wat hij al heeft geprobeerd. Laat ze zelf even een klachtomschrijving geven en zorg ervoor dat ie zo op papier staat dat duidelijk wordt dat zij het hebben geconstateerd. Mocht je kaart ongerepareerd retour komen, dan kun je gelijk aangeven dat ZIJ het ook hebben geconstateerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:06:
Goed, welkom allemaal hier in SF :P

Dit is gelijk een mooi moment om weer even terug te gaan naar de vraag van de TS ipv over winkelervaringen te praten van andere winkelketens.....

/me gaat voor de optie de hele zut meenemen naar de winkel en daar laten zien wat er gebeurt en hen zelf een voorstel laten doen voor reparatie. Neem dan gelijk even een lijstje mee met wat hij al heeft geprobeerd. Laat ze zelf even een klachtomschrijving geven en zorg ervoor dat ie zo op papier staat dat duidelijk wordt dat zij het hebben geconstateerd. Mocht je kaart ongerepareerd retour komen, dan kun je gelijk aangeven dat ZIJ het ook hebben geconstateerd!
Bedankt voor je reactie.
Hij neemt vrijdag zijn pc mee en dan weten we meer over wat er gebeuren gaat. :)

[ Voor 8% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Eventueel kun je ze indien nodig nog op hun toezeggingen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:57:
Eventueel kun je ze indien nodig nog op hun toezeggingen wijzen.
Erg bedankt zal het hem even doormailen dat linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Hij is vrijdag teruggeweest en weigerde vervolgens ook naar huis te gaan.
Er stond weer de zelfde verkoper die niet meewerkte en op een gegeven moment kwam er iemand vanuit de TD achter die vroeg wat er was.
Toen heeft mijn vriend uitgelegt wat de kaart deed en bood de TD man netjes aan deze te controleren en als dit daadwerkelijk zo was hij netjes zijn geld terugkreeg.
Dit had volgens de TD man al direct moeten gebeuren.
Hij liet de kaart achter bij de TD die hem zaterdag al vroeg belde en hem melden dat hij netjes zijn centen terug kreeg.
Nu heeft hij een andere kaart gehaald bij Dynabite en deze werkt tot heden toe goed :D
Bedankt voor al jullie hulp namens mij en mijn vriend!.
Wat mij betreft mag er een slotje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slotje is niet nodig. Misschien is het wel handig als je aan het begin van de OpeningsPost even een linkje opneemt met de mededeling dat de zaak inmiddels is opgelost (linken naar amaterasu in "Computerland weigert ATI HD5750 terug te..."). Dan kunnen mensen direct door naar de oplossing :)
Pagina: 1